מוטורולה ישראל מובילה את קונסורציום TOPAs האירופי

12 ספטמבר, 2016

הקונסורציום התקין אבטיפוס של מערכת ניהול אנרגיה חכמה באוניברסיטת קורק שבאירלנד. הקונסורציום האירופי מאגד גופים אקדמיים, ממשלתיים ותעשייתיים

הקונסורציום התקין אבטיפוס של מערכת ניהול אנרגיה חכמה באוניברסיטת קורק שבאירלנד. הקונסורציום האירופי המאגד גופים אקדמיים, ממשלתיים ותעשייתיים ושואף לשפר את הכלים לניהול צריכת חשמל של מבניםtopas-slider02

קונסורציום TOPAs האירופי, המאגד גופים מסחריים, אקדמיים וממשלתיים הושק בשנת 2015. מטרתו של הפרויקט היא לפתח מערך של כלים אנליטיים המיועדים לצמצם את הפער שבין צריכת האנרגיה הצפויה, לבין הצריכה בפועל במבנים. היעד המוצהר של הקונסורציום הוא להפחית את הפער ב-10%, ובכך לתרום לחסכון של 20% בצריכת האנרגיה באזורי הפיילוט. את הקונסורציום מובילה Motorola Solutions ישראל המתמקדת בפיתוח קישוריות חכמה לחברות ציבוריות ומתקני תשתית.

הקונסורציום דיווח היום (ה-12/09/2016) כי השלים לאחרונה פריסת אבטיפוס של המערכת בבנייני המכון הטכנולוגי של אוניברסיטת קורק, אירלנד. המערכת שהותקנה בבנייני המכון היא מערכת אנליטית מבוססת ענן אשר מנטרת בזמן אמת את נתוני צריכת האנרגיה של מבני המשרדים במטרה להפחית את הפער שבין הצריכה המשוערת לצריכה בפועל.

בניין המכון הטכנולוגי באוניברסיטת קורק
בניין המכון הטכנולוגי באוניברסיטת קורק

"ההצלחה שבפריסת המערכת שלנו במכון הטכנולוגי בקורק מוכיחה את ההתכנות של הגישה הארכיטקטונית שלנו. זהו ציון דרך משמעותי עבור קונסורציום TOPAs לקראת אימות מלא של הפלטפורמה שלנו, שיחל בשנה הבאה", אמר בוריס קנצפולסקי, מנהל הפיתוח עסקי במוטורולה סולושנס ישראל. "אנחנו סמוכים ובטוחים כי שיתוף הפעולה הפורה בין הגופים השונים בקונסורציום יסייע לנו להגשים את היעד השאפתני שהצבנו לעצמנו – מינוף פוטנציאל החיסכון באנרגיה עבור עסקים חדשים. אנו סבורים כי זהו צעד נוסף לכלכלה ברת קיימא".

על-פי דו"ח של סוכנות האנרגיה הבינלאומית, מבנים בעולם המערבי אחראים לכ-40 אחוזים מצריכת האנרגיה הכוללת. משמעות הדבר היא כי המבנים אחראים לכ-30 אחוזים מפליטות פחמן דו חמצני. מחקרים בתחום מוכיחים כי לרוב, ההערכות בדבר צריכת האנרגיה הצפויה, אשר הפכו לחובה ברבות ממדינות אירופה, מסתברות כהערכות חסר. כלי ניטור צריכת האנגריה מבוססי הענן במפותחים במסגרת הפרויקט נועדו לשפר הנראות בניהול צריכת האנרגיה של מבנים ולהיטיב להבין כיצד החלטות בתחום זה משפיעות על ניהול, עלות ואיכות החיים במבנים.

הקונסורציום הבינלאומי TOPAs מאגד גופים מסחריים, אקדמיים ומדינתיים משלל דיסציפלינות שונות. בקונסורציום, אותו מובילה מוטורולה סולוסנש ישראל חברים בין היתר המכון הטכנולוגי של אוניברסיטת קורק, הרשות הצרפתית לאנרגיה אלטרנטיבית ואטומית (CEA), האוניברסיטה הטכנולוגית של דרזדן, מחלקת המחקר של תאגיד IBM באירלנד ועוד. הפרויקט ממומן בחלקו על ידי קרן המדע של האיחוד האירופי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה