מובילאיי ו-WABCO האמריקנית מפתחות מערכת בטיחות למשאיות כבדות

10 אוקטובר, 2016

WABCO, יצרנית אמריקנית של בלמים ומערכות בטיחות למשאיות כבדות תשתף פעולה עם מובילאיי הישראלית. החברות יפתחו מערכת אשר משלבת בין הרכיבים האלקטרוניים של ה-WABCO למערכת ה-ADAS של מובילאיי

WABCO, יצרנית אמריקנית של בלמים ומערכות בטיחות למשאיות כבדות תשתף פעולה עם מובילאיי הישראלית. החברות יפתחו מערכת אשר משלבת בין הרכיבים האלקטרוניים של ה-WABCO למערכת ה-ADAS של מובילאיי

meritor-wabco-onlane-2-graphic1חברת מובילאיי  (Mobileye) וחברת WABCO, יצרנית אמריקנית של בלמים ומערכות בטיחות למשאיות כבדות עם היקף מכירות שנתי של למעלה מ-2 מיליארד דולר, החלו לשתף פעולה בפיתוח פתרונות בטיחות למשאיות. הפתרון עליו עובדות החברות ישלב בין יכולות הבלימה של מערכת ה-ADAS ומערכת ניהול חווית הדרך (REM) הייחודית של מובילאיי, אשר מספקת נתונים מדויקים בזמן אמת ומכרכות הבטיחות והבלמים של החברה האמריקנית.

החברות מבקשות לשלב בין מערכת הראייה והמיפוי הטכנולוגי של מובילאיי ומערכות הבקרה והבלימה האלקטרוניות מבית WABCO. כמו כן, החברות מקוות לשלב בין המידע הרב שאוספת טכנולוגיית ה-REM לבין הנתונים שמספקות המערכות הדיגיטליות של החברה האמריקנית על תפקוד מערכות הרכב. הנתונים מכל מהמערכות הפעילות יועברו לענן, אשר יספק תמיכה אנליטית.

"השותפות ביננו לבין פורצת הדרך בתחום הנהיגה האוטונומית מובילאיי הוא דוגמא לנחישות שלנו להוביל את תחום עזרי הנהיגה המתקדמים, ולשאיפתנו ליצור מעטפת בטיחות סביב רכבים מסחריים כבדים, זאת על ידי כיסוי חיישני של 360 מעלות סביב המשאית" אמר מזכ"ל WABCO ז'אק אסקווליה. "מובילאיי היא סוכן מרכזי של קדמה בתחום הרכב הפרטי, ושיתוף הפעולה עמה מאפשר לנו להעביר את הטכנולוגיה המתקדמת שלה לתחום המשאיות". נשיא מובילאיי זיו אבירם אמר כי "השילוב ביו המערכת שלנו לבלמים ולמערכת הבלימה המוקדמת של WABCO מוסיף ערך מוסף למערכות של מובילאיי. השילוב של טכנולוגיית ה-REM שלנו לבין המערכות של WABCO משפר את יכולותיהן מתחום הבטיחות ומספק מעטפת שבטיחות נוספת לרכבים מסחריים כבדים".

רכב מחובר ונהיגה אוטונומית אינם מונחים זרים בתחום הרכבים הכבדים. שיקולי עלות, ביטחון והמחסור הכרוני בנהגים מקצועיים מהווים תמריץ עצום לשחקנים בתחום זה להשקיע בטכנולוגיה אוטונומית. המבנה הייחודי של התחום, אשר מורכב מציים גדולים של משאיות עשוי להקל בעתיד על חדירה של טכנולוגיה אוטונומית לתחום. לאחרונה עלתה עסקה משמעותית בתחום הרכב הכבד לכותרות –  הרכישה של חברת Otto על ידי UBER. Otto עוסקת בפיתוח ערכת התמצאות ושליטה אותה ניתן להרכיב על משאיות קיימות, ובכך להפוך אותן לאוטונומיות, הכוללת רכת חיישנים הכוללת מכ"ם, מערכת LiDAR ומספר מצלמות. נקודת העניין המרכזית בעסקה הייתה הבחירה של UBER באסטרטגיה המפרידה בין יצרנית הרכב למפתחת הערכה האוטונומית. שיתוף הפעולה בין מובילאיי ל-WABCO מראה כי גם למובילאיי עניין בתחום הרכב הכבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ענן , רכב אוטונומי