ביהמ"ש קבע ש-Camtek הפרה פטנט של רודולף

8 אפריל, 2014

הסכסוך המשפטי החל בשנת 2005, ועם התמשכותו הופך לא רלוונטי מבחינה טכנולוגית. Camtek הודיעה שהיא תערער על הקביעה

במרץ 2009 קבע ביהמ"ש שחברת Camtek תשלם פיצויים בהיקף של כ-8 מיליון דולר

מניית קמטק בחצי השנה האחרונה
מניית קמטק בחצי השנה האחרונה

בית המשפט המחוזי במינסוטה, ארה"ב פסק שקמטק (Camtek) הפרה את הקניין הרוחני של חברת רודולף (Rudolph Technologies). למרות שעדיין לא נמסר סכום הפיצוי שקמטק תידרש לשלם, החברה כבר הודיעה שהוא לא יהיה משמעותי להערכתה, ושבכל מקרה היא מתכננת להגיש ערעור.

מדובר במאבק משפטי ארוך ומתיש, שמיום ליום מאבד את הרלוונטיות שלו. חברת Rudolph Technologies היא כיום המתחרה העיקרית של קמטק בתחום תעשיית המוליכים למחצה. המאבק המשפטי בין שתי החברות החל בשנת 2005, כאשר חברת August Technology, שנימכרה מאוחר יותר ל-Rudolph, טענה שמערכת Falcon של קמטק מפירה קניין רוחני שלה.

היא הגישה תביעה נגד קמטק בבית המשפט המחוזי במינסוטה, ובחודש מרץ 2009 קבע בית המשפט שקמטק צריכה לשלם פיצויים בהיקף של כ-8 מיליון דולר, עקב הנזקים שנגרמו לרודולף ממכירות מערכות פאלקון של קמטק בארצות הברית ואסר עליה לשווק אותן בארצות הברית.

קמטק עירערה על הפסיקה בבית המשפט הפדרלי לעירעורים, והוא קבע שבית המשפט המחוזי בית המשפט המחוזי טעה וביטל את הקנס ואת צו המניעה שאסר על מכירת מערכות הבדיקה של קמטק בארצות הברית. הוא הגדיר מחדש את התביע והחזיר אותה לדיון נוסף בבית המשפט המחוזי.

כעת נפתח פרק נוסף בהתדיינות המשפטית. בית המשפט המחוזי קבע שדגמים מסויימים של מערכות פלקון מתוצרת קמטק "עשויים להפר" שני פטנטים של רודולף בארצות הברית. היקף הפיצוי ייקבע מאוחר יותר. למרות שעדיין לא נקבע מהו העונש, קמטק הודיעה היום שהיא דוחה את פסק הדין ומתכננת לערער עליו.

בהודעה שהחברה הוציאה היום לבורסה, היא הסבירה שמדובר בתכונה של מערכות פלקון שכמעט ולא נמצאת בשימוש. "קמטק הפסיקה לשווק את המערכות בארצות הברית בשנת 2009 ולפני כשנתיים הסירה מהן לגמרי את התכונה הזו". מנכ"ל קמטק, רפי עמית, אמר שהפסיקה האחרונה היא "עוד שלב במה שהפך לסכסוך ממושך על פטנטים שהיו רלוונטיים למערכות פלקון מדגמים מסויימים שנימכרו רק בארצות הברית.

"אני מאמין שהדבר מצמצם מאוד את החשיפה שלנו לתשלום פיצויים. העובדה שמדובר בתכונה שפג תוקפה לפני יותר משנתיים, פירושה שלא תהיה לפסק הדין השפעה על המכירות של קמטק בהווה ובעתיד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה , קניין רוחני