געש חשפה פיתרון תאורה מקושר עבור העיר החכמה

9 פברואר, 2016

החברה עוברת מחשמל לאלקטרוניקה: לכל עמוד תאורה בעיר יש כתובת IP משלו, והוא כולל תשתית מוכנה מראש להתקנת חיישני תנועה, חיישני זיהום, יציאות לאנטנה סלולרית, מצלמות ועוד

לכל עמוד תאורה בעיר יש כתובת IP משלו, והוא כולל תשתית מוכנה מראש להתקנת חיישני תנועה, חיישני זיהום, יציאות לאנטנה סלולרית, מצלמות ועוד

GAASH-APOLLO

חברת געש תאורה מקיבוץ געש, חשפה את גוש התאורה החדשה מסדרה אפולו, מהמשמ כפלטפורמה ליישומי העיר החכמה ומאפשר התקנת מצלמה, רשת Wi-Fi, מערכת שליטה ובקרה, חיישנים למדידת זיהום אויר ולניטור צפיפות רכבים ועוד. לפני כחצי שנה ביקר Techtime במפעל של געש, וראה את הדגמים הראשונים של גוף התאורה, שמאחוריהם עומדת אסטרטגיה רחבת היקף לעבור מהתמקדות בחשמל לפתרונות אלקטרוניקה.

דותן בוכסווילר. עמוד התאורה הוא נכס נדל"ני
דותן בוכסווילר. עמוד התאורה הוא נכס נדל"ני

החשיפה בוצעה היום במהלך עידת איגוד התאגידים העירוניים באילת. גוף תאורת הרחוב החדש פותח על-ידי געש תאורה וחברות העיצוב והפיתוח Taga וזיו אב הנדסה. הוא ניתן לניהול מרחוק ומאפשר התאמה נקודתית: כל כביש, שביל ופארק יוכלו לקבל את עוצמת ההארה הייחודית והאופטימלית עבורם.

העמוד כולל מקורות אור LED מתוצרת פיליפס שלהערכת החברה מספקים לרשות המקומית חיסכון אנרגטי של כ-75% ועלויות אחזקה נמוכות ביותר מגופי התאורה הקיימים.

מנכ"ל געש תאורה, דותן בוכסווילר, אמר שבעולם העיר החכמה, "עמודי התאורה הופכים לנכס נדל"ני חשוב. אנחנו מתכוונים לייצר בישראל את גופי התאורה החכמים ואת המערכות האלקטרוניות שלהם, ולהפיץ אותם בשוק העולמי והמקומי החל משנת 2016".

קו הרכבות בגעש תאורה
קו הרכבות בגעש תאורה

געש תאורה הוא אחד ממפעלי התעשייה הוותיקים בישראל והוקם בשנת 1964. כיום הוא מעסיק כ-160 עובדים בקיבוץ געש בשרון ובמפעל שבמעלות תרשיחא. היקף המכירות שלו הוא כ-80-100 מיליון שקל בשנה. המפעל מתמחה בגופי תאורה למשרדים, לרחובות ולצרכים מיוחדים דוגמת חניונים, מפעלי ייצור, מחסנים וכדומה.

לאורך השנים הוא החזיק בכ-20% מהשוק המקומי, אולם לאחרונה הוא נאלץ לגבש אסטרטגיות חדשות כדי להתמודד עם התחרות, והכיוון שנבחר היה מעבר לתפישת הייטק במקום תפישת הלואו-טק הישנה.

לכל עמוד יש כתובת

בתפישה החדשה, לכל עמוד תאורה בעיר יש כתובת IP משלו, והוא כולל תשתית מוכנה מראש להתקנת חיישני תנועה, חיישני זיהום, יציאות לאנטנה סלולרית, מצלמות ועוד. בוכסוילר סיפר ל-Techtimeשבעמודים תותקן הסוללה הסולארית של חברת Sol-Chip הישראלית, אשר תספק אנרגיית גיבוי להפעלת אבזרי התקשורת והחיישנים, במידה ותהיה נפילה של רשת החשמל.

מפעל געש תאורה יספק את הפתרון ביחד עם מערכת תקשורת וניהול, אשר תאפשר להתחבר אל עמוד התאורה וכל האבזרים שהותקנו בו באמצעות נתבי תקשורת המצויים באזור הכיסוי.

למידע נוסף: המהפיכה האלקטרונית של געש תאורה

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית