רבעון 18 ברציפות של ירידה בהכנסות ל-IBM

19 אוקטובר, 2016

החברה רשמה הכנסות של 19.2 מיליארד דולר. עם זאת, בתחומי הפעילות שמגדירה החברה כ"אסטרטגיים" רשמה החברה עלייה של 16%

החברה רשמה הכנסות של 19.2 מיליארד דולר. עם זאת, בתחומי הפעילות שמגדירה החברה כ"אסטרטגיים" רשמה החברה עלייה של 16%

ibm

חברת יבמ (IBM) רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 19.2 מיליארד דולר, ירידה של 0.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זהו הרבעון ה-18 ברציפות של ירידה בהיקף ההכנסות, מה שמבטא את השחיקה המתמשכת במעמדה של החברה הוותיקה בשנים האחרונות. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-7.4 מיליארד דולר, בהשוואה ל-8.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

עם זאת, יבמ מציינת בדו"ח הרבעוני שההכנסות של מרכיבי הפעילות שהוגדרו על-ידה כ"תחומי הליבה האסטרטגיים" – ענן, אנליטיקס, מובייל ואבטחה – צמחו ב-16% בחישוב שנתי והסתכמו בכ-8 מיליארד דולר. ההכנסות של IBM מתחום הענן, שמוגדר כיום על ידי חברות טכנולוגיה רבות כמרכיב מפתח בצמיחה העסקית, גדלו ברבעון השלישי ב-44%, והסתכמו ב-12 החודשים האחרונים ב-12.7 מיליארד דולר.

גם בשאר תחומי הליבה נרשמה עלייה בהכנסות. בתחום האנליטיקס רשמה החברה עלייה של 15%, בתחום המובייל עלו הרווחים ב-19% ובתחום האבטחה ב-11%. מנגד, חטיבת המערכות, הכוללת את מכירות החומרה והתוכנה למערכות, רשמה ירידה חדש של 21% ברבעון השלישי והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר. בתחום הפתרונות הקוגניטיביים, הכולל את אלגוריתם הבינה המלאכותית Watson, רשמה החברה הכנסות של 4.2 מיליארד דולר, עלייה של 4.5% בהשוואה שנתית. סגן נשיא IBM מרטין שרוטר ציין כי החברה השקיעה עד כה ב-2016 כ-12 מיליארד דולר במחקר ופיתוח וברכישות בתחומים פעילות בעלי פוטנציאל צמיחה גדול יותר, במטרה ליצור שווקים חדשים.

למרות הצמיחה בתחום הללו, המשקיעים קיבלו את התוצאה באופן צונן ומניית החברה ירדה אמש במסחר בכ-4%. IBM נסחרת בנסד"ק על פי שווי שוק של 144.3 מיליארד דולר.חלק מהאנליסטים הביעו חשש כי הגידול של IBM במנועי הצמיחה החדשים עדיין אינו מפצה על הירידה החדה של החברה בתחום התוכנה, שהיווה את הליבה העסקית המסורתית של החברה.

מנכ"ל החברה וירג'יניה רומטי הדגישה את היתרון של החברה בתחום טכנולוגיות המידע. "היכולת שלנו ליישם את המומחיות העמוקה והטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו במאגרי מידע ענקיים, באמצעות Watson ושירותי הענן, מאפשרים לנו לפרוץ לשווקים חדשים, בין אם מדובר בבנקים המיישמים את פתרונות המידע שלנו, בתי חולים שעושים שימוש ב-Watson במאבק בסרטן, ועד רשתות קמעונאיות שמשתמשים באפליקציות הקוגניטיביות שלנו בישרותי הענן כדי לשפר את חוויית הלקוח."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , טכנולוגיות מידע