Deep Vision משנה את עולם ראיית המכונה

8 מרץ, 2015

בכנס IMVC שייערך בסוף החודש בתל-אביב תיחשף במלוא היקפה טכנולוגיית Deep Learning אשר מייצרת מהפיכה בתחום ראיית המכונה באמצעות שילוב של ביג דטה ורשתות נוירוניות

בכנס IMVC שייערך בסוף החודש בתל-אביב תיחשף במלוא היקפה טכנולוגיית Deep Learning אשר מייצרת מהפיכה באמצעות שילוב של ביג דטה ורשתות נוירוניות

ד"ר חן שגיב
ד"ר חן שגיב

אחד מהתחומים המעניינים שייחשפו השנה בכנס IMVC שייערך בסוף מרץ בתל-אביב, יהיה התחום המפתח המוכר בכינויים Deep Vision או Deep Learning. לדברי יו"ר משותף של הכנס והטכנולוג הראשי של חברת Medymatch, ד"ר קובי כהן, הרעיון של למידה עמוקה מתבסס על שימוש בטכניקות מתחום הרשתות הנוירוניות המאפשרות ללמד מכונה לזהות אובייקטים והקשרים. "הוא החל להתפתח במהירות בשנים האחרונות כאשר פרופ' ליאור וולף מאוניברסיטת תל-אביב נחשב לאחד מהמובילים בעולם בתחום.

ד"ר קובי כהן
ד"ר קובי כהן

"כדי לאמן רשת למידה עמוקה צריך כמויות אדירות של נתונים. בעבר זה היה קשה לביצוע, אולם כיום הרעיון מיושם באמצעות שימוש בביג דטה, והמחשבים יכולים להבדיל בין אובייקטים שההבדלים מאוד קטנים מאוד. אנחנו כבר מגיעים למצב שבו אנחנו משווים את הביצועים של המחשב לאלה של האדם, ביישומים כמו זיהוי חפצים ואפילו זיהוי פנים.

ד"ר שגיב חן, מייסדת ומנכ"לית משותפת של חברת שגיב-טק, ויו"ר משותף של הכנס, אומרת שהשיטות של למידה עמוקה התפתחו מתוך תחום ראיית המכונה (Machine Learning). בתחילה נכנסו אלגוריתמים המבוססים על רשתות עצביות שבהן מאמנים רשת, וכעת מתפתח התחום של רשתות עומק, בעלות מספר רמות שונות".

הענקים לומדים את הנושא לעומק

"ברגע שעוצמת המיחשוב נעשתה זמינה, כמו למשל באמצעות מעבדים גרפיים, ניתן לממש את השיטות האלה. לכן חברת Envidia משקיעה הרבה ב-Deep Learning וחוקרת מימוש על-גבי אשכולות של מעבדים גרפייים. לתחום הזה נכנסו לאחרונה כל החברות הגדולות, כמו גוגל, יבמ, פייסבוק, באידו הסינית, אינטל ועוד".

"יש בארץ תעשייה מדהימה בתחום ראיית המכונה. התפרסמו עבודות המראות יכולת זיהוי דיבור, זיהוי של אובייקטים בתוך תמונה ויכולת תיוג אוטומטית. המערכת יכולה למשל, לזהות מכונית, כלב אדם ואפילו לתת תיאור טקסטואלי של האובייקטים בתמונה. אנחנו מאמינים שבעתיד יוכלו מערכות Deep Learning גם לתאר את הקשרים שבין האובייקטים האלה".

כנס Israel Machine Vision Conference יתקיים ביום ג', 24 במרץ 2015 במלון דויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. בכנס ייערכו מספר הרצאות בתחום הלמידה העמוקה: השוואות בין יכולות זיהוי אנושיות ליכולות זיהוי ממוחשבות, זיהוי פנים באמצעות למידה עמוקה, לורן שור, שהייתה העובדת הראשונה של חברת Mathworks תדבר על למידה וביג דטה.

למידע נוסף על הכנס: IMVC 2015

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות

פורסם בתגיות: featured