HPE רוכשת את ג'וניפר ב-14 מיליארד דולר

15 ינואר, 2024

המניע לעיסקה: הקישוריות נעשית מרכיב קריטי בתשתיות מרכזי נתונים וענן מוכווני בינה מלאכותית. העיסקה צפויה להסתיים בסוף 2024. היקף המכירות המשותף של שתי החברות: 24.7 מיליארד דולר

בתמונה למעלה: מנכ"ל HPE אנטוניו נרי (מימין) ומנכ"ל ג'וניפר רמי רחים

חברת Hewlett Packard Enterprise – HPE חתמה על הסכם מחייב לרכישת חברת Juniper Networks תמורת כ-14 מיליארד דולר, לפי מחיר מנייה של 40 דולר. בעקבות ההודעה על העיסקה בשבוע שעבר, זינקה מניית ג'וניפר בבורסה של ניו יורק מכ-30 דולר לכ-37.5 דולר, והחברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-12 מיליארד דולר. חברת HPE הופרדה לפני כ-10 שנים מחברת HP, ועוסקת כיום מתן שירותי ענן ברמת החומרה וברמת התוכנה. המנייה שלה הגיבה בדיוק הפוך: עם פרסום העיסקה היא נחתכה מכ-17.7 דולרים לכ-15.9 דולרים, וכעת החברה נסחרת בניו יורק לפי שווי שוק של כ-20.7 מיליארד דולר.

העיסקה תמומן באמצעות הלוואה בנקאית בהיקף של 14 מיליארד דולר, וצפויה להסתיים בסוף 2024 או בתחילת 2025, תלוי בקצב קבלת האישורים הרגולטוריים. חברת ג'וניפר תמוזג בתוך חטיבת הנטוורקינג הקיימת של HPE, ולמעשה תכפיל את היקפה. מנכ"ל ג'וניפר, רמי רחים, ינהל את החטיבה הממוזגת וידווח לנשיא ומנכ"ל HPE, אנטוניו נרי. העיסקה תכפיל את היקף העסקים של HPE בתחום הנטוורקינג ותביא לחיסכון של כ-450 מיליון דולר בתוך שלוש שנים.

חברת ג'וניפר מספקת מתגים ונתבים מהירים לתשתיות ענן, למרכזי נתונים ולחברות טלקום. היא הייתה מהחברות הראשונות בשוק אשר אימצו טכנולוגיות בינה מלאכותית לתחום התקשורת, מתוך כוונה לפתח פתרונות קישוריות אשר יודעים לנהל את עצמם באופן אוטונומי. כולל רשתות שיודעות לתקן בעצמן את התקלות. בעקבות זאת היא שינתה בשנת 2021 את הגדרת המשימה שלה, וכיום היא מגדירה את עצמה כספקית פתרונות רשת מוכווני בינה מלאכותית (AI-driven networks). החברה מעסיקה כ-11,000 עובדים. מכירותיה בשנת 2023 צפויות להסתכם בכ-5.6 מיליארד דולר.

חברת HPE מספקת מחשבי-על ושרתים חזקים, בין השאר על בסיס רכישת החברות קריי וסיליקון גרפיקס, וכן תשתיות ושירותי ענן מקומיים וגלובליים ופתרונות קישוריות למרכזי נתונים. החברה מעסיקה כ-62,000 עובדים, ומכירותיה בשנת הכספים 2023, שהסתיימה בחודש אוקטובר, הסתכמו בכ-29.1 מיליארד דולר. החברה מסרה שהמניע לעיסקה הוא החשיבות הגוברת של הקישוריות, מכיוון שהוא מאפשר לקשר את כל תשתיות המידע, מהענן עד אבזירי הקצה, אל מערכות הבינה המלאכותית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , טכנולוגיות מידע , מיזוגים ורכישות , ענן

פורסם בתגיות: HPE , Juniper , ג'וניפר נטוורקס