סינופסיס הצטרפה לתוכנית Arm Total Design

14 נובמבר, 2023

התוכנית מאגדת שותפים עסקיים של Arm, המספקים תכנונים כמעט שלמים של מודולי IP לדטה סנטרים, לאחר שעברו בדיקות אימות. שתי החברות גם מחזקות את שיתוף הפעולה בתכנון שבבים מבוססי Arm Neoverse

חברת סינופסיס הודיעה על הצטרפותה לתוכנית שיתוף הפעולה Arm Total Design, כדי לספק מודולי קניין רוחני (IP) ושירותי תכנון בעזרת חבילת EDA Synopsys.ai עבור לקוחות המפתחים שבבים המבוססים על פלטפורמת העיבוד Arm Neoverse, אשר מיועדת למטלות עתירות עיבוד ובנויה ממלים באורך של 64 סיביות. ההסכם בין שתי החברות מספק ל-Arm גישה למוצרי ה-IP של סינופסיס עבור בדיקות תאימות הדדית וניתוח ביצועים בשלבי התכנון וכן תאימות הדדית בין מערכות הדגמה של הסיליקון לבין כל המעבדים ותתיהמערכות של חברת Arm.

תוכנית Arm Total Design היא מערך שיתוף פעולה ואספקת פתרונות שבה משתתפים השתופים העסקיים של Arm אשר נועדה לקדם את השימוש בפלטפורמת Neoverse באמצעות אספקת מודולים ברמת בשלות גבוהה מאשר מקובל היום כאשר רוכשים IP לצורך תכנון שבבים. הרעיון קיבל את השם Neoverse Compute Subsystems – CSS. במסגרת הזאת הלקוחות מקבלים קניין רוחני במתכונת נוחה וקלה יותר לשימוש, כמו למשל תכנונים הכוללים כבר מספר מודולים שונים שעברו אימות בדרגות שונות, ומותאמים לצרכים שונים בדטה סנטר.

הדבר דומה במידה רבה לרעיון של תכנוני ייחוס שאותו מספקים יצרני רכיבים. אחד מיעדי שיתוף הפעולה בין שתי החברות הוא התאמת התכנונים לתהליכי ייצור מתקדמים, כולל שבבים שייוצרו בטכנולוגיות תהליך הממוזערות ביותר, כמו למשל 2 ננומטר. מנהל קבוצת ה-EDA של סינופסיס, שנקר קרישנמורטי, אמר ששיתוף הפעולה עם Arm, "מרחיב את גבולות הביצועים ויעילות ההספק עבור תכנוני multi-die (שבבים מרובי אריחים) בטכנולוגיות תהליך מתקדמות".

סינופסיס מציעה IP של מעבדי RISC-V

במקביל להעמקת שיתוף הפעולה עם Arm, מחזקת סינופסיס את חטיבת קניין הרוחני שלה עצמה, ומוסיפה אופציה חדשה של מעבדים מבוססי הארכיטקטורה הפתוחה RISC-V. החברה הודיעה שהיא מוסיפה אפשרות חדשהל משפחת מעבדי ARC שהיא מספקת, הכוללת את מעבדי ARC-V, אשר מבוססים על ארכיטקטורת RISC-V. המעבדים החדשים בנויים בתצורה של 32 סיביות ו-64 סיביות. אחד משוק היעד המרכזיים של המעבדים החדשים הוא שוק הרכב. מנהל תחום המיקרו-בקרים לתעשיית הרכב בחברת אינפיניאון, תומאב בוהם, אמר שהצורך בסביבת תמיכה יציבה ואמינה, דוחף א תעשיית הרכב לאמץ את ארכיטקטורת RISC-V. "באמצעות IP של מעבדי RISC-V קלים להסמכה רגולטורית, סינופסיס תומכת בתעשיית הרכב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: ARM , סינופסיס