DigiKey מציינת את יובל ה-50: מה הן מגבלות האוטומטיזציה?

7 יוני, 2023

"לא כולם מוכנים לעבוד במערכות שהן אוטומטיות לגמרי. כדי לבנות יחסי אמון ארוכי-טווח - צריך לפגוש אישית גם את הלקוחות וגם את הספקים"

בתמונה למעלה: מנהל אזור EMEA בחברת DigiKey, איאן וואלאס

חברת DigiKey העולמית ציינה לאחרונה את יובל ה-50 להיווסדה בשנת 1973, ולכבוד הארוע היא עידכנה את לוגו החברה וערכה דיון על מגמות חדשות בשרשרת האספקה של תעשיית האלקטרוניקה, שהתקיים במסגרת כנס Embedded World. הדיון העלה סוגייה מעניינת ובלתי פתורה עדיין: כיצד משלבים אוטומטיזציה בשרשרת האספקה, אבל ממשיכים לשמור על קשר אנושי הדוק עם הלקוחות ועם הספקים?

מנהל אזור EMEA ב-DigiKey, איאן וואלאס, אמר שכולם בתעשייה מודעים ליתרונות של האוטומטיזציה, "אבל אני לא חושב שכולם מוכנים לעבוד במערכות שהן אוטומטיות לגמרי". הוא סיפר שלאחר השקת כלי חדש של DigiKey לייצור אוטומטי של הזמנות, הוא ביקר אצל לקוח גדול וגילה שאנשי הצוות שלו חלוקים בדעתם. "חלק מהם התלהבו מפני שהמערכת פינתה להם יותר משאבי זמן ליוזמות אסטרטגיות, ואחרים הביעו דאגה שהמערכת מאלצת את לקוחותיהם לבצע יותר עבודה מאשר בעבר, כאשר ההזמנות בוצעו במתכונת של שירות עבור הלקוח". לדבריו, "אתה צריך לפגוש את האנשים. כדי לבצע טרנספורמציה דיגיטלית מוצלחת ולבנות יחסי אמון ארוכי-טווח – צריך לפגוש אישית גם את הלקוחות וגם את הספקים".

החובבים לא נעלמו – הם חוזרים במתכונת של מייקרים

בדיון שנערך בהשתתפות מספר מנהלים בכירים מהחברה, התבררו מספר מגמות מעניינות שהתחדדו בעקבות מגיפת הקורונה: עד להתפרצות המגיפה, רוב התעשייה התבססה על ייצור באסיה, אולם כיום הלקוחות חוששים להסתמך על אזור גיאוגרפי יחיד, ומבזרים את תשתיות הייצור שלהם. ספקיות הרכיבים והמפיצות הגדולות למדו שהן צריכות להגדיל את המלאי שהן מחזיקות כדי למנוע צווארי בקבוק בלתי צפויים. לקח נוסף שנילמד הוא שיש צורך בשיתוף פעולה הדוק יותר בין יצרני הרכיבים, המפיצים, והלקוחות הסופיים, מעבר לרמת התחזיות השנתיות שהיו נהוגות בעבר.

תופעה נוספת, שאינה בהכרח קשורה למגיפת הקורונה, היא ההתחזקות במעמדם של היוצרנים (Makers) בזכות היכולת להשיג רכיבים וכרטיסים בכמויות קטנות. זוהי התפתחות מפתיעה, שכן בשנים האחרונות מקוננים אנשי רבים בתעשייה על היעלמותם של חובבי אלקטרוניקה וחובבי רדיו עקב המעבר הכמעט מוחלט לרכיבי SMT, הדורשים תשתיות תעשייתיות לצורך פיתוח וייצור. מייסד חברת DigiKey, ד"ר רונלד שטורדהל, היה בעצמו חובב אלקטרוניקה ויזם, אשר הקים את החברה לאחר שהתברר לו שמייקרים נוספים כמוהו מתקשים להשיג רכיבים. כיום החברה ממינסוטה, ארה"ב, מעסיקה יותר מ-5,000 עובדים בעולם (כולל בישראל), מבצעת יותר מ-6.5 מיליון הזמנות בשנה ומכירותיה ב-2022 הסתכמו בכ-5.1 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: DigiKey , רכיבים , שיווק והפצה