אינטל מפתחת מעבד AI מבוסס גאודי 3

14 נובמבר, 2023

פלטפורמת האצת הבינה המלאכותית למחשבי-על, Falcon Shores, מתוכננת להגיע לשוק בשנת 2025. היא כוללת מעבד גאודי 3 המיוצר בתהליך של 5 ננומטר, ואת המעבד הגרפי העתידי של אינטל, Xe GPU

חברת אינטל (Intel) חשפה השבוע פרטים חדשים אודות מעבד הבינה המלאכותית החדש של הבאנה לאבס, Gaudi 3, ומעבד ה-GPU שלה עבור מחשבי-על, אשר יתבסס גם הוא על פלטפורמת Gaudi 3. החשיפה נעשתה בכנס מחשבי-העל והענן SC23, המתקיים השבוע בדנוור, קולורדו. מעבד גאודי 3 צפוי להגיע לשוק בשנת 2024, כאשר פלטפורמת ה-GPU החדשה למחשבי-על, Falcon Shores, מתוכננת להגיע לשוק בשנת 2025. היא תתבסס על מעבדי גאודי 3 ומעבדי Xe GPU.

גאודי 3 מציע שיפור של פי ארבעה בהשוואה לגאודי 2, הכפלה במהירות העברת מידע מהרשת והגדלה של פי 1.5 בנפח הזיכרון (HBM) . הוא ייוצר בתהליך ייצור של 5 ננומטר במתכונת של מארז גדול הכולל מספר תת-שבבים (Chiplets) ויכילל שני אשכולות עיבוד בניגוד לארכיטקטורה העיבוד המונליטית של Gaudi 2 (המיוצר בתהליך של 7 ננומטר). גאודי 3 יהיה מרכיב אינטגרלי בתוך מעבד ה-GPU העתידי של אינטל לתשתיות ענן, Falcon Shores, אשר יתבסס על שני מרכיבים: מעבד גאודי ומעבד Xe GPU.

מדובר במעבד המיועד להריץ מטלות בינה מלאכותית במחשבים חזקים מאוד. נראה שאינטל החליטה לחזור אל הרעיון של מעבדי XPU, המייצגים מאיצים ייעודיים למגוון משימות הפועלים במקביל למעבדי ה-CPU המרכזיים. גאודי מותאם למשימות אימון גדולות מאוד כמו בינה מלאכותית יוצרת ומודלים לשוניים מורכבים (משפחת GPT). מכיוון שהארכיטקטורה הזו שונה מזו של מעבדים גרפיים (GPU), אינטל החליטה לשלב את שתיהן (Gaudi + Xe GPU) בפלטפורמה אחת, המטפלת ברוב צורכי הבינה המלאכותית. מדובר בתצורה שונה מההכרזה המקורית של אינטל מפברואר 2022, שבה פלטפורמת Falcon Shores תוארה כשילוב של GPU ו-CPU.

בתוך כך אינטל חשפה פרטים אודות מחשב העל שהיא מתקינה בימים אלה במעבדה הלאומית Argonne של משרד האנרגיה האמריקאי, אורורה (Aurora). הוא כולל יותר מ-10,000 שרתים הכוללים כ-21,000 יחידות עיבוד מרכזיות ו-60,000 יחידות עיבוד גרפיות. לאחר הפעלה מלאה, Aurora צפוי להיות מדורג כמחשב העל המהיר בעולם. אינטל חשפה בכנס כי אורורה יהיה מסוגל להריץ מודלי AI הכוללים יותר מטריליון פרמטריםהיכולת הזו תשמש להאיץ פרויקטים מחקריים ומדעיים, תוך כדי אימון מדולי בינה מלאכותית על מערכי נתונים הכוללים טקסט, קוד ומידע מדעי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים

פורסם בתגיות: אינטל , גאודי