IMI הקימה בפיליפינים קו-ייצור ייעודי עבור OTI

24 דצמבר, 2019

קו הייצור הוקם בהשקעה של כמיליון דולר שנעשתה על-ידי IMI, בעקבות ביטול הייצור ההמוני בסין. החברה גייסה 2.5 מיליון דולר. בינואר 2020 תעבור הנהלתה מראש פינה ליקנעם

חברת On Track Innovations מראש פינה, המפתחת מערכות תשלום אלקטרוניות מבוססות תקשורת אלחוטית קצרת טווח, השלימה את מעבר קווי הייצור שלה מסין לפיליפינים. במסגרת המהלך היא בחרה בקבלנית שירותי הייצור הפיליפינית Integrated Micro-Electronics כספקית הבלעדית שלה. IMI מבצעת עבורה את הייצור ואת ניהול שרשרת האספקה: רכש חומרים, ייצור, הרכבה, בדיקות ובחלק מהמקרים גם משלוח ישירות ללקוח.

כעת נודע שבמסגרת ההסכם, הקימה IMI קו ייצור ייעודי עבור המוצרים של OTI בהשקעה של כמיליון דולר. בין המערכות שחברת IMI רכשה עבור קו הייצור של OTI: מדפסת חומרי הלחמה Panasonic SPG, מכונת השמות Panasonic NPM WX המגיעה לקצב השמות של עד 7,800 רכיבים בשעה, תנור הלחמות Reflow של חברת Heller, ומערכת בדיקה אופטית אוטומטית (AOI).

הקו החדש ייכנס לייצור בינואר 2020

סמנכ"ל התיפעול של החברה, שגיא נטף, סיפר ל-Techtime שקו הייצור החדש צפוי להתחיל בייצור סדרתי כבר בחודש ינואר 2020. נטף: "קו הייצור כולל מכונות SMT בקיבולת גבוהה עם יכולת השמה של רכיבים קטנים מאוד ברמת 0402 ו-0201. הדרישה שלנו היתה לקבל קו המוקדש לייצור שלנו כדי שנוכל לבצע הסמכה של הקו ושל העובדים, להגן על הקניין הרוחני שלנו ולהגדיל את קיבולת הייצור בהתאם לצורך. בשנה האחרונה ביצענו את ההדרכות וההסמכה, וכעת אנחנו מוכנים להתחיל בייצור".

חברת OTI מספקת מערכות אוטומטיות לתשלום לא מזומן, המיושמות בעיקר בתחנות דלק, רשתות מזון, קיוסקים, מכונות ממכר אוטומטיות וכן ובעמדות כירטוס של מערכות הסעת המונים. המערכות מבוססות על פרוטוקול תקשורת בטווח אפס (NFC), המאפשר לזהות באופן אלקטרוני את כרטיס התשלום ולבצע מיידית את העסקה.

מנכ"ל חדש, הון חדש ומשרדים חדשים

החברה מראש פינה מעסיקה כ-130 עובדים ונמצאת בתקופה מאתגרת: ברבעון השלישי של 2019 היא דיווחה על מכירות של 3.9 מיליון דולר, שהן ירידה של 36% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018 (6.1 מיליון דולר). במקביל, היא מייצרת בכמות גדולה, ובתשעת החודשים הראשונים של 2019 היא מכרה יותר מ-20,000 מערכות תשלום, מהן כ-8,000 לשוק הרוסי וכ-1,000 לשוק היפני.

על הרקע הזה החברה מבצעת שינויים נוספים, בתחילת החודש היא מינתה מנכ"ל חדש, יהודה הולצמן, שהגיע לחברה מ-Britanica Knowledge Systems. הולצמן הוא יזם בעל נסיון: ב-1998 הקים את חברת MobileAccess, שפיתחה תחנות בסיס אלחוטיות ונמכרה ב-2011 לחברת Corning בסכום הנאמד ב-150-200 מיליון דולר. ב-2012 היה שותף בהקמת ExploreGate וב-2016 היה שותף בהקמת וניהל את Mobilogy שנמכרה ב-2018 לחברת ההשקעות האמריקאית ESW.

מהלך נוסף הוא שינוי מיקום: בשבועות הקרובים יושלם המעבר של החברה מראש פינה ליקנעם, אל מבנה סמוך לחברת מלאנוקס שהחברה החכירה לתקופה של 10 שנים. המעבר אינו מלא, וכמה עשרות עובדים מצוות הפיתוח ימשיכו לעבוד בראש פינה. כדי לממן את כל המהלכים האלה היא השלימה היום (ג') גיוס הון בהיקף של 2.5 מיליון דולר באמצעות הנפקה פרטית לחלק מהמשקיעים המיוצגים בדירקטוריון. "זו הבעת אמון בחברה", אמר הולצמן. "אנחנו נשתמש בהון הזה כדי לממן את צמיחתה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית , תקשורת