Stratasys רוכשת את GrabCAD בעיסקת מזומנים

17 ספטמבר, 2014

החברה פיתחה פלטפורמת CAD בענן. מנכ"ל Stratasys: "הרחבת הנגישות לקבצי CAD תלת-מימדיים שיתופיים בענן תאיץ את השימוש התעשייתי בהדפסה תלת-מימדית"

מנכ"ל Stratasys: "הרחבת הנגישות לקבצי CAD תלת-מימדיים שיתופיים בענן תאיץ את השימוש התעשייתי בהדפסה תלת-מימדית"

קובץ CAD שיתופי מספריית הענן של GrabCAD
קובץ CAD שיתופי מספריית הענן של GrabCAD

חברת Stratasys חתמה על הסכם לרכישת חברת GrabCAD האמריקאית בעיסקת מזומנים. היקף העיסקה לא נימסר, אולם היא אמורה להסתיים החודש. עם השלמת העיסקה תמשיך GrabCAD לפעול כיחידה עצמאית בחטיבת המוצרים והטכנולוגיה של סטרטסיס.

העיסקה צפויה לספק לחברת סטרטסיס כלים המגבירים את השיתופיות בייצור קבצים תלת-מימדיים. החברה הוקמה בשנת 2010 כדי לפתח כלי CAD שיתופיים מבוססי ענן. מוצר הדגל של החברה הוא GrabCAD Workbench, אשר מאפשר למהנדסים לשתף ולבצע פיתוח קבוצתי של קבצי CAD ונתונים הנדסיים נוספים.

הרעיון של GrabCAD: עבודה שיתופית של צוותים על קבצי קד השמורים בענן
הרעיון של GrabCAD: עבודה שיתופית של צוותים על קבצי קד השמורים בענן

במקביל, בנתה חברת GrabCAD קהילת משתמשים של כ-1.5 מיליון מהנדסים, המקבלים גישה אל ספריית קבצי CAD ציבוריים בהיקף של כחצי מיליון קבצים. החברה מסרה שהמשתמשים מורידים כ-50 אלף קבצים ביום. מנכ"ל חברת סטרטסיס, דייויד רייס, אמר שהעיסקה מעניקה ללקוחות החברה כלי תכנון שיתופי לעבודה של צוותי פיתוח הנדסיים. "אנחנו מאמינים שהרחבת הנגישות לקבצי CAD תלת-מימדיים תאיץ את השימוש התעשייתי בהדפסה תלת-מימדית.

חברת Stratasys פועלת ממיניאפוליס, ארה"ב ומרחובות, ישראל. היא הוקמה ביוני 2012 בעקבות המיזוג בין Stratasys האמריקאית ל-Objet הישראלית. החברה מייצרת מדפסות תלת-מימדיות וחומרים לייצור מיידי של אבות טיפוס ולקווי ייצור תעשייתיים. ביוני 2013 היא רכשה את חברת MakerBot, הנחשבת לחברה המובילה כיום בתחום המדפסות התלת-מימדיות השולחניות, בעיסקת מניות ומזומן בהיקף של כחצי מיליארד דולר.

מדפסת Objet500 Connex1 החדשה
מדפסת Objet500 Connex1 החדשה

לאחרונה החברה ביצעה מספר רכישות משמעותיות במסגרת אסטרטגיית הפיכתה לחברה הדומיננטית בשוק ההדפסות התלת-מימדיות. באפריל השנה היא חתמה על הסכם לרכישת חברת Solid Concepts תמורת כ-300 מיליון דולר ואת חברת Harvest Technologies בסכום שלא פורסם. שתי החברות עוסקות במתן שירותי ייצור תלת-מימדיים בהזמנה על-בסיס המדפסות של סטרטסיס. שתי החברות ישולבו השנה בתוך חטיבת RedEye,  שהיא מערך שירותי הייצור שסטרטסיס מפעילה.

בחודש ספטמבר 2013 היא ביצעה גיוס ענק בנסד"ק בהיקף של יותר מ-460 מיליון דולר וכיום היא ניסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-5.5 מיליארד דולר. החברה מעסיקה כ-2,500 עובדים ובבעלותה כ-600 פטנטים רשומים.

חלקים הטרוגניים בריצה אחת

בתחילת החודש הכריזה חברת סטרטסיס על שתי מדפסות חדשות הפועלות בטכנולוגיית triple-jetting, המאפשרת לבצע הדפסת חלקים מכניים המורכבים ממספר חומרים שונים. המדפסת מדגם Objet500 Connex1 מדפיסה חלקים בגודל של עד 490 על 390 על 200 מ"מ או מגוון של חלקים שונים.

ניתן לייצר כל אחד מהחלים מחומר אחר (בעל תכונות קשיות ואלסטיות שונות), הכל בריצה אחת בלבד. המדפסת השנייה, מדגם Objet500 Connex2, מרחיבה את היכולת לשליוב תכונות מטלורגיות שונות באותו חלק, כולל יכולת ייצור אלמנטים שקופים או אטומים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה