אנבידיה: מחשב העל הישראלי מבוסס טכנולוגיית קישוריות ישראלית

29 מאי, 2023

המחשב Israel-1 נבנה בהשקעה של כמה מאות מיליוני דולרים ויהיה אחד ממחשבי הבינה המלאכותית החזקים בעולם. יתבסס על פלטפורמת הקישוריות הישראלית Spectrum-X

בתמונה למעלה: פלטפורמת הקישוריות NVIDIA Spectrum-X שעליה יתבסס המחשב Israel-1

חברת אנבידיה (Nvidia) הודיעה היום (ב') שהיא תבנה בישראל את מחשב-העל Israel-1, אשר מיועד להריץ יישומי בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI). ההשקעה בבניית המחשב נאמדת במאות מיליוני דולר, והוא צפוי להיכנס לשימוש ראשוני עד סוף השנה. אנבידיה מעריכה ש"ישראל 1" יהיה אחד ממחשבי ה-AI החזקים בעולם: הוא מתוכנן לספק עוצמת עיבוד של עד 8 אקסה-פלופס (אקסה = 10 בחזקת 18) פעולות חישוב בשנייה. 

גם במשימות מחשוב-על קלאסיות יציג Israel-1 ביצועים גבוהים של 135 פטה-פלופס, כאשר כל "פטה" (Peta) מייצג יכולת לבצע 1015 פעולות חישוב מסוג נקודה צפה (Floating-point operations) בשנייה. לפי רשימת Top500 של 500 מחשבי-העל המהירים בעולם, הביצועים הללו יציבו את המחשב בעשירייה הראשונה בעולם בכל הנוגע למשימות קלאסיות. רשימת Top500 טרם מציגה מדדים ייעודיים לפעולות חישוב של אלגוריתמי בינה מלאכותית. 

המחשב הוא הרשת

המחשב יתבסס על תשתית קישוריות מסוג חדש, Spectrum-X ועל שרתים של חברת Dell. למעשה, מדובר בפרוייקט הדגמה אשר מיועד להמחיש לתעשייה את ביצועי הארכיטקטורה החדשה, וגם לשמש את אנבידיה לצרכי מו"פ של החברה. בהמשך, הוא יהיה זמין למשתמשים אשר יוכלו לקבל שירותי עיבוד באמצעות שירות המחשוב-על בענן, NVIDIA DGX Cloud, ויאפשר לארגונים לפתח מודלים ופתרונות מבוססי Generative AI.

המפרט של Israel-1 כולל 256 שרתי HGX H100 של חברת Dell Technologies, הכוללים 2,048 מעבדים גרפיים מסוג NVIDIA H100 80GB, יותר מ-34 מיליון ליבות CUDA ויותר ממיליון ליבות Tensor מהדור הרביעי. כמו כן, ישלב מחשב העל 2,560 מעבדי תקשורת והסטת עומסים מסוג BlueField-3 DPU ו-80 מתגי Spectrum-4, שכולם פותחו בישראל. 

מעבד הנתונים BlueField-3 DPU
מעבד הנתונים BlueField-3 DPU

פלטפורמת האיתרנט חדשה, Spectrum-X פותחה על-בסיס הטכנולוגיה של מלאנוקס, אשר נירכשה על-ידי אנבידיה בשנת 2020. הפלטפורמה החדשה מציעה ארכיטקטורת רישות (networking) ייעודית להרצת יישומי בינה מלאכותית יוצרת בענן, המתבססת על צימוד (coupling) של מתגי איתרנט מדגם Spectrum-4 אשר מספקים קישוריות במהירות של 800 גיגה-ביט בשנייה (Gb/s), מעבדי עיבוד דטה (DPU), ומקמ"שים אופטיים מדגם LinkX.

להערכת אנבידיה, הפלטפורמה משיגה שיפור של 70% בביצועי ה-AI. מאחר שיהיה זה מחשב-העל הראשון המתבסס על הפלטפורמה החדשה, Israel-1 יהווה מודל ותכנון-ייחוס לבניית מחשבי-על דומים. המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של אנבידיה להציע פתרון מלא של מחשבי-על. החברה מסרה שמספר ספקיות שירותי ענן כבר מתעניינות בפלטפורמה החדשה.

מלאנוקס + AI = זינוק בהכנסות

ביום חמישי בשבוע שעבר, דיווחה אנבידיה על הכנסות של 7.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון, כאשר יותר ממחצית, כ-4.2 מיליארד דולר, הגיעו מתחום מרכזי הנתונים (Data Center). אנבידיה גם הציגה תחזית לגידול של 50% בהכנסות ברבעון הבא. מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הסביר בשיחת הוועידה עם אנליסטים את חשיבות הטכנולוגיה שהביאה מלאנוקס לחברה. "אנחנו עדים לביקוש חזק בקרב ספקיות תקשורת ולקוחות ארגוניים לבינה מלאכותית יוצרת ולמחשוב מואץ. הדבר מחייב פתרונות רישות עתירי-ביצועים כמו פלטפורמות אנבידיה/מלאנוקס שלנו. ככל שיישומי הבינה המלאכותית נעשים גדולים יותר, תקשורת מהירה נעשית חיונית יותר מכיוון שהיא מאפשרת להתמודד עם העומס הגדול של פעולות אימון והסקה". כזכור, חברת אנבידיה רכשה את מלאנוקס בשנת 2020 תמורת כ-6.9 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: איתרנט , אנבידיה , מחשב על , מלאנוקס