מיזוג ענקים נוסף: ON Semiconductor רוכשת את Fairchild תמורת 2.4 מיליארד דולר במזומן

19 נובמבר, 2015

המיזוג בין פיירצ'יילד ואון סמי ייצור את יצרנית השבבים העשירית בגודלה בעולם (ללא רכיבי זיכרון). החברה המאוחדת תעסיק 31,000 עובדים ותגיע להיקף מכירות שנתי של כ-5 מיליארד דולר

המיזוג בין פיירצ'יילד ואון סמי ייצור את יצרנית השבבים העשירית בגודלה בעולם (ללא רכיבי זיכרון). החברה המאוחדת תעסיק 31,000 עובדים ותגיע להיקף מכירות שנתי של כ-5 מיליארד דולר

ON-SEMI-PRODUCTS

חברת ON Semiconductor מפניקס, אריזונה, חתמה על הסכם לרכישת חברת Fairchild Semiconductor מסן-חוזה, קליפורניה תמורת 2.4 מיליארד דולר במזומן. העיסקה תמומן באמצעות הלוואה בנקאית בסכום של 2.4 מיליארד דולר.

המיזוג מייצר חברה מובילה בתחום רכיבי ההספק, אשר היקף המכירות השנתי המצרפי שלה מסתכם בכ-5 מיליארד דולר. און סמי מסרה שהעיסקה לא דורשת אישור מצד בעלי המניות שלה. שתי החברות מעריכות שהעיסקה תסתיים במהלך הרבעון השני של 2106.

"המטרה שלנו היא לשלב ביחד שתי חברות בעלות מוצרים משלימים כדי לספק את כל מגוון פתרונות ההספק למתחי עבודה נמוכים, בינוניים וגבוהים", אמר נשיא ומנכ"ל און סמי, קיית' ג'קסון. חברת און סמי מעריכה שהמיזוג יתבטא מיידית בהגדלת המכירות, ויחסוך לה 150 מיליון דולרים בהוצאות ב-18 החודשים הראשונים שלאחר השלמת העיסקה.

על-פי ההסכם שנחתם בין שתי החברות, און סמי תגיש לבעלי המניות של פיירצ'יילד הצעת רכש של מניותיהם לפי מחיר של 20 דולר למנייה, והמיזוג ייצא לפועל רק לאחר אישור הרוב הדרוש מבעלי המניות והאישורים הרגולטוריים. ראוי לציין שמיד לאחר פרסום ההודעה על העיסקה אתמול בערב לפי שעון ישראל, זינקה מניית פיירצ'יילד בנסד"ק מכ-17.8 דולר, ל-19.4 דולר, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של קצת מעל שני מיליארד דולר.

ON-SEMI

חברת און סמי מתמקדת בייצור שבבים אנלוגיים, חיישני צילום, רכיבי הספק נמוך ורכיבים לאותות קטנים. היא מעסיקה כ-24,500 עובדים ומכירותיה ב-2014 הסתכמו בכ-3.2 מיליארד דולר. חברת פיירצ'יילד היא אחת מיצרניות השבבים הוותיקות בתעשייה. היא מתמחה בייצור רכיבים אנלוגיים ורכיבי הספק הפועלים במתח בינוני ובמתח גבוה. החברה מעסיקה כ-6,600 עובדים ומכירותיה בשנת 2014 הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר.

FAIRCHILD

על-פי הניתוח שנעשה בשתי החברות, המיזוג ייצר ענקית עולמית במספר תחומים מוגדרים. כך למשל, בשנת 2014 החזיקה פיירצ'יילד 6.5% משוק רכיבי ההספק הדיסקרטיים (על-פי נתוני IHS) ואון סמי החזיקה ב-4.6% מהשוק. שתיהן ביחד צפויות להחזיק ב-11.1% מהשוק העולמי (מקום שני).

ברשימת יצרניות הרכיבים המובילות (ללא רכיבי זיכרון) של Factset, און סמי מדורגת במקום השלושה עשר ופיירצ'יילד מדורגת במקום ה-25. החברה הממוזגת תדלג למקום העשירי בתעשייה, אחרי Renesass היפנית.

החישוב הפיננסי שמאחורי העיסקה ממחיש עד כמה הפכה כלכלת הגודל לגורם המרכזי בתעשיית השבבים, ולאחד מהמנועים הכלכליים החשובים במגמת המיזוגים שתפסה השנה תנופה חסרת תקדים. מהנתונים עולה שהריווחיות התיפעולית של און סמיקונדקטור היא 11%, ואילו הריווחיות התיפעולית של פיירצ'יילד היא 6%. לאחר המיזוג בין שתי החברות, הרווח התפעולי של החברה הממוזגת צפוי להיות 10%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured