בנק הפועלים מבצע ניסוי בבנקאות פתוחה על-גבי תשתית הענן של אמזון (AWS)

18 ספטמבר, 2014

תחרות BankAPP של בנק הפועלים תיפתח בשבוע הבא. המטרה: פיתוח אפליקציות בנקאיות חדשות על-גבי ענן AWS של אמזון. בתוך כך נודע שאמזון לא מתכוונת להקים מרכז נתונים בישראל

תחרות BankAPP של בנק הפועלים תיפתח בשבוע הבא. המטרה: פיתוח אפליקציות בנקאיות חדשות על-גבי ענן AWS של אמזון

ז'יז'י אשכנזי. "אנחנו צריכים לחפש חדשנות מחוץ לבנק"
ז'יז'י אשכנזי. "אנחנו צריכים לחפש חדשנות מחוץ לבנק"

בנק הפועלים מבצע בשנה האחרונה פרוייקט לבדיקת מתן שירותים מסוג חדש לגמרי על-גבי תשתית שירותי הענן של חברת אמזון (AWS). במסגרת הזו הבנק השיק תחרות בשם BankAPP שתיפתח בשבוע הבא ותתקיים במשך כחודשיים.

סמנכ"לית הטכנולוגיות בבנק הפועלים, ז'יז'י אשכנזי, הסבירה אתמול במיפגש עם עיתונאים בכנס הישראלי השנתי של Amazon Web Services, שהתחרות נעשית במסגרת תוכנית Fintech של בנק הפועלים. "התוכנית נועשה לעודד חברות סטארט-אפ לבוא אליונ עם רעיונות חדשים. הקמנו סביבת ענן בנקאית עבור התחרות, הכוללת מידע פיננסי שאליו יכולות לגשת חברות הסטארט-אפ כדי לפתח אפליקציות חדשניות.

"הרעיון הוא שאנחנו צריכים לפתח יכולת התחברות לגופים חיצוניים כדי לספק שירותים חדשים. לא כל החדשנות נמצאת בתוך הבנק עצמו". במסגרת התחרות, הבנק יאפשר לחלק מהמתחרים להשתלב באקסלרייטור של City Bank, באקסלרייטור של JVP, לבצע פיילוט משותף עם הבנק ובחלק מהמקרים אף לקבל השקעה של עד מיליון שקל של בנק הפועלים. לדבריה, "בסיס הנתונים של התחרות הוקם בענן במהירות שיא על-גבי תשתיות של אמזון ובעזרתם של מומחי CloudZone של מטריקס".

ד"ר וורנר פוגלס. "הלקוחות הישראלים מבקשים ענן גלובלי"
ד"ר וורנר פוגלס. "הלקוחות הישראלים מבקשים ענן גלובלי"

ההכרזה על הפעילות ממחישה את המשקל הגובר של שירותי ענן דוגמת אלה של אמזון, מיקרוסופט או גוגל בתשתית המידע המודרנית. מנהל AWS ישראל, יפהר הראל, סיפר שלמרות שהחברה פתחה משרד בישראל רק בתחילת השנה, לארוע שנערך אתמול בתל-אביב הגיעו כ-1,500 משתתפים.

אורח הכבוד בכינוס היה ד"ר וורנר פוגלס, שהוא סגן נשיא AWS והטכנולוג הראשי של החברה. לדבריו, למרות הכניסה המהירה של החברה לשוק הישראלי, היא לא מתכננת להקים מרכז נתונים (Data Center) בישראל. פוגלס: "אנחנו חברה המספקת שירותים לפי דרישת הלקוחות, ומיקום מרכזי המידע שלנו תלוי בצורכי הלקוחות. אנחנו רואים שרוב הלקוחות הישראלים שלנו, כ-95%-98% מהם, מבקשים מאיתנו לספק להם שירות ענן גלובלי. רבים מהם, למשל, מבקשים מאיתנו שהשירות יהיה בסין. לכן אין תכנון להקים מרכז נתונים בישראל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע