PixCell גייסה 2 מיליון דולר, בעקבות קבלת אישור CE

7 אוקטובר, 2013

חברת PixCell מיקנעם פיתחה מערכת המאפשרת לבצע במהירות בדיקות דם באמצעות תופעת Viscoelastic Focusing שהתגלתה על-ידי חוקרי הטכניון בחיפה

חברת PixCell לא מסרה מי הוא המשקיע האסטרטגי, אולם הוא הזרים לה 1.5 מיליון דולר גם בגיוס הקודם ב-2010

PIXCELL MEDICALחברת המיכשור הרפואי מיקנעם, PixCell Medical, גייסה 2 מיליון דולר ממשקיע אסטרטגי בחברה, בעקבות קבלת אישור שיווק אירופי (CE) של המכשיר המהפכני שפיתחה לביצוע בדיקות ספירת דם באמצעות צוות לא מקצועי. הבדיקות מבוצעות על-ידי הצוות הרפואי הפועל במרפאה, ולא באמצעות לבורנטים במעבדות ייעודיות, כפי שהדבר נעשה כיום ברוב המקרים.

החברה לא מסרה מי הוא המשקיע האסטרטגי, אולם גם בגיוס הקודם שלה, כאשר גייסה 1.5 מיליון דולר באפריל 2011, היא מסרה שההשקעה בוצעה על-ידי השותף האסטרטגי שלה. ההשקעה תשמש למימון השווק באירופה והמשך ביצוע הניסויים הקליניים.

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לבצע במהירות בדיקות דם באמצעות תופעה שהתגלתה על-ידי חוקרי הטכניון בחיפה. התופעה נקראת Viscoelastic Focusing. מהות התופעה היא שכאשר מזרימים נוזל המכיל בתוכו חלקיקים דרך מערך של צינוריות זעירות, נוצרת תופעת מיקוד הגורמת לחלקיקים להתארגן במישור דו-מימדי. הדבר מאפשר לבצע בדיקות אופטיות של החלקיקים, כמו בדיקת מספרם המדוייק, גודלם ועוד.

המחסנית החד-פעמית של PixCell
המחסנית החד-פעמית של PixCell

על-בסיס התגלית הזו פיתחה החברה את מערכת HemoScreen המבצעת בדיקות דם מיידיות, ואוספת 20 פרמטרים שונים של הדם, כולל ספירת מספר הכדוריות האדומות. המערכת מעניקה תשובה מיידית מדגימת דם קטנה ביותר של 20 מיקרו-ליטר בלבד. הבדיקות נעשות תוך שימוש במחסנית חד-פעמית מוגנת בפטנט המבטיחה בדיקות נקיות ומדוייקות.

מנכ"ל החברה (שעל שמו רשום הפטנט), ד"ר אבישי ברנסקי, הסביר שמטרת החברה היא להביא לכך שבדיקות שנעשו עד היום במעבדה ייעודית, יהיו יותר זמינות ויותר זולות לשימוש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי