שיפור של 24% בפריון במפעלים שעברו טרנספורמציה טכנולוגית

24 אפריל, 2023

מנתוני המכון לייצור מתקדם עולה כי במפעלים שבהם הוטמעו טכנולוגיות רובוטיקה ו-IT, חל שיפור של 11.6% ביעילות ו-21.7% באיכות

דו"ח שמפרסם בימים אלה המכון לייצור מתקדם ממחיש את הערך הרב של אימוץ טכנולוגיות חכמות למדדים התפעוליים של מפעלי תעשייה. המכון לייצור מתקדם מסייע למפעלי תעשייה בישראל בהטמעת טכנולוגיות חדשניות לצורך שיפור הפיריון. מאז תחילת פעילותו ב-2021, ערך המכון יותר מ-300 תהליכי אבחון מול מפעלי תעשייה, כאשר כ-150 מפעלים מתוכם עברו משלב האבחון לשלב ההטמעה בפועל של טכנולוגיות שהומלצו באבחון.

המכון ממקד את מאמציו בתעשייה המסורתית יותר ובמפעלים קטנים ובינוניים, שבהם הפער הטכנולוגי גדול יותר ויש מרחב רב לשיפור. הנתונים מן הדו"ח לקוחים ממפעלים במגזרים כמו גומי ופלסטיק, מתכת, מזון, נייר, אלקטרוניקה, אופטיקה ועוד. הפרויקטים שהוביל המכון במפעלים התמקדו בטכנולוגיות של רובוטיקה, מערכות מידע, דיגיטציה וניהול תהליכים.

ב-81 מפעלים הטכנולוגיות החדשות כבר מניבות נתונים Vמאפשרים לאמוד את תרומת התהליך: במדד היעילות נרשם שיפור של 11.6%, במדד שיפור הזמינות נרשם שיפור של 41.5%, ובמדד האיכות נרשם שיפור של 21.7%. לפי נתוני המכון, הפיריון במפעלים האלה עלה ב-24.3%. לשם השוואה, לפי נתונים של אגף הכלכלה, התוצר התעשייתי בישראל צמח ב-2021 בשיעור של 4.4%, נתון נמוך בהשוואה לממוצע ב-OECD. ב-2020, הפיריון של עובד ישראלי בתעשייה היה נמוך ב-48% בהשוואה לאמריקאי ונמוך ב-33% בהשוואה למדינות הבנצ'מארק.

"צורך בוער בטרנספורמציה טכנולוגית"

בשיחה עם Techtime, אמרה יו"ר המכון לייצור מתקדם ומנכ"לית קבוצת הייעוץ תפן, מלי ביצור-פרנס, "המיקוד של המכון הוא במפעלים המסורתיים יותר, שבהם ישנו צורך בוער יותר בטרנספורמציה טכנולוגית. היעד המרכזי של פעילות המכון היא שיפור הפריון, והנתונים מלמדים עד כמה אימוץ נכון של טכנולוגיה תורם לפריון. השיפור המשמעותי בפריון של העובדים, כפי שעולה מהנתונים, מספק למפעלים הרבה יותר גמישות בניהול רמות התפוקה וכוח האדם, והדבר גם מתבטא בחיסכון בעלויות ובהגדלת ההכנסות. הדרישה לשירותי המכון רק הולכת וגדלה, ובקרוב אף נתחיל בסבב שני במפעלים שכבר עברו תהליך ראשון של הטמעה.

"אחת מהבעיות המובהקות בתעשייה הישראלית קשורה לשימוש חסר במערכות מידע ואיסוף נתונים. זה מגביל את היכולת לרתום טכנולוגיות כמו בינה עסקית (BI) ו-IoT". בחודשים הקרובים צפוי המכון לחנוך באזור התעשייה תפן ליד כרמיאל מרכז הדגמה והתנסות שמטרתו  לחשוף תעשיינים בישראל להיצע הפתרונות בעולם התעשייה החכמה. יוצגו בו טכנולוגיות מתחומי הרובוטיקה, בקרה ושליטה, חיישנים, ניהול קווי ייצור, אנליטיקה תפעולית, בינה מלאכותית, הדפסות בתלת-מימד ועוד.

מקור: המכון לייצור מתקדם

להגדיל את הפריון עם טכנולוגיות חכמות

המכון לייצור מתקדם, שהוקם ביוזמת מנהל התעשיות במשרד הכלכלה, ופועל מאזור התעשייה תפן, מספק לחברות תעשייה ברחבי הארץ שירותי איבחון, ייעוץ והטמעה מסובסדים בתחום התעשייה החכמה (industry 4.0). לאחר תהליך האבחון המסובסד כמעט במלואו על-ידי משרד הכלכלה, המפעל יכול להמשיך לשלב הייעוץ וההטמעה: בליווי המכון הוא מגבש תוכנית הצטיידות בטכנולוגיות הרלוונטיות, הכוללת גם בחירה בספקים המתאימים ביותר.

מלי ביצור-פרנס

גם בשלב הזה המפעל נהנה מסבסוד של כ-50%-70% על-ידי משרד הכלכלה. מימון הטכנולוגיות עצמן גם כן עשוי לזכות לסיוע מטעם רשות החדשנות. המכון מנוהל על ידי קבוצת הייעוץ תפן (Tefen), בשיתוף חברת ESI ומכללת אורט-בראודה, שזכו במכרז לניהול המכון. ביצור פרנס: "מגיעה מילה טובה למינהל תעשיות במשרד הכלכלה, בהובלת עוז כ"ץ , שמינפו מעל המשוער את הפרויקט".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: המכון לייצור מתקדם , מלי ביצור פרנס , תעשייה 4.0