פרספטו קיבלה היתר BVLOS ראשון בגרמניה

15 אפריל, 2024

ההיתר, מרשות התעופה הגרמנית, מתיר לחברה להפעיל את רחפניה האוטונומיים ללא השגחה במתקן של אחד מלקוחותיה במדינה. בארצות הברית יש לחברה היתר גורף

יצרנית הרחפנים האוטונומיים פרספטו (Percepto) קיבלה היתר מרשות התעופה האזרחית בגרמניה, Luftfahrt-Bundesamt, להפעיל את רחפניה באופן אוטונומי ללא השגחה של מפעיל באתר (BVLOS). ההיתר ניתן פרטנית לגבי שימוש ברחפני הניטור האוטונומיים של החברה במתקנים של אחד מלקוחותיה הגדולים בגרמניה.

בפרספטו מסבירים כי ההיתר יאפשר להפעיל את הרחפנים מסביב לשעון, באופן אוטומטי לחלוטין. בפרספטו מעריכים כי ההיתר יקל על החברה בהשת היתרים נוספים בעתיד עבור לקוחות נוספים ומקרי מבחן נוספים. מרשות התעופה הגרמנית נמסר כי "אנחנו שבעי רצון מהצלחתה של פרספטו להשיג היתר BVLOS בגרמניה. הדבר ממחיש את הפוטנציאל של רחפנים מתקדמים לשנות תעשיות, תוך שמירה על הסטנדרטיים הבטיחותיים של רשות התעופה הגרמנית".

היתר גורף יותר בארצות הברית

עבור פרספטו, מדובר בציון דרך רגולטורי בגרמניה, שוק מפתח עבור החברה לאור חשיבות התעשייה הגרמנית. בארצות הברית, פרספטו ביצעה כברת דרך נרחבת יותר מול הרגולטור, רשות התעופה הפדרלית (FAA).

למעשה, בנובמבר 2022 קיבלה פרספטו מה-FAA פטור גורף בכל רחבי ארצות הברית, המתיר להפעיל את רחפניה האוטונומיים גם ללא קשר עין עם המפעיל, ללא צורך בבקשת היתר פרטני עבור כל לקוח וכל אתר. פרספטו, היא יצרנית הרחפנים הראשונה שזוכה מה-FAA לפטור כלל-ארצי מסוג זה.

הרחפנים של פרספטו מותקנים בתוך מארז סגור באתרי היעד (מה שקרוי, drone-in-a-box), ויוצאים מתוכם באופן עצמאי למשימות סיור ואיסוף מידע בהתאם לתוכנית שהוגדרה מראש.

תפעול צי הרחפנים מתבצע באמצעות מערכת ניהול המשימה Autonomous Inspection & Monitoring – AIM, אשר מבוססת על בינה מלאכותית ומאפשרת לנהל ולהפעיל מפלטפורמת שליטה ובקרה מאוחדת את הצי, להקצות לרחפנים משימות לפי הצורך, לאסוף ולשתף את המידע המתקבל מהרחפנים ולהפיק ממנו תובנות על מתקן התשתית. מערכת הבקרה והשליטה למעשה מקנה לרחפן יכולות עצמאיות של ניהול בטוח של תוואי הטיסה, כולל בחירת המסלול, תכנון זמן החזרה לעמדה לצורך הטענה חוזרת, צילום וראיית מכונה וטיסה גם בתנאי מזג אויר וראות קשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רחפנים

פורסם בתגיות: גרמניה , פרספטו