אושר המיזוג בין Western Digital ל-SanDisk

20 מרץ, 2016

בעלי המניות של Sandisk אישרו את הצעת הרכישה של Western Digital תמורת 19 מיליארד דולר. סנדיסק מעסיקה 700 עובדים בישראל. מניית ווסטרן דיגיטל מזנקת

בעלי המניות של Sandisk אישרו את הצעת הרכישה של Western Digital תמורת 19 מיליארד דולר. סנדיסק מעסיקה 700 עובדים בישראל. מניית ווסטרן דיגיטל מזנקת

WESTERN DIGITAL

אושר המיזוג בין ענקית אחסון הנתונים Western Digital לבין חברת SanDisk, המספקת פתרונות בתחום זיכרון הפלאש. בכינוס מיוחד בסוף השבוע, הצביעו 98% מבעלי המניות בסנדיסק בעד הצעת הרכישה של ווסטרן דיגיטל תמורת 19 מיליארד דולר. מנגד, מועצת בעלי המניות של ווסטרן דיגיטל אישרה ברוב של 90% להנפיק מניות נוספות כדי לממן את הרכישה, שתמומן במזומנים ובמניות.

SANDISKהמיזוג אמור לצאת לפועל ברבעון השני של 2016. העסקה כבר קיבלה אישור רגולטורי בארצות הברית, ביפן ומהאיחוד האירופי. עם זאת, בסין טרם אישרה הרגולציה את העסקה, וישנן הערכות כי הדבר עשוי להיתקל בקשיים.

חברת ווסטרן דיגיטל היא אחת מיצרניות המובילות בעולם של כוננים קשיחים. ואולם, בשנתיים האחרונות רשמה החברה ירידה בהיקף ההכנסות על רקע ההיחלשות בשוק ה-PC העולמי והביקוש הגובר לפתרונות אחסון מבוססי פלאש, שבו וסטרן דיגיטל מפגרת אחר יצרניות אחרות כגון EMC.

מגמות חדשות בשוק האיחסון

בשנת 2015 הסתכמו הכנסות החברה ב-14.5 מיליארד דולר, לעומת 15.1 מיליארד דולר ב-2014. הירידה בביצועים הכספיים השתקפה גם בערך המנייה, שאיבד ב-52 השבועות האחרונים כ-50% מערכה.

על רקע המגמות הללו, עסקת המיזוג עם סנדיסק תאפשר לווסטרן דיגיטל להוסיף לסל המוצרים שלה את מוצרי הפלאש מבוססי ה-NAND של סנדיסק, וליהפך לספקית גלובלית של כל פתרונות האחסון. מנכ"ל ווסטרן דיגיטל, סטיב מיליגן, שהאישור "הוא ציון דרך משמעותי בדרך להפיכתנו לספקית פתרונות האחסון המובילה בעולם".

ואמנם, המשקיעים בוול-סטריט הגיבו בחיוב למהלך, וביום שישי, לאחר שהחברה פירסמה את מתווה המימון של עסקת סנדיסק, זינקה מנית החברה בנסד"ק בכ-6.5% (העלייה היומית הגדולה ביותר מקרב מניות ה-S&P500 ביום שישי).

הידיעה על אישור העיסקה הזניקה את מניית ווסטרן דיגיטל בסוף השבוע
הידיעה על אישור העיסקה הזניקה את מניית ווסטרן דיגיטל בסוף השבוע

שיתופי פעולה עם טושיבה ואינטל

חברת סנדיסק מתמחה בתחום פתרונות הפלאש (flash) ומציעה מגוון רחב של מוצרים: כרטיסי פלאש, כונני USB, SSD, כרטיסי SIM וגם נגני אודיו דיגיטליים. לסנדיסק יש שיתוף פעולה עם חברת טושיבה, המייצרת את השבבים עבור מוצרי ה-NAND של סאן-דיסק. על-פי התוכנית, שיתוף הפעולה הוותיק בן 15 השנים שבין טושיבה וסנדיסק יימשך גם לאחר המיזוג, ויספק רכיבי NAND וטכנולוגיות זיכרון בלתי נדיפות, כולל 3D NAND, לחברה הממוזגת. בתחילת מרץ השנה הודיעה סנדיסק שהיא תשתף פעולה עם אינטל בפיתוח פתרונות אחסון All-Flash למרכזי מידע.

שלושה מרכזי פיתוח בישראל

חברת סנדיסק נוסדה על ידי הישראלי לשעבר אלי הררי והיא מעסיקה בישראל 7000 עובדים בשלושה מרכזי פיתוח: כפר-סבא, עומר ותפן). לפי שעה לא ברור באיזה אופן תשפיע עסקת המיזוג על מרכזי הפיתוח הללו. מנכ"ל סנדיסק סאנג'יי מהרוטרה אמר, "המיזוג בין סאן-דיסק לווסטרן דיגיטל יאפשר לחברה המאוחדת להציע את סל המוצרים הרחב ביותר בתעשיית פתרונות האחסון".

המיזוג בין סאנדיסק לווסטרן דיגיטל מצטרף לשורה ארוכה של מיזוגים, רכישות ושינויים פרסונליים בעמדות מפתח בשוק אחסון המידע ב-2015. העיסקה הבולטת ביותר היא עיסקת מכירת חברת EMC לחברת Dell תמורת 67 מיליארד דולר והפיצול של HP לשתי חברות. השינויים הטקטוניים הללו התרחשו על רקע ירידה חדה במכירות של החברות הגדולות ועלייה בדרישה לפתרונות אחסון חדשים כגון פלאש עבור יישומי ענן, במקום השווקים המסורתיים של פתרונות של אחסון מידע בכוננים קשיחים ובמחשבים אישיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס