מהפיכת התכנון האלקטרוני של 2024

7 פברואר, 2024

מאמר דעה מיוחד ל-Techtime: עולם ה-EDA ישנה את פניו בשנה הקרובה וייאמץ כלים מבוססי AI לתכנון אוטומטי, סימולטורים מדוייקים של תהליכים, וכלים ייעודיים חדשים לתכנון שבבים הטרוגניים, תלת-מימדיים ומרובי אריחים

מאת: ניל פאשה, מנהל חטיבת Design and Simulation בחברת Keysight Technologies

בשנת 2024 אנחנו צופים את התחזקותה של מהפיכה טכנולוגית ומתודולוגית אשר תייצר דור חדש של תוכנות וכלי תכנון אלקטרוני (EDA) המשמשים בתעשיית האלקטרוניקה. לצד מאמץ גובר להשתמש בטכניקות אוטומציה ואימוץ כלי תוכנה כמו Python API למשל, התעשייה תאמץ גישות של שילוב מערכות, התבססות על טכניקות שהוכחו כטובות ביותר (best-in-class) וכלי פיתוח ובדיקה פתוחים. מצ"ב המגמות המרכזיות שיעצבו את פני תעשיית ה-EDA בשנה הקרובה.

האתגר הקשה של חיזוי ביצועים:

תתגבר מגמת המעבר של התכנון מהמרחב הפיסי אל המרחב הווירטואלי, מכיוון שהתהליך הזה משפר את היכולת להעריך את ביצועי המערכות. בשנים הקרובות נראה מאמץ לקשר בין מערכות התכנון לתהליכי הבדיקות, כדי שניתן יהיה להתמודד עם מערכות מורכבות וקיצור זמני היציאה לשוק.

תקנים חדשים עבור רכיבים מרובי-אריחים:

כיום נוצרים תקנים חדשים עבור הפיתוח של אריחים ייעודיים (chiplets) ופיצול התכנון של SoCs ליחידות קטנות יותר של קניין רוחני. התקנים האלה, דוגמת UCIe, יקלו על השילוב של האריחים במארזים מתקדמים מסוג 2.5D ו-3D. כעת נוצר צורך בתקנים נוספים שיאפשרו לבצע סימולציה מדוייקת של תעבורה מהירה מאוד בין פרוסות הסיליקון הנפרדות שבתוך הרכיב ההטרוגני ומרובה המודולים (3DIC and Heterogeneous Chiplets).

ה-EDA עובר ל-AI:

היישום של טכניקות בינה מלאכותות (AI) ולימוד מכונה (ML) בתוכנות לתכנון אלקטרוני (EDA) נמצא עדיין בשלב הכניסה הראשוני לשוק, כאשר המהנדסים מתחילים להתנסות בפתרונות האלה כדי לפשט בעיות מורכבות. אנחנו צופים שבשנת 2024 יתחילו ארגונים גדולים להשתמש בטכניקות אלה כדי למדל רכיבי סיליקון מדור חדש, הבנויים מחומרים המצויים בקבוצות III ו-V של הטבלה המחזורית, כמו GaN, GaAs, GaAsP וכדומה, וכדי לבצע מידול מערכת של תקנים מפציעים, כמו 6G למשל.

ניהול תהליכים וקניין רוחני (IP):

המעבר לתהליכים דיגיטליים מאלץ את הארגונים לבנות מערכים לניהול סביבת הפיתוח, אשר מטפלים בכל התהליך. החל מכלי הפיתוח, ניהול הנתונים וניהול הקניין הרוחני (IP) המשולב בתכנון. שלושת המרכיבים האלה ימלאו תפקיד קריטי בהצלחת פרוייקט הפיתוח של SoC הכולל הרבה אריחים ומתבצע על-ידי מספר צוותים במקביל. הידוק הקשר בין דרישות תכנון, הגדרות מוצר ועמידה בדרישות ותקנים, ביחד עם מערכות PLM ארגוניות, חיוני לצורך ביצוע הטרנסופרמציה הדיגיטלית של הפיתוח.

השלב הבא – תכנון קוונטי:

המחשוב הקוונטי מתקדם בצעדי ענק ונמצא בתהליך מעבר משלב כלי הפיתוח החינמיים לשלב כלי הפיתוח המסחריים. כדי לשלב את המחשבים הקוונטיים בתהליך התכנון האלקטרוני, יש צורך בפיתוח מתודולוגיות חדשות המאפשרות למהנדסים לבצע סימולציות על-גבי מחשבים קוונטיים וכלים המאפשרים להם לטייב את התכנון על סמך סימולציות אלה.

השפעת הדור הבא של סיליקון פוטוניקס:

הכניסה המואצת של סיליקון פוטוניקס אל מרכזי הנתונים בעקבות עומסי ה-AI/ML הצומחים, דורשת פיתוח רכיבים מהירים מאוד המקושרים אל הסביבה באמצעות מחשבי וממשקי סיליקון פוטוניקס. כדי לעמוד במשימה הזאת, הם יידרשו להשתמש בערכות פיתוח (PDK) מדוייקות מאוד ובמודלי סימולציה מדוייקים מאוד, אשר מסוגלים לתמוך בפיתוח של מוצרים כל-כך תובעניים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: EDA , סימולציה , קיסייט , תכנון אלקטרוני