הסכם לשיתוף פעולה בין איגוד תעשיות האלקטרוניקה וקונסורציום הפוטוניקה האירופי

8 מרץ, 2017

קרלוס לי: "שיתוף פעולה ישראלי-אירופי בתחום ההייטק הוא טבעי ומתבקש. יש בינינו קירבה תרבותית, קירבה גיאוגרפית וידע טכנולוגי מתקדם המפותח גם באירופה וגם בישראל"

*[צבי מרום (מימין) עם קרלוס לי]

איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה (IAESI) חתם על מזכר הבנות (MOU) לשיתוף פעולה עם קונסורציום הפוטוניקה האירופי (European Photonics Industry Consortium). ההסכם נחתם בסיומו של כנס OASIS בשבוע שעבר, שאליו הגיעה משלחת של 29 חברות השותפות באיגוד האירופי. שיתוף הפעולה בין שתי הארגונים יתמקד בקידום פרוייקטי פיתוח ומיסחור של חברות אירופאיות וישראליות בתחום הפוטוניקה. הפעילות כוללת יצירת קשרים ישירים בין חברות ישראליות ואירופאיות וסיוע באיתור שותפים לצורך התמודדות בפרוייקטים של האיחוד האירופי, במסגרת תוכנית המו"פ Horizon 2020, ארוח הדדי של משלחות תעשייתיות ויישום ארועים עסקיים המחזקים את הקשר בין תעשיית האופטיקה הישראלית והאירופית.

על ההסכם חתמו מנכ"ל EPIC קרלוס לי, ויו"ר איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה ומנכ"ל חברת BATM, צבי מרום. בשיחה עם Techtime אמר קרלוס לי ששיתוף פעולה ישראלי-אירופי בתחום ההייטק הוא טבעי ומתבקש: "יש בינינו קירבה תרבותית, קירבה גיאוגרפית וידע טכנולוגי מתקדם המפותח גם באירופה וגם בישראל". לדבריו, כאשר הגיע לישראל לביקור הכנה לקראת הבאת המשלחת, הוא גילה שבישראל מצוי מרכז פוטוניקה מהגדולים ביותר באירופה.

קונסורציום הפוטוניקה האירופי EPIC מאגד כ-300 חברות אופטיקה ואלקטרו-אופטיקה מיבשת אירופה. המשלחת שהגיעה לארץ השתתפה בכנס OASIS שנערך בתל-אביב וערכה סדרת מפגשים שבהם השתתפו כ-40 חברות אופטיקה ישראליות. להערכת אידוש תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, בישראל יש כיום כ-500 חברות האוסקות בתחומים אופטיים והתעשייה הזו מעסיקה כ-10,000 עובדים.

המשלחת האירופית מבקרת בחברת ECI

קרלוס לי סיכם את ביקורו בארץ בפוסט ארוך בלינקדאין:

https://www.linkedin.com/pulse/epic-delegation-israel-carlos-lee

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות