אינטל שילבה מעבדי AI במשפחת Core Ultra

20 ספטמבר, 2023

המעבדים החדשים למחשבים ניידים פותחו בישראל וכוללים שלושה מנועי בינה מלאכותית: ב-CPU, ב-GPU ובמעבד NPU ייעודי ששולב ברכיב. הוזמנו 4,000 מעבדי גאודי 2 לבניית מחשב על מהחזקים באירופה

בתמונה למעלה: רן ברנסון עם מעבד Core Ultra. צילום: Techtime

חברת אינטל הכריזה על מעבדי ה-PC הראשונים שלה אשר כוללים מנוע פנימי ייעודי ליישומי בינה מלאכותית.  במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב במקביל לכנס המפתחים בארה"ב, היא הציגה את מעבדי Core Ultra החדשים, המוכרים גם בשם הקוד Meteor Lake, והודיעה שהם צפויים להגיע לשוק ב-14 בדצמבר 2023. "אנחנו פותחים עידן חדש של מחשוב הבינה המלאכותית", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר. חלק גדול מאוד מהפרוייקט בוצע במכרז הפיתוח הישראלי של אינטל.

מנהל הפיתוח של מעבדי קליינט בחברת אינטל, הישראלי רן ברנסון, סיפר שהארכיטקטורה של מטאור לייק מבוססת על מארז מרובה שבבים (chiplets) שמחוברים באמצעות טכנולוגיית הקישוריות Foveros. המעבדים החדשים מיועדים למחשבים ניידים ומיוצרים בתהליך Intel 4. לדברי ברנסון, זו הפעם הראשונה שאינטל מבצעת שימוש מאסיבי בליתוגרפיית EUV בתהליך ייצור המעבדים. המעבדים תומכים ביישומי בינה מלאכותית באמצעות שלושה מודולים נפרדים המצויים בתוך הרכיב: המעבד הראשי (CPU), מעבד גרפי (GPU) ומעבד נוירוני ייעודי (NPU).

בשיחה עם Techtime הוא הסביר שהתצורה הזאת מאפשרת לתוכנה לבחור בתצורת העיבוד היעילה ביותר לכל יישום ספציפי. "הבחירה באיזה מודול ירוץ אלגוריתם הבינה המלאכותית תלויה בשיקולים שונים: היכן ניתן לקבל צריכת הספק יעילה יותר, האם משימת העיבוד היא גדולה מאוד או אינה גדולה מאוד, האם היישום הספציפי דורש תנועה של הרבה מאוד נתונים במעבד או לא. מכיוון שלכל אחת מהאפרויות האלה יש יתרונות שונים, המעבד יכול לבחור בקונפיגורציה הטובה ביותר בכל מקרה לגופו".

אילן ברסלר, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת התקשורת האלחוטית בקבוצת המחשוב סיפר במסיבת העיתונאים כי מטאור לייק תומך ב-Wi-Fi 7 המבטיחה מהירויות גלישה אלחוטית של עד 5.8 ג'יגהביט לשנייה, ב-Bluetooth 5.4 כולל אודיו LE, המספק איכות שמע גבוהה יותר בצריכת חשמל נמוכה והדגימה בין היתר, תמיכה ב-Auracast מאפשרת שיתוף אודיו בין מספר אוזניות בלוטות'.

הזמנת-ענק של מעבדי גאודי 2

בתוך כך, אינטל מסרה שהיא תבנה ביחד עם חברת Stability AI הבריטית את אחד ממחשבי העל החזקים באירופה, אשר יתבסס על מעבדי Intel Xeon ועל 4,000 מעבדי Gaudi 2 של חברת הבאנה לאבס הישראלית (הנמצאת בבעלות אינטל), אשר ישמשו כמאיצים ליישומי בינה מלאכותית. חברת Stability AI הוקמה בשנת 2021 על-ידי קבוצת מדענים ומפתחים מאוניברסיטאות בבריטניה וגייסה עד היום כ-100 מיליון דולר. היא מתמחה בתחום העיבוד של שפה טבעית (NLP). בין המוצרים שהחברה פיתחה: כלי ליצירת תמונות מתוך טקסט, Stable Diffusion ומודל לעיבוד שפה טבעית StableLM.

גלסינגר דיווח על עיסת גאודי נוספת: חברת Dell Technologies החליטה לשלב את מעבדי Gaudi בתוך שרתי PowerEdge שלה. לדבריו, מעבד הבינה המלאכותית Gaudi 3 יושק בשנה הבאה ובשנת 2025 יגיעו אל השוק מעבדי Falcon Shores, אשר משלבים את טכנולוגיות Gaudi ואת הGPU של חברת אינטל"10 השנים האחרונות של בינה מלאכותית היו מדהימות. אינטל משתתפת במלואה ברנסנס הבינה המלאכותית הזה. מעבד Gaudi שלנו מפגין יכולות ביצועים שמתחרות עם המובילה בשוק, אנבידיה, אפילו אל מול עומסי העבודה המאתגרים ביותר".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: סמיקונדקטורס