משה אלעזר מאירונאוטיקס ייכנס לתפקיד מנכ"ל פלסאן

20 דצמבר, 2022

יחליף את דני זיו, אשר ניהל את החברה ב-36 השנים האחרונות. פלסאן נכנסה לאחרונה לתחומים טכנולוגיים חדשים, בהם פיתוח רכב סיור חצי אוטונומי ופלטפורמת-עזר קרבית לאספקת אנרגיה חשמלית ליחידות הלוחמות

בתמונה למעלה: משה אלעזר (מימין) ודני זיו

משה אלעזר, מנכ"ל חברת אירונאוטיטס (Aeronautics) הנמצאת בבעלות רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו, ייכנס בחודשים הקרובים לתפקיד מנכ"ל חברת פלסאן (Plasan) מקיבוץ סאסא. הוא יחליף בתפקיד את דני זיו, אשר ייסד את פלסאן וניהל אותה ב-36 השנים האחרונות. אלעזר מילא בשנים 2009 ל-2020 שורה של תפקידים ניהוליים בחטיבות היבשה והים של רפאל. הוא נכנס לתפקיד מנכ”ל אירונאוטיקס במרץ 2020, מספר חודשים לאחר שהחברה נמכרהלרפאל ולאביחי סטולרו תמורת כ-850 מיליון דולר.

אחד מהמהלכים המרכזיים של אלעזר בחברת אירונאוטיקס היה רכישת חטיבת הפרויקטים של חברת מגל (Magal), מתוך מטרה להתרחב מהשוק הצבאי אל שוק ביטחון המולדת ולהיכנס לפרויקטים ביטחוניים משולבים, הכוללים גם מל"טים מתוצרת אירונאוטיקס וגם פתרונות יבשתיים. בתחילת החודש הזה הוא הודיע להנהלת אירונאוטיקס על רצונו לסיים את תפקידו כבר בחודשים הקרובים, וההנהלה נכנס לתהליך של איתור מנכ”ל חדש לחברה.

חברת פלסאן מתמחה בפיתוח וייצור מערכות מיגון פאסיבי לכלי-רכב קרביים. הצמיחה המרכזית של החברה החלה בעקבות מלחמת המפרץ, כאשר היא היתה ספקית מרכזית של הצבא האמריקאי למערכות מיגון של כלי רכב אשר התמודדו עם לוחמת גרילה ועם מטעני נפץ מאולתרים. עד היום היא פיתחה 400 חליפות מיגון שונות, וסיפקה 35,000 חליפות מיגון קרביות ל-25 צבאות בעולם. בשנים האחרונות החברה נכנסת לתחומים טכנולוגיים חדשים, בהם מערכות רובוטיות וחצי אוטונומיות, דוגמת מודול ההספק החשמלי הנייד ATeMM ופיתוח כלי-רכב ייעודיים חצי אוטונומיים, דוגמת רכב הסיור Wilder, שנחשפו השנה.

רכב הסיור Wilder ופלטפורמת-העזר החשמלית ATeMM של פלסאן
רכב הסיור Wilder ופלטפורמת-העזר החשמלית ATeMM של פלסאן

פלטפורמת ATeMM הינה מודול חשמלי ממונע אשר מספק יכולת העברת מטענים ואספקת אנרגיה חשמלית לכוחות בשטח. הוא כולל צריח ירי אוטומטי ויכולת התחברות אל מערכות אחרות כדי לספק קיבולת הובלת מטענים ואספקת חשמל גדולים יותר, ומתן יכולות עבירות של כלי-רכב מרובה גלגלים. רכב הסיור הקרבי Wilder פותח במלואו על-ידי החברה. הוא ניתן להעברה ממקום למקום באמצעות מסוק בינוני וכולל יכולת עבירות גבוהה ותנועה מהירה המבוססים על פטנט של החברה. הרכב ניתן להפעלה מרחוק ומאפשר לבצע פעילות מבצעית בלא לסכן את המפעילים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אירונאוטיקס , פלסאן