פברינט הכפילה המכירות; ירון קגן הצטרף לפיתוח העסקי

18 ספטמבר, 2023

המכירות בישראל הסתכמו בכ-341 מיליון דולר ב-2023, לעומת 101 מיליון דולר ב-2022. קגן מגיע מ-TI ישראל, שבה שימש מנהל מכירות רכיבים ללקוחות Broad Market

חברת פברינט ישראל (Fabrinet Israel) הכפילה פי שניים וחצי את מכירותיה בישראל, אשר הסתכמו בשנת 2023 בכ-341 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-101 מיליון דולר בשנת 2022. כך עולה מהדו"ח השנתי של החברה שהתפרסם בסוף אוגוסט. בסך הכל, בשנת הכספים שהסתיימה ביוני 2023 הסתכמו מכירות פברינט בכ-2.65 מיליארד דולר, בהשוואה ל-2.26 מיליארד דולר אשתקד. החברה הגלובלית ממוקדת בעיקר בייצור מערכות תקשורת אופטיות, אשר תפסו כ-77% מהמכירות ברבעון האחרון 2023. שלוש הלקוחות הגדולות ביותר שלה הן סיסקו (15.6% מהמכירות), לומנטום (15.4%) ואנבידיה (12.5%).

במקביל, בימים אלה מונה ירון קגן לתפקיד דירקטור שיווק ופיתוח עסקי של פברינט ישראל. קגן שימש במשך 11 שנים כמנהל המכירות של טקסס איסטרומנטס ישראל (Texas Instruments) ללקוחות "השוק הרחב" (Broad Market). בתפקידו האחרון שימש כמנהל בכיר בחברת Chain Reaction, המפתחת מעבדי בלוקצ'יין. לפני-כן עבד 7 שנים בחברת אינטל שבהן שימש כמנהל שיווק טכני וראש צוות מהנדסי תמיכה בתחום התקשורת האלחוטית. מתוכן עבד במשך כשלוש שנים בסנטה-קלרה, קליפורניה, בתפקידי ניהול פרוייקטים בקבוצת הפיתוח של מוצרי WiMAX באינטל.

קו SMT במפעל פברינט ביקנעם. המטרה: NPI בישראל – ייצור המוני בתאילנד
קו SMT במפעל פברינט ביקנעם. המטרה: NPI בישראל – ייצור המוני בתאילנד

חברת פברינט הוקמה בשנת 2000 על-ידי יו”ר החברה, תום מיטשל שהיה ממייסדי חברת Seagate, באמצעות רכישת מפעל ייצור של סיגייט בעמק הסיליקון. כיום היא מעסיקה כיום כ-14,000 עובדים בשישה מפעלים: שניים בתאילנד אשר מספקים את תשתית הייצור המרכזית של החברה, שני מפעלים בארה"ב, מפעל בסין ומפעל ביוקנעם המשתרע על שטח של כ-2,500 מ"ר.

המפעל בישראל הוקם בשנת 2020 וכולל תשתית ייצור של כרטיסים אלקטרוניים בסדרות קטנות ובינוניות, ייצור אופטיקה, מארזים מתקדמים כמו MCM, BGA, mBGA, CSP Flipchip), פרוייקטי מיקרואלקטרוניקה כמו Wire Bonding ו-Die Attach ופיתוח תהליכים ייעודיים לפי דרישת הלקוח. אולם בעוד שהחברה הגלובלית ממוקדת בעיקר בייצור מערכות תקשורת אופטיות, בישראל הפעילות היא מגוונת יותר.

ההבדל נובע מכך שהמפעל בישראל הוקם במתכונת של NPI Center: הוא מיועד לסייע ללקוחות חדשים וחברות סטארט-אפ להביא את התכנון אל השוק (NPI) ולהעביר לאחר מכן את הייצור ההמוני לתאילנד. החברה מפעילה מתקן ייצור במתכונת דומה גם בעמק הסיליקון בארה"ב. פרסום הדו"ח השנתי הקפיץ את מניית פברינט בבורסת NYSE בכ-30%, וכיום היא נסחרת לפי שווי חברה של כ-5.47 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Fabrinet , ייצור וקבלנות משנה , פברינט