מכירות שיא לטאואר: 1.68 מיליארד דולר ב-2022

16 פברואר, 2023

המכירות משקפות צמיחה אורגנית של 23%, בניטרול הסכמי ייצור ארוכי טווח עם נובוטון ומקסים. טאואר ממתינה לקבלת כל האישורים לקראת מיזוג צפוי עם חטיבת שירותי הייצור של חברת אינטל

בשנת 2022 השיגה חברת טאואר סמיקונדקטור (Tower) מכירות שיא בהיקף כולל של 1.68 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של 1.51 מיליארד דולר בשנת 2021. המכירות משקפות צמיחה כוללת של 11%, וצמיחה אורגנית של 23%. מכירות אורגניות מוגדרות כמכירות לכל לקוחות החברה בניטרול המכירות לנובוטון מהמפעלים ביפן ובניטרול מכירות למקסים מהמפעל שבסן אנטוניו, אשר היקפן נקבע בהתאם להסכמים רב שנתיים הנובעים מהעברת מפעלי הייצור שלהן לבעלותה של טאואר.

חברת TPSCo נמצאת בבעלות משותפת של טאואר (51%) ושל Nuvoton (לשעבר חטיבת השבבים של פנאסוניק), והוקמה על-בסיס שלושה מפעלי ייצור של פנאסוניק לשעבר. בחודש יולי 2022 היא סגרה את המפעל בעיר Arai ביפן, מכיוון שהוא ייצר רכיבים אך ורק לצורכי Nuvoton, ולא תרם לחברה או לנובוטון. בעקבות המהלך קיבלה טאואר תקבולים ממכירת הציוד שהיה במפעל, אשר סייעו לה לשפר את הריווחיות במהלך השנה. בסך הכל, הרווח הנקי צמח בשנת 2022 בכ-76% והסתכם בכ-265 מיליון דולר.

בהמתנה לאישור עסקת אינטל

בחודש פברואר 2022 נחתם הסכם בין טאואר לבין חברת אינטל שלפיו תרכוש אינטל את החברה תמורת כ-5.4 מיליארד דולר במזומן. העיסקה אושרה על-ידי דירקטוריון טאואר, אולם היא נמצאת כעת בהמתנה לקבלת כל האישורים הרגולטוריים. המטרה של אינטל היא לשלב את טאואר בתוך חטיבת הייצור החדשה, Intel Foundry Services, ולמזג את שני הגופים לארגון אחד. מכיוון שהחברה נמצאת בהמתנה, לא מתקיימות שיחות ועידה עם משקיעים ואנליסטים, והחברה לא מספקת תחזיות לרבעונים הבאים.

חברת טאואר סמיקונדקטור מספקת שירותי ייצור שבבים בטכנולוגיות ייחודיות, כמו חיישני תמונה (CMOS Image Sensor), מעגלי אותות מעורבים, MEMS, רכיבי RF, רכיבי הספק, טכנולוגיות SiGe BiCMOS לרכיבי תקשורת מהירים ועוד. החברה מעסיקה כ-5,500 עובדים ומפעילה שני מתקני ייצור בישראל (150 מ”מ ו-200 מ”מ) ושני מתקני ייצור בארה”ב (200 מ”מ). בנוסף היא מנהלת שני מתקני ייצור ביפן במסגרת חברת TPSCo, ומקימה תשתית ייצור נוספת במפעל משותף עם יצרנית השבבים הצרפתית-איטלית STMicroelectronics בעיירה אגראטה שבצפון איטליה (למרגלות האלפים). המפעל, R3, ייצר שבבים בפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ”מ (12 אינץ’). טאואר מקבלת שליש משטח החדר הנקי שלו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Tower Semiconductor , טאואר סמיקונדקטור