מחקר חדש: מרבית הארגונים מאמצים כיום פתרונות ענן

25 ספטמבר, 2016

המחקר, של סיסקו ו-IDC, מגלה כי מרבית הארגונים מאמצים פתרונות ענן, אך רק מעטים מהם ממקסמים את מגוון היכולות של פלטפורמה זו

המחקר, של סיסקו ו-IDC, מגלה כי מרבית הארגונים מאמצים פתרונות ענן, אך רק מעטים מהם ממקסמים את מגוון היכולות של פלטפורמה זו

infogr-1סיסקו העולמית פרסמה היום ממצאים של מחקר עולמי שערך International Data Corporation  (IDC), על מגמות באימוץ פתרונות ענן בקרב ארגונים. המחקר מעלה כי בעוד אחוז הארגונים המאמצים פתרונות הענן ממשיך לעלות, רק ארגונים מעטים ממקסמים את הערך שפתרון הענן יכול להציע.

על פי המחקר, כמעט 68% מהארגונים משתמשים בענן כדי להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר, עלייה של 61% מהמחקר שבוצע בשנה שעברה. גידול זה מונע על ידי יישומי ענן, כולל פתרונות מבוססי ענן של אבטחה והאינטרנט-של-דברים (IOT). עם זאת, למרבית הארגונים (69%) אין אסטרטגיות ענן בוגרת*, ורק 3% בעלי אסטרטגיות ענן מותאמות במיוחד המניבות תוצאות עסקיות מעולות.

בממוצע, הארגונים שהשתמשו בפתרונות ענן היברידי השיגו גידול של 3 מיליון דולר בהכנסות השנתיות, ועוד מיליון דולר בחיסכון בעלויות. עלייה זו בהכנסות היא במידה רבה תוצאה של אימוץ שירותי הענן ההיברידי, המאפשר מכירת מוצרים ושירותים חדשים, השגת לקוחות חדשים במהירות רבה יותר ויכולת מואצת למכור לשווקים חדשים.

המחקר גם מגלה כי 95% מהארגונים המובילים בעלי אסטרטגיות ענן מותאמות, בנו סביבת IT היברידית המשתמשת בעננים פרטיים וציבוריים מרובים על בסיס מדיניות כלכלית, מיקום ומדיניות ממשל.

המחקר מתבסס על מחקר שוק שנערך עם מנהלים שאחראים להחלטות IT בלמעלה מ-6,100 ארגונים ב-31 מדינות אשר מיישמים בהצלחה עננים פרטיים, ציבוריים והיברידיים בסביבות ה-IT שלהם. זו השנה השנייה של המחקר, כאשר גודל המדגם כמעט הוכפל מהשנה שעברה.

במסגרת המחקר, IDC מזהה חמש רמות של אימוץ ענן בקרב ארגונים: אד הוק, אופורטוניסטים, חוזרים, שירותים מנוהלים, ומותאמים לארגון.

 אימוץ טכנולוגיות ענן היברידי על פי מדינות

אימוץ פתרונות ענן היברידיים (שירותי ענן פרטיים וציבוריים) משתנה לפי מדינות, כאשר קוריאה (55%) ויפן (54%) הן בין המדינות בעלות האחוז הגבוה ביותר של ארגונים המשתמשים בשילוב של שירות ענן ציבוריים ונכסים ייעודיים. גם בסין מרבית הארגונים מאמצים פתרונות ענן (52%). אוסטרליה (41%) היא המדינה עם מספר הארגונים המועט ביותר. בארצות הברית עומד שיעור אימוץ פתרונות ענן על 45%.

על פי המחקר, ארגונים מתמודדים עם מספר מכשולים בדרך לאימוץ בגרות ענן גדולה יותר, כולל פערי יכולת ומיומנויות, חוסר באסטרטגיה מוגדרת היטב ומפת דרכים, מבנים ארגוניים הבנויים בצורה אנכית (legacy siloed), וחוסר תיאום ארגוני בין טכנולוגיית מידע לתחום העיסוק (IT/LoB).

רוברט מאהוולד, סמנכ"ל קבוצה, SaaS & Cloud SW, IDC: "כפי שמתגלה במחקר אימוץ הענן הגלובלי הזה, רוב הארגונים עדיין מנסים לייעל את אסטרטגיות הענן שלהם, אך שלושת האחוזים מהארגונים אשר הגיעו לרמה הגבוהה ביותר של אימוץ קוצרים את מרבית הפירות. עובדה זו גם מדגישה כי סביבות מרובות-ענן הן תרחיש ברירת המחדל בקרב רוב החברות בעולם, וניהול מוצלח של סביבת מולטי-ענן הוא תכונת מפתח של אסטרטגיות ענן בוגרות. ככל שהשוק מתפתח, לקוחות יעברו על פני רצף בגרות-ענן בעזרת התקשרויות כמו מסגרת ייעוץ ענן עסקי של סיסקו, אשר יכול לסייע ללקוחות להאיץ את המעבר שלהם לענן ולזכות ביתרונות עסקיים מדידים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ענן