צבאות ארה"ב, הודו וקוריאה בוחנים את הגנת ה-GPS של אינפינידום

26 אפריל, 2023

השלימה גיוס של 9 מיליון דולר ונערכת להדגמות מול גופי הצבא. לפני כשנה ביצעה הוכחת היתכנות של הפתרון בגבול ישראל-סוריה. האניוול השקיעה בחברה בפעם השלישית

חברת אינפינידום (Infinidome) מקיסריה השלימה גיוס הון בהיקף של 9 מיליון דולר. בגיוס השתתפו Hanwha Aerospace, יצרנית מנועי מטוסים מדרום קוריאה עם הכנסות של 5 מיליארד דולר ב-2022, חברת Honeywell האמריקאית, אחת החברות המובילות בתעשיית התעופה והביטחון, שמשקיעה באינפינידום זו הפעם השלישית ומשתפת עימה פעולה בפרויקט פיתוח, וקרן ההון-סיכון Next Gear. מאז היווסדה באמצע 2016 גייסה אינפינידום כ-16 מיליון דולר וקיבלה מענק של 1.5 מיליון דולר מרשות החדשנות, והיא מעסיקה כ-26 עובדים.

כספי הגיוס ישמשו כדי לתמוך במגעים של החברה בשוק הצבאי הבינלאומי. ל-Techtime נודע כי החברה נערכת לביצוע הדגמות ובדיקות מול משרד ההגנה האמריקאי (DoD), הצבאות של הודו ודרום קוריאה, וכן מול צה"ל. החברה אף קיבלה הזמנות ראשונות מחלק מהגופים הללו. לפני כשנה השלימה אינפינידום שורת ניסויים באזור גבול ישראל-סוריה, אזור המתאפיין בהפרעות GPS עוצמתיות בשל נוכחות כוחות צבא רוסיים.  הניסוי הראה כי במערכת הניווט שהיתה מוגנת על ידי הרכיב של אינפינידום, המקלט המשיך לקלוט אותות GPS באופן תקין והמערכת גם שידרה התראה על מתקפת השיבוש למרכז בקרה.

נקודת התורפה של כטב"מים

נושא ההגנה על מערכות ניווט מבוססות GPS הופך להיות אקוטי בעולם הצבאי, לאור השימוש הגובר ברחפנים וכטב"מים – ואמצעי השיבוש שמנגד. אזורי גבול, בעיקר בין מדינות עוינות, מועדים לשיבושי GPS שנועדו לפגוע בפעילות סיור ותצפית של כטב”מים. אותות השיבוש עשויים לפגוע לא רק בכלים צבאיים, אלא גם במערכות אזרחיות מבוססות GPS, דוגמת כלים חקלאיים, רחפנים אזרחיים ואפילו מטוסי נוסעים החולפים באזור.

אותות ה-GPS קלים מאוד לשיבוש: מדובר באותות חלשים מאוד המגיעים מלוויינים המשייטים בגובה של כ-20,000 ק”מ. השיבוש מתבצע בשתי דרכים: שידור אותות חזקים הממסכים את אותות הלוויין המקוריים ועל-ידי כך מונעים את קליטתם, או שידור אותות הטעיה אשר שולחים למקלט מידע שגוי, הגורם לו “לחשוב” שהוא נמצא במקום אחר. מערכת GPSdome של אינפינידום משתמשת בשיטת זיהוי מסוג Null Steering Algorithm, וברכיב שידור RFIC של החברה.

המודול מזהה את אותות השיבוש ואת הכיוון ממנו הגיעו, ויודע להחליש אותם ועל-ידי כך מונע את ההפרעה במקלט ה-GNSS. המודול מותאם לשימוש במערכות בלתי מאויישות: הוא מותקן בין מקלט ה-GPS לבין האנטנות, שוקל 75 גרם ובעל צריכת הספק של פחות מ-0.8 ואט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון