תכנון השבבים עובר למערכות בינה מלאכותית

13 פברואר, 2023

סינופסיס בדקה את 100 התכנונים הראשונים שבוצעו במערכת DSO.ai ועברו לייצור, וגילתה שהתוצאות מצויינות. ST מתכננת לפתח מיקרו-בקר באמצעות בינה מלאכותית בענן

השימוש באמצעות בינה מלאכתית לתכנון שבבים השלים כנראה את שלב הניסויים ועבר לשלב השימוש ההמוני. כך עולה מההודעה האחרונה של חברת סינופסיס, שלפיה הלקוחות שלה ביצעו 100 השקות ראשונות (Tapeout) של רכיבים חדשים שתוכננו באמצעות חבילת התכנון האוטונומית  Synopsys DSO.ai. בהם: חברת STMicroelectronics אשר היתה הראשונה בתעשייה אשר השלימה תכנון שבב בענן בסיוע בינה מלאכותית. החברה השתמשה במערכת DSO.ai ובענן Azure של מיקרוסופט בתכנון שבב חדש, אשר השיג שיפור של פי שלושה בביצועים (PPA) בהשוואה למתודולוגיית התכנון השמרנית.

גם חברת SK hynix השתמשה בכלי החדש כדי לתכנן שבב המיוצר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום (ככל הנראה 5 או 3 ננומטר), והשיגה שיפור של 5% בשטח המעגל בלא פגיעה בביצועים. מנהל חטיבת ה-SoC של ST, אמר שבעקבות ההצלחה האחרונה, החברה החליטה להעמיק את שיתוף הפעולה עם סינופסיס ומיקרוסופט, במטרה להשתמש בכלים החדשים כדי לתכנן גם מיקרו-מעבדים תעשייתיים (MPU).

כמות המידע גדולה מדי

התכנון של שבב מודרני צריך להתמודד עם מספר מערכי נתונים גדולים ומפורטים מאוד. המרכזיים שבהם הם: עקרונות ויעדי התכנון (Design Inputs), מגבלות תהליך הייצור (Technology Inputs), תכונות חשמליות של תאים ושל השכבה הפיסית (Library Inputs) ולבסוף, הדרישות של כלי התכנון עצמם (Tool Inputs). המהנדסים צריכים לאתר את כל הדרישות המגיעות מכל השכבות האלה, ולמצוא את הפתרון האופטימלי ביותר. התהליך הזה נקרא Design Space Optimization וכרוך בהרבה מאוד עבודה ידנית, בדיקות מקיפות ומייגעות, ובהחלטות המתקבלות על-סמך ניסוי ותעייה, ידע אישי ולעתים אפילו תחושת בטן.

הבעייה היא שכל החלטה לא נכונה יכולה להיות יקרה מאוד במונחי הספק, ביצועים ושטח השבב. מנהל קבוצת ה-EDA בחברת סינופסיס, שנקר קרישנמורטי, אמר שמערכת DSO.ai מבוססת על ההנחה שצריך להעביר את המטלה הזאת לידיהן של מערכות אוטומטיות. "היכולת של בינה מלאכותית לבדוק בו-זמנית כמויות גדולות של מידע מקצרת את זמני הפיתוח ומספקת תוצאות טובות ביותר. לאחרונה בדקנו את 100 התכנונים הראשונים שבוצעו במערכת ועברו לייצור, והתוצאות היו מבטיחות. במיוחד מלהיבה האפשרות להשתמש במערכות התכנון על-גבי הענן, אשר מעניק לרשות המתכננים את עוצמת העיבוד העצומה של מרכזי הנתונים".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: SYNOPSYS , שבבים