בגלל המלחמה בוטלה הנפקת ניוסייט; יוצאת לגיוס הון

12 דצמבר, 2023

המנכ"ל אסולין: "כשפרצה המלחמה המשקיעים החליטו לשבת על הגדר. כרגע אנחנו מתעסקים באלטרנטיבות אחרות: גיוס הון ממשקיעים אסטרטגיים וביצוע עסקאות אסטרטגיות"

בתחילת השבוע בוטלה עיסקת ה-SPAC של חברת ניוסייט (Newsight Imaging) מנס-ציונה, שנועדה להביא אותה למסחר בנסד"ק. במקום ההנפקה המתוכננת, החברה החליטה להיכנס לתהליך גיוס הון ממשקיעים אסטרטגיים. מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אלי אסולין, סיפר ל-Techtime שביטול ההנפקה הוא תוצאה של המלחמה. אסולין: "אחד מהשלבים המרכזיים במהלך ביצוע עסקת SPAC הוא גיוס הון במתכונת Private Investment in Public Equity – PIPE, אשר מספק את הבטוחות הנדרשות להשלמת עסקת ה-SPAC, שבה חברה בורסאית עם הון וללא נכסים מתמזגת עם חברה עם נכסים שאינה נסחרת בבורסה".

כזכור, הסכם המיזוג בין ניוסייט ובין Vision Sensing נחתם בחודש אוגוסט 2022. באותה תקופה היו בקופת Vision Sensing קצת יותר מ-102 מיליון דולר. בהסכם המיזוג החברה היתה אמורה לגייס כ-144 מיליון דולר, שמתוכם יגיעו כ-40 מיליון דולר ממקורות נוספים ו/או באמצעות השקעות PIPE. בסך הכל, שווי החברה הוערך אז בכ-225 מיליון דולר, כאשר ההנפקה תוכננה להתבצע בנובמבר 2023.  "לפני המלחמה גייסנו את משקיעי ה-PIPE, אולם כשפרצה המלחמה הם החליטו לשבת על הגדר".

אסולין: "אנחנו חברה ישראלית עם מחקר ופיתוח בארץ ועם ייצור המתבצע במפעל טאואר בצפון הארץ. חלק מהמשקיעים חוששים מרמת הסיכון והחליטו להמתין שהמלחמה תסתיים. אבל יצאנו מתוך הנחה שהמלחמה לא תסתיים בתוך שבועיים, ואולי אפילו לא בתוך חודשיים, ולכן היינו צריכים לקבל החלטה. בהסכמה הדדית עם חברת Vision Sensing Acquisition Corp שאיתה היינו אמורים להתמזג, הגענו למסקנה שזהו לא הזמן המתאים למיזוג וחתמנו על הסכם ביטול העיסקה. כרגע אנחנו מתעסקים באלטרנטיבות אחרות: גיוס הון ממשקיעים אסטרטגיים וביצוע עסקאות אסטרטגיות".

מודלים עסקיים חדשים

"ביצענו היערכות מחדש בחברה והתאמנו אותה לעבודה במצב מלחמה. המהלך לא פגע במכירות. אנחנו מוכרים שבבים, ולאחרונה התחלנו להציע עסקאות רישוי לטכנולוגיה וגם אספקת מערכות שלמות שאותן אנחנו מפתחים בעצמנו ומייצרים ביחד עם שותפים עסקיים". חברת ניוסייט הוקמה בסוף 2016 על-ידי המנכ"ל אלי אסולין והטכנולוג הראשי איל יצקן. היא מתמקדת בפיתוח וייצור מודולי מצלמה עבור יישומי ראיית מכונה, הכוללים חיישן אופטי ושבב עיבוד מידע.

החיישנים של החברה מבוססים על חישובי טריאגולציה ועל טכנולוגיית טכנולוגיית eTOF, שבה נמדד פרק הזמן שבין שידור אות לייזר בתדר אינפרא-אדום רחוק לבין קליטת ההחזר על-ידי החיישן. בחודש אוקטובר 2022 היא הכריזה על החיישן התלת מימדי החדש שלה, NSI9000, אשר פותח במסגרת מאגד הדמאה חכמה של רשות החדשנות, אשר כולל את החברות אלביט מערכות, ניוסייט, SCD, KAYA Instruments, Third Eye ואפקון).

החיישן מבוסס על פיקסלים בגודל של 5μm x 5μm ומייצר 491,520 (1024×480) נקודות עומק, בקצב של עד 132 תמונות לשנייה ומספק דיוק עומק ברמת שגיאה נמוכה מ-1% מהמרחק הנמדד עד לטווח של 200 מטר. ניוסייט מכוונת את החיישן לשימוש במספר רב של תחומים: עיר חכמה, משקפי מציאות רבודה, יישומי מטאוורס, השוק התעשייתי ואפילו שוק הרכב. בדומה לדור הקודם, החברה פיתחה תכנון ייחוס של חיישן LiDAR המבוסס על הרכיב החדש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , חדשות , מלחמה 2023 , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Newsight Imaging , מלחמה , ניוסייט