קורנית ויז'ן מבססת את הפיתוח על דאסו סיסטמס

15 דצמבר, 2022

אלי בויקיס: “בישראל רוכשים בעיקר תוכנות SolidWorks מכיוון שאין הרבה יצרניות OEM גדולות. קיבלנו סירוב למכור מוצרים לחברה קרואטית העוסקת בהפקת נפט, מכיוון שהיא לא עמדה בדרישות ההגנה על הסביבה"

בתמונה למעלה: אלי בויקיס. צילום: Techtime

שתי חברות ישראליות הצטרפו לתוכנית 3DEXPERIECE Lab של חברת דאסו סיסטמס (Dassault Systemes), הכוללת 54 חברות מכל העולם. במסגרת התוכנית, דאסו מספקת לחברות חדשניות שמוצריהן תומכים בקיימות ואשר נבחרו על-ידה, חבילה שלמה של פתרונות תכנון וסימולציה ללא תשלום. נודע שאחת מהחברות היא CorNeat Vision מרעננה, אשר מפתחת חומרים הניתנים להשתלה בגוף (CorNeat EverMatrix) ללא תופעות דחייה או תופעות לוואי אחרות. החברה מפתחת כעת קרנית מלאכותית, אשר תוכננה במקור באמצעות תוכנת SolidWorks. כעת היא נעזרת בתוכנית 3DEXPERIECE Lab ובפתרונות נוספים של דאסו, כדי לעבור לשלב של ניסויים קליניים רחבי היקף והקמת קו ייצור המוני של הקרנית.

לדברי מנהל המשרד הישראלי של דאסו ומנהל מכירות דרום אירופה, אלי בויקיס, רוב מכירות החברה בשוק הישראלי הן של תוכנת התכנון המכנית SolidWorks, ולא של המוצרים הגדולים לתכנון מערכות והדמייה. "הדבר נבע מכך שאין בישראל הרבה יצרניות מערכות גדולות (OEM), אשר מהוות שוק מרכזי עבור חבילות 3DEXPERIECE שלנו".

הקרנית המלאכותית של CorNeat Vision מרעננה
הקרנית המלאכותית של CorNeat Vision מרעננה

אוויאיישן מתבססת על דאסו סיסטמס

לחברה יש לקוח ישראלי גדול בתחום פתרונות ניהול הייצור: יצרנית ביטחונית גדולה שיש לה מפעלים בכל העולם ואשר משתמשת במערכות ניהול ותיזמון הייצור של דאסו לתיאום כל פעילויות הייצור שלה בעולם. אולם גם במקרה הזה, הן משמשות רק לייצור מוצרים העומדים בהגבלות שונות של דאסו. יחד עם זאת, האסטרטגיה של החברה היא לאתר חברות סטארטאפ, אשר נמצאות בתחילת דרכן ועדיין אינו נעולות במערכות מורשת. שתי דוגמאות להצלחת האסטרטגיה הזאת הן יצרנית המטוסים החשמליים אוויאיישן וחברה נוספת, אשר מפתחת פלטפורמה של רכב חשמלי מודולרי.

במהלך מפגש עם עיתונאים טכנולוגיים במסגרת תדריכים של החברה ליובל ה-40 לקיומה, הסביר בויקיס שדאסו הגדירה אסטרטגיית מכירות המעניקה העדפה מובהקת לחברות שמוצריהן תורמים לקיימות או שהן עומדות בדרישות קיימות של האיחוד האירופי. "לאחרונה קיבלנו סירוב למכור מוצרים לחברה קרואטית העוסקת בהפקת נפט. הנהלת החברה קיבלה מידע שהלקוח אינו עומד בדרישות ההגנה על הסביבה. כעת מתנהלים מגעים עם החברה הזאת, אשר נמצאת ככל הנראה בתהליך שינוי שיטת העבודה, כדי שתוכל לעמוד בדרישות הסביבתיות של דאסו סיסטמס".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: דאסו סיסטמס , תוכנה ותכנון