אינפיניאון: פנס-רכב בעל 16,384 לדים מתכווננים

9 ינואר, 2023

טכנולוגיית µPLS מבוססת על מבנה של 16,384 לדים המפיקים או לבן חזק כל אחד, ורכיב ASIC המקבל מידע מהרכב על תנאי הדרך והנסיעה, ומתאים את מדיניות התאורה של הפנס באופן דינמי

חברת אינפיניאון (Infineon Technologies) הגרמנית הכריזה על השלמת פרוייקט הפיתוח השותף עם חברת ניקיה (Nichia) היפנית, שבמסגרתו פותח פנס-נסיעה מסוג חדש לרכב, אשר מבוסס על לדים שכל אחד מהם ניתן לשליטה מלאה באמצעות המעבד. הטכנולוגיה החדשה תגיע לשוק בשנת 2023 עם השקת דגמי רכב חדשים המצויידים בפנס. הייצור והאספקה יבוצעו באמצעות חברת Nichia Europe שמרכזה בגרמניה והיא מספקת פתרונות תאורה לתעשיית הרכב.

הטכנולוגיה החדשה רשומה בשם המסחרי µPLS. היא מבוססת על מבנה הכולל בחזיתו מערך של 16,384 לדים (micro-LEDs) המפיקים או לבן חזק כל אחד, אשר פותחו על-ידי ניקיה עבור הפרוייקט. הלדים מחוברים חשמלית אל שבב ASIC ייעודי שפותח ומיוצר באינפיניאון, ומצוי בחלקו האחורי של הפנס המבנה. רכיב ה-ASIC מקבל מידע מהרכב על תנאי הדרך והנסיעה, ומתאים את מדיניות התאורה של הפנס באופן דינמי, באמצעות שליטה ישירה בכל לד בנפרד בטכניקת Pulse-Width Modulation (PWM).

כך למשל, פרופיל התאורה של הפנס הימני והפנס השמאלי הם שונים, מכיוון שפנס אחד מכוון אל מכוניות המגיעות ממול והשני אל שולי הדרך. כאשר הרכב מתקרב אל תמרורים, הפנס שולח קרן אור מוגברת אל התמרור, או אל התרעות אחרות בדרך, כדי לוודא שהנהג מקבל מידע מלא על תנאי ומגבלות הנסיעה. בדומה, הרכיב יכול לייצר תבנית תאורה שונות בהתאם לצורך, כולל אפילו הפנייה אלקטרונית של התאורה אל כיוון הנסיעה המיועד, למשל בהחלפת נתיב או ביצוע סיבוב.

תבניות תאורה המיוצרות באמצעות טכנולוגיית µPLS של אינפיניאון. מקור: אאודי
תבניות תאורה המיוצרות באמצעות טכנולוגיית µPLS של אינפיניאון. מקור: אאודי

השליטה בכל לד מאפשרת להפעיל רק את הלדים הנחוצים לפרופיל שימוש ספציפי, ולהפחית את צריכת האנרגיה הכוללת של הרכב. בין השאר, הפנסים מאפשרים לייצר תבניות תאורה על הכביש, כמו למשל חיצים המדריכים את הנהג כיצד לנהוג באתרי בנייה או באזורים בהם יש מכשולים סמויים רבים. חברת אינפיניאון מסרה שהלקוח הראשון של החברה יהיה יצרן רכב אירופי גדול מאוד אשר יוציא דגם רכב עם הפנסים האלה כבר השנה. יכול להיות שמדובר באאודי, אשר ייצרה את התמונה למעלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס