"המתחרות התקשרו להביע דאגה והזדהות"

26 אוקטובר, 2023

המלחמה תפסה את Hailo בעיצומה של השקת מוצר חדש. אור דנון: "בכל רגע נתון כמה עשרות עובדים נמצאים במילואים. אנחנו ממשיכים לעבוד ועומדים בכל ההתחייבויות ללקוחות. המאבק הוא טרור מול קידמה"

המלחמה תפסה את חברת היילו (Hailo) מתל אביב בתהליך מואץ של השקת המוצר החדש, מעבד הווידאו Hailo-15, אשר מיועד להביא את יכולות הבינה המלאכותית אל רמת מצלמת הווידאו הנמצאת בשטח. בראיון מיוחד ל-Techtime סיפר מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אור דנון, שהיילו ממשיכה לפעול באופן סדיר למרות שהרבה מעובדיה גוייסו לצבא. "אנחנו מעסיקים כ-200 עובדים בישראל ועוד כ-25 עובדים בחו"ל. מכיוון שרוב העובדים שלנו בגילאים צעירים, יש ביניהם הרבה מאוד מגוייסים. בכל רגע נתון כמה עשרות עובדים נמצאים כיום במילואים".

כיצד אתם מתמודדים עם המצב הזה? 

"הקמנו מערך תמיכה בחיילי המילואים שלנו, ואנחנו שולחים להם מוצרים שונים לפי בקשות שמגיעות מהם. שאר העובדים התגייסו לעבוד בצורה מתוגברת, מעבר למאמץ הרגיל. הגישה שלנו היא שלמרות שלא קל לתפקד בשעה כזאת, קיום הכלכלה הוא חלק מהמאבק המהותי בטרור. זהו גם המסר שאנחנו מעבירים לכל הלקוחות. אנחנו מקפידים להמשיך כרגיל את כל הפגישות והביקורים אצל הלקוחות, מראים להם שאנחנו יודעים להמשיך לתפקד ושאנחנו מחוייבים לתמוך בהם גם במצב הנוכחי. אנחנו גם מאפשרים לעובדים להתנדב על חשבון שעות העבודה לפי שיקול דעתם, מכיוון שאנחנו רואים חשיבות רבה לתמיכת העורף במאמץ המלחמתי".

איך פועלת שרשרת האספקה שלכם?

"כרגע אין בעיית משלוחים. מוצר הליבה שלנו הוא מעבד בינה מלאכותית שפיתחנו וכרטיסי עיבוד המבוססים עליו. כל הייצור נמצא בחו"ל. המעבד מיוצר בחברת TSMC והכרטיסים מיוצרים אצל יצרן טאיוואני מהגדולים בעולם. לכן אנחנו לא חווים בעיות בשרשרת האספקה. כ-80% מהעובדים בארץ עוסקים במחקר ופיתוח וכ-70% מהם הם אנשי תוכנה. זהו התמהיל הקבוע שלנו. לתוכנה יש מקום מרכזי במוצר".

מהי תגובת השוק?

"לקוחות רבים רוצים לדעת היכן אנחנו מייצרים כדי לוודא שהארועים לא משבשים את הייצור והאספקה. חלק מאלו שבעבר לא התעניינו בשרשרת האספקה שלנו, כיום רוצים לדעת היכן מתבצע הייצור ומהי תוכנית ההמשכיות העסקית שלנו. קיבלנו הודעות תמיכה מהמון לקוחות ושותפים עסקיים. כמעט כל מנכ"ל של חברה שמתחרה בי שלח לי הודעה אישית כדי לדעת מה שלומנו ולהודיע שהם תומכים בנו. זה מאוד מחמם את הלב, ומזכיר שחלק מהמעמד של ישראל בעולם קשור למעמדה הטכנולוגי. אנשים מזדהים איתנו כי הם מעריכים את הישראלים שהם פוגשים. זה מזכיר לך על מה המאבק – טרור מול קידמה".

שיפור תמונה בתוך המצלמה

מעבד הווידאו Hailo 15 וכרטיס הפיתוח שלו
מעבד הווידאו Hailo-15 וכרטיס הפיתוח שלו

חברת היילו הוקמה בחודש פברואר 2017, ופיתחה ארכיטקטורה חדשה של שבב בינה מלאכותית עבור אבזרי קצה, המבצע את שלב יישום ההסקות (Inference) של רשת נוירונית באבזרי קצה, במהירות רבה ובחסכון גדול באנרגיה. הארכיטקטורה מוגנת בכמה עשרות פטנטים ומשתייכת למשפחה נדירה של מעבדים מסוג Data Flow Processors. מוצר הדגל של החברה הוא מעבד Hailo-8, המספק עוצמת עיבוד של 26 טריליון פעולות בשנייה (26TOPS) בצריכת אנרגיה ממוצעת של פחות מ-2.5Watt. כ-300 חברות עובדות כיום עם המוצר הזה, כאשר כמה מהן כבר נכנסו לייצור המוני מלא.

דנון: "בתחילת 2023 הכרזנו על המעבד החדש Hailo-15, שהוא מעבד נוירוני המיועד לעבוד בתוך המצלמות עצמן. גם הוא מבוסס על טכנולוגיית הליבה שלנו: מעבד בינה מלאכותית ליישומי ערים חכמות, אבטחה, רכב, מערכות תעשייתיות, ויישומי ביטחון ורפואה. כיום הוא נמצא אצל הלקוחות בתהליכי הערכה והטמעה הנדסית, ועד סוף השנה ייבדק על-ידי כמה עשרות חברות. אני מאמין שחלק מהם יכניסו אותו לייצור המוני כבר ב-2024.

"אחת מהיכולות החשובות של Hailo-15 היא תוכנת שיפור תמונה מבוססת בינה מלאכותית (Image Enhancement). בעוד Hailo-8 מסייע להבין את התמונה באמצעות חישוב המתבצע לאחר הצילום, מעבד Hailo-15 משפר את התמונה בזמן אמת. המרכיב הזה מביא משהו חדש לתחום מצלמות האבטחה אשר לא קיים היום: יכולת לשפר את תמונת הווידאו בקצב של 30 תמונות לשנייה. זוהי משימה מאוד כבדה, ומעבדים חזקים כמו שלנו הם בחזקת Enablers".

יש לך מסר לעובדים ותעשייה? 

"חשוב לי לדבר על המשמעות של העבודה. ההתמודדות היא מאוד קשה, גם ברמה האישית וגם ברמה הלאומית. זוהי תקופה עצובה ומורטת עצבים, אבל אחד מהדברים החשובים שכל אחד מאיתנו יכול לעשות הוא לא לתת לטרור לנצח אותנו. מול הזוועות שאנחנו רואים, הנצחון שלנו הוא להסתכל קדימה ולהמשיך ליצור".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , מלחמה 2023 , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית