איירטאצ' דיווחה תוך חודש על הסכמים ב-38.8 מיליון שקל

8 אוגוסט, 2023

החברה חתמה על הסכמים עם ReNew ו-Amplus ההודיות, ושיכון ובינוי אנרגיה בישראל, לאספקת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים ושירותי תמיכה. החברה מנהלת מגעים להסכמים נוספים ב-12-14 מיליון שקל

חברת איירטאצ' (Airtouch), המפתחת רובוטים לניקוי יבש של פאנלי םסולאריים, דיווחה בחודש האחרון על שורה של הסכמים משמעותיים בהודו וישראל. השווי הכספי של ההסכמים הללו, שכוללים את מכירת הרובוטים ושירותי תמיכה ותחזוקה ארוכי-טווח, הינו כ-38.8 מיליון שקל. בהודו, שוק המפתח של אייטאצ', דיווחה החברה על הסכמים עם שתי חברות אנרגיה מתחדשת גדולות במדינה, ReNew ו-Amplus Solar.

ריניו נחשבת לחברת הפרויקטים הגדולה ביותר בהודו בתחום האנרגיה המתחדשת. היא מקימה ומפעילה חוות סולאריות ותחנות רוח בכ-19 מדינות ברחבי הודו. התפוקה הכוללת של צבר הפרויקטים שלה עומדת על 13.2 גי'גה-וואט, מתוכם כ-7.2 ג'יגה-וואט של חוות סולאריות. הפרויקטים הסולאריים שכבר פעילים מפיקים כ-4 ג'יגה וואט. ב-2021 נכנסה ריניו למסחר בנסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת ספאק, ושווי השוק הנוכחי שלה עומד על 2.2 מיליארד דולר.

לריניו תספק איירטאצ' רובוטים מסוג AT 4..0, ושירותי תמיכה למשך 25 שנה, עבור ארבעה חוות סולאריות חדשות עם פאנלים סולאריים קבועים (Fixed Tilt), וזאת תמורת סכום כולל של כ-24 מיליון שקל, מתוכם כ-7 מיליון שקל עבור רכישת הרובוטים וכ-17 מיליון שקל עבור השירותים השוטפים. זהו ההסכם החמישי של אייטאצ' עם ריניו, והגדול ביותר מבחינה כספית. שוויים הכספי של כלל הפרויקטים של איירטאצ' עם ריניו מסתכם ב-31 מיליון שקל.

חברת Amplus Solar, המשתייכת לקבוצת Petromas המלזית, מקימה פרויקטים סולאריים ללקוחות מסחריים ממגוון מגזרים כמו רכב, תעופה, ייצור, קמעונאות ועוד. יש לה כ-600 פרויקטים ברחבי הודו בתפוקה כוללת של 1.5 ג'יגה-וואט. איירטאצ' תספק לאמפלוס רובוטים מדגם AT 4.0, ושירותים למשך 25 שנה, לחמש חוות סולאריות, שבהם הפאנלים הסולאריים משנים את הטייתם בהתאם לזווית השמש (trackers), וזאת תמורת 12 מיליון שקל (מתוכם כ-3.6 מיליון שקל עבור רכש הרובוטים).

הודו היא אחד השווקים הסולאריים המתפתחים בקצב המהיר ביותר, וזאת הודות לתמיכה ממשלתית והשקעות זרות. לפי נתוני GlobalData, הודו מדורגת רביעית בעולם (אחרי סין, ארצות הברית ויפן) בתפוקת האנרגיה הסולארית, הנאמדת ב-2023 ב-83.6 ג'יגה-וואט.

מגעים להסכמים נוספים

השבוע דיווחה איירטאצ' גם על הסכם בישראל, עם חברת "שיכון ובינוי אנרגיה", לאספקת רובוטים מדגם AT 3.0, ושירותים ל-20 שנה, עבור חווה סולארית, תמורת 2.8 מיליון שקל. עוד דיווחה החברה, כי היא מנהלת בימים אלה מגעים להסכמים נוספים בהודו ובישראל בהיקף כולל של 12-16 מיליון שקל.

חברת איירטאצ' סולאר הוקמה בשנת 2017 על-ידי היו"ר יניר אלוש, ומספקת פתרונות רובוטיים לניקוי יבש (ללא מים) של פאנלים פוטו-וולטאים, המשמשים בייצור אנרגיה סולארית. החברה מפעילה שני מרכזי ייצור, בישראל ובהודו ומוכרת את מוצריה בישראל ובהודו. בחודש מרץ 2021 היא גייסה כ-61 מיליון שקל באמצעות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסה של תל אביב.

הכנסותיה של איירטאצ' ב-2022 הסתכמו ב-16.4 מיליון שקל, לעומת 10.4 מיליון שקל ב-2021. שווי השוק של החברה בבורסה עומד כיום על 36.9 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק , רובוטיקה

פורסם בתגיות: איירטאצ' , הודו