האסטרטגיה שהגדילה את היקפי החוזים באלביט

28 מרץ, 2023

החברה נמצאת בתהליך שינוי מהתמקדות באספקת מערכות לבניית ספקית של פתרונות מלאים. מפעל הענק בנגב ייכנס לייצור ב-2024. המנכ"ל מכליס: "ליציבות הפוליטית בישראל תהיה השפעה על עסקינו"

המכירות של חברת אלביט מערכות (Elbit) בשנת 2022 הסתכמו בשיא של כ-5.51 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-5.28 מיליארד דולר בשנת 2021. תקציב המחקר והפיתוח צמח לשיעור של כ-7.9% ממהכנסות (בהשוואה ל-7.5% ב-2021), והסתכם בכ-435.7 מיליון דולר (7.9% מההכנסות). צבר ההזמנות הגיע לשיא של כ-15.1 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-13.7 מיליארד דולר ב-2021. בשיחת הוועידה היום עם המשקיעים הסביר נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס (בתמונה למעלה), שההיקף הגדל של חוזים חדשים משקף את השינוי שאלביט מבצעת בשנים האחרונות, ממעמד של ספקית מערכות למעמד של ספקית פתרונות מלאים.

מכליס: "אנחנו עולים בשרשרת הערך, ולכן אנחנו גם רואים עלייה במספר העסקאות בעלות שלוש ספרות". לדבריו, ההתפתחויות הפוליטיות והרפורמה המשפטית עדיין לא השפיעו על מכירות החברה, אולם הוא הזהיר שליציבות הפוליטית בישראל תהיה השפעה על עסקיה של החברה בישראל ובעולם. "אנחנו בטוחים שהנהגת המדינה תמצא דרך לייצב את המערכת הפוליטית". בהתאם להערכה של החברה שהשוק הביטחוני בעולם ימשיך לגדול בשנים הקרובות, מבצעת סדרה של השקעות גדולות בשיפור תשתיות הייצור. אחת מהן היא החלפת של 11 מערכות ה-ERP השונות שפעלו בחברה, למערכת אחת מאוחדת.

מערכת ERP ב-200 מיליון דולר

עלות הפרוייקט מסתכמת בכ-200 מיליון דולר, והוא צפוי להסתיים בחודשים הקרובים עם התקנת ה-ERP החדש במתקני התעשייה הצבאית (IMI) לשעבר. במקביל, החברה מבצעת שידרוג של תשתיות הייצור: "הגדלנו את קיבולת היציור של המפעל בתל-חי בכ-60%, בחודשים הקרובים נתחיל את הייצור במפעל להרכבת כלי-רכב קרביים בדרום קרוליינה, ארה"ב, ובשנת 2024 יתחיל הייצור במפעל IMI ברמת בקע בנגב, ויגיע לייצור בהיקף מלט בשנת 2025".

מדובר במפעל ענק שישתרע על-פני שטח של כ-52 אלף דונם ויכלול כ-150 מבנים, מרכזים טכנולוגיים ותשתיות ייצור מתקדמות. הוא ייכיל גם מתקני ייצור של חימוש וראשי ביות, כולל מעבדות ושטחי ניסוי, כאשר פסי הייצור  יתבססו על רובוטיקה, בינה מלאכותית ומערכות בדיקה מתקדמות. כמו בשנים הקודמות, רוב ההכנסות של החברה ב-2022 היו בתחומי הפעילות של מערכות מוטסות ומערכות תקשוב. הגידול בהכנסות בתחומי התקשוב נבע בעיקר ממכירות מל"טים באירופה ומגידול במכירת מוצרי "ספרטון" בארה"ב. באופן כללי, המכירות בארה"ב ירדו במעט, בעיקר עקב ירידה בהכנסות ממכירת מכשור רפואי, והמכירות באירופה צמחו  עקב גידול בהכנסות מפרויקט בית-הספר לטיסה ביוון, וממכירת מערכות מל"טים וכלי-רכב משוריינים וארטילריה לצבאות אירופיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט , תעופה וביטחון