השפעת המחשב Israel-1 על מהפיכת הבינה המלאכותית

18 פברואר, 2024

מאמר אורח מאת סגן נשיא אנבידיה, גלעד שיינר. מחשבי-על ו-AI Clouds דוגמת המחשב Israel-1, יעמדו במרכז הפיתוחים הטכנולוגיים החשובים של העשורים הקרובים

מאת: גלעד שיינר, סגןנשיא בכיר למחשוב-על ותקשורת ב-NVIDIA

לפני פחות משנה הכרזנו על בניית מחשב-על ראשון מסוגו בישראל, Israel-1, שפותח עבור משימות מורכבות בתחום הבינה מלאכותית ומבוסס על טכנולוגיית התקשורת Spectrum-X, שפותחה גם היא במרכז המו"פ של אנבידיה בישראל. המחשב Israel-1 צפוי להיות אחד ממחשבי העל לבינה מלאכותית החזקים בעולם, ולהביא את מהפיכת הבינה המלאכותית היוצרת גם לאקוסיסטם הטכנולוגי בישראל. השלב הראשון בהקמת המחשב כבר מאחורינו ובמהלך השנה הקרובה תושלם בנייתו. כיצד יוכל Israel-1 לסייע להייטק הישראלי לעמוד בחזית הבינה המלאכותית?

שילוב ייחודי: ענן בינה מלאכותית (AI Cloud)

Israel-1 משלב מחשב בינה מלאכותית עוצמתי לעם נגישות דרך הענן (AI Cloud). כיום, ישנם כבר מחשביעל ייעודיים לבינה מלאכותית, וישנם מרכזי נתונים המשמשים את ספקי שירותי הענן. מחשב Israel-1 משלב בין שני העולמות: מחשבעל שפותח במיוחד למשימות בינה מלאכותית אשר תוכנן להיות נגיש ישירות מהענן. המחשב יורכב מ-2,048 מעבדים גרפיים מדגם NVIDIA H100, לצד אלפי שבבי NVIDIA BlueField-3 ועשרות מתגי Spectrum-X. עוצמת החישוב תגיע ל-8 קווינטיליון (10 בחזקת 18) פעולות בשנייה. הוא גם יהיה המודל לתצורה הטובה ביותר להקמת מחשביעל מבוססי Spectrum-X לעידן ה-Generative AI (בינה מלאכותית יוצרת) ו-AI Cloud, שיוקמו בשנים הקרובות מסביב לעולם.

מתן שירותי עיבוד לאקוסיסטם המקומי

הגישה לפלטפורמה תאפשר לכ-3,500 אנשי המחקר והפיתוח שלנו בישראל להמשיך ולפתח את את מוצרי החומרה והתוכנה העתידיים של אנבידיה. הוא גם ישמש את שותפינו בישראל לפיתוח, מחקר ובחינה משותפים של יישומי בינה מלאכותיתבהמשך, כשהוא יפעל במתכונתו המלאה, יוכלו גם חברות, מוסדות אקדמיים וארגונים באקוסיסטם הישראלי לקבל גישה למשאבי Israel-1 דרך שירות מחשוב העל בענן NVIDIA DGX Cloud. מדובר בעוצמות חישוב, פיתוח וסימולציה שאינן זמינות כיום בישראל. חברות סטארטאפ וארגונים יאיצו באמצעותו את המחקר והפיתוח ויוכלו לקדם חדשנות פורצת דרך.

פריצות דרך במחקר ופיתוח

מחשבעל כדוגמת Israel-1, מאפשר לאמן מודלי שפה גדולים ומודלי בסיס (Foundation Models), שהם אבני היסוד של הבינה המלאכותית היוצרת. בתחום השפה למשל, הם יוכלו לסייע במשימות יצירת טקסט, שירות לקוחות, פיננסים וכדומה. מודלים שאומנו בתחום הכימיה ומדעי החיים יוכלו לסייע לפתח תרופות או למצוא שימוש חדש לתרופות שכבר פותחו. ניתן יהיה להשוות בין מיליוני חלבונים וריצופים גנטיים, "לקפל" חלבונים באופן מיטבי, לקרוא ולהבין דנ"א באופן יסודי ומהיר בעלות נמוכה מאוד. מחשבעל שכזה, בין היתר, יסייע בפיתוח תרופות מותאמות אישית.

מחשבי-על ו-AI Clouds יעמדו במרכז הפיתוחים הטכנולוגיים החשובים של העשורים הקרובים. המחשב Israel-1 יאפשר לישראל לעמוד בחזית מהפיכת הבינה המלאכותית. היכולות שלו יאפשרו לסייע בפיתוח חומרים חדשניים לשימוש בסוללות יעילות יותר, יאיצו את תחום הסימולציות התלתממדיות המאפשרות בניית "תאום דיגיטלי" של מתקן פיזי – ולבחון היטב באופן דיגיטלי כל שינוי שנדרש, לפני ש"שוברים קירות" במפעל האמיתי. בחודש מרץ 2024 יתקיים כנס הטכנולוגיה והמפתחים השנתי של אנבידיה, GTC 2024, שבו ייחשפו פרטים נוספים על הטכנולוגיות המניעות את מחשבי העל מסוגו של Israel-1.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: אנבידיה , ישראל-1 , מחשב על