אינוויז נכנסת לשוק הסיני עם BMW 5

29 פברואר, 2024

BMW החלה בנסיעות מבחן בסין של BMW 5 ברמת אוטונומיות 3. ה-LiDAR של אינוויז נכנס גם ל-ID Buzz של פולקסוואגן, כחלק מהמערכת של מובילאיי. אחד המייסדים עוזב כחלק מרה-ארגון מחלקת המו"פ

[בתמונה: אחד מדגמי BMW 5. מקור תמונה: BMW]

יוחאי שויגר

חברת אינוויז (Innoviz) דיווחה אתמול (ד') על הכנסות של 14.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, יותר מפי 3 בהשוואה לרבעון השלישי ופי 8.5 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022 – גידול המעיד על האצה בפעילות המסחרית של החברה. ברבעון הרביעי רשמה אינוויז את ההפסד הנקי הנמוך ביותר מאז הפכה לחברה ציבורית, כ-14.5 מיליון דולר.

ההכנסות ב-2023 כולה עמדו על 20.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-6 מיליון דולר ב-2022. בקופת המזומנים של החברה, נכון לסוף השנה, כ-150 מיליון דולר.

הגידול בהכנסות הינו בעיקר תולדה של שיתופי הפעולה המסחריים של אינוויז עם שתי יצרניות הרכב הגרמניות BMW ופולקסוואגן. ה-LiDAR של אינוויז מדגם InnovizOne מוטמע כבר בדגמים החדשים מסדרת BMW 7, שצפויים להתחיל להימכר בגרמניה תוך מספר שבועות. כעת, מודיעה אינוויז על סבירות ממשית לכניסה לדגם מסחרי נוסף של BMW: סדרת BMW 5 בשוק בסין.

באחרונה, קיבלה BMW היתר מהרשויות בסין להתחיל בנסיעות מבחן של דגמים ברמה 3 של נהיגה אוטונומית, ובימים אלה עובד הצוות של אינוויז על ביצוע התאמות נדרשות של התוכנה לאקוסיסטם הסיני. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח אתמול, אמר מנכ"ל החברה ומייסד-שותף, עומר כילף: "סין היא גיאוגרפיה חשובה מאוד. אם הכול יתקדם כמתוכנן, ייתכן שנראה את ה-InnovizOne מותקן בדגמי BMW 5 המיוצרים בסין."

ככלל, שוק הרכב הסיני הוא שוק אסטרטגי עבור כל ספקית של מערכות, בזכות קצב הצמיחה שלו, האימוץ המהיר של טכנולוגיות והסביבה הרגולטורית הנוחה. בסוף שנת 2023 קיבלו מספר יצרניות רכב היתרים דומים להתחיל בפריסה של דגמים ברמת אוטונומיות 3, ולדברי כילף זוהי התפתחות משמעותית. "כיום, סין היא שוק רכב ברמת אוטונומיות 2. בימים אלה אנחנו עדים למעבר מואץ לקראת רמה 3. שוק הרכב הסיני זז מאוד מהר, ואם הרשויות יתנו אור ירוק לרמה 3 הדבר עשוי לקרות מהר. זה ישפיע על כל שוק הרכב העולמי, יוביל יצרניות רכב בכל העולם להאיץ את התוכניות של רמה 3 – וייתן את האות ל'מירוץ חימוש' של רמה 3."

לדברי כילף, על רקע ההגבלות שמטיל הממשל האמריקאי על ייצוא טכנולוגי של חברות אמריקאיות לסין, והאפשרות כי סין תנקוט בהגבלות דומות, לאינוויז, בהיותה חברה ישראלית, יש יתרון תחרותי וחופש פעולה בשני השווקים. "אנחנו השוויץ של שוק ה-LiDAR. אנחנו 'ניטרליים' ויכולים לפעול בכל העולם". לדברי כילף, אינוויז מתכננת לפעול בסין גם עם פולקסוואגן וגם עם BMW, והיא מנהלת מגעים עם יצרניות רכב נוספות שבכוונתן להשיק דגמים בסין.

איחוד הכוחות עם מובילאיי

גם במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם פולקסוואגן, אינוויז חשפה ביריד CES שהתקיים בתחילת השנה כי החיישן InnovizTwo ישולב בדגם שני של הקבוצה. מדובר בדגם אוטונומי של המיקרו-בוס החשמלי של החברה, ID Buzz. פולקסוואגן צפויה להתחיל ב-2024 בנסיעות מבחן בכבישים ציבוריים בטקסס ובמינכן, כאשר ההשקה המסחרית מתוכננת ל-2026. בדגם זה, החיישן של אינוויז מותקן כחלק ממערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת ביותר של מובילאיי, Chauffeur, הכוללת מערך היקפי של מצלמות, מכ"ם ו-LiDAR, ואינה מחייבת את הנהג לאחוז בהגה ולהביט אל הכביש (eyes-off hands-off).

פולקסוואגן היא קבוצת הרכב השנייה בגודלה בעולם, ובעלת קיבולת ייצור של 10 מיליון רכבים בשנה. כילף: "אנחנו עובדים על עוד 1-2 תוכניות נוספות בתוך קבוצת פולקסוואגן, המקיפות מספר מותגים, מספר פלטפורמות ומספר דגמים. אנחנו מאמינים כי שיתוף הפעולה איתם טומן מרחב גדול לצמיחה."

בשוק הרכב ישנן 3 ספקיות מרכזיות של פלטפורמות מחשוב למערכות ADAS ונהיגה אוטונומית: מובילאיי, קואלקום ואנבידיה. אינוויז כבר משולבת בייצור סדרתי עם מובילאיי וקואלקום, ולדברי כילף מצויה במגעים אשר עשויים להוביל לשילוב גם במערכת הנהיגה של אנבידיה.

אחד המייסדים עוזב

עוד הודיעה אינוויז על רה-ארגון בפעילות המו"פ של החברה. עד כה, פעילות המו"פ נחלקה לשתי קבוצות פיתוח, אחת בתחום התוכנה ואחת בתחום החומרה. כעת תאחד אינוויז את שתי הקבוצות למחלקה אחת, שבראשה יעמוד אבישי מוסקוביצ'י, שהוביל בשנים האחרונות את קבוצת התוכנה. "זהו שינוי מבני חשוב שיאפשר לנו לשרת בשנים הקרובות יותר לקוחות".

בעקבות כך, סמנכ"ל המו"פ של החברה, אורן בוסקילה, שהוא גם אחד ממייסדיה, יעזוב את החברה. במאי 2022 עזב את החברה מייסד נוסף, אורן רוזנצווייג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , דוחות רווח , חדשות

פורסם בתגיות: BMW , אינוויז , סין