דיימלר, במוו, פולקסווגן ופורד יפרסו באירופה תשתית טעינה משותפת לרכב חשמלי

30 נובמבר, 2016

ארבעת החברות אחראיות על ייצור שליש מהמכוניות בעולם. בשלב הראשון הן זיהו 400 אתרים לבניית תחנות טעינה. התחנות הראשונות צפויות להיפתח ב-2017. דוחפות תקן שיאיץ את השימוש ברכב חשמלי

ארבעת החברות אחראיות על ייצור שליש מהמכוניות בעולם. בשלב הראשון הן זיהו 400 אתרים לבניית תחנות טעינה. התחנות הראשונות צפויות להיפתח ב-2017. דוחפות תקן שיאיץ את השימוש  ברכב חשמלי

elektroauto-ladestationen-837x500

בחודשים האחרונים כמעט ולא עובר יום ללא הודעה דרמטית על פריצת דרך או שיתוף פעולה חדש בתחום הרכב האוטונומי. אלא שכותרות הענק בתחום האוטונומי מסתירות לעתים התפתחויות לא פחות דרמטיות בתחום התחבורה : מעבר הולך ומואץ לכיוון התחבורה החשמלית, אשר עתיד לשנות את תעשיית הרכב מהיסוד. ההכרזה החדשה בתחום הזה היא לא פחות מרעידת אדמה: ארבע יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה – פולקסווגן, דימלר,במוו ופורד (חברה אמריקנית נוכחות משמעותית בגרמניה) על מיזם משותף בתחום תחנות הטעינה לרכב חשמלי.

המיזם המשותף מבקש להאיץ את אימוץ השימוש ברכב חשמלי על ידי פריסה של רשת צפופה של תחנות טעינה לרכב חשמלי בהספק של עד 350kW. תחנות בהספק גבוה צפויות לצמצם משמעותית את זמני הטעינה בהשוואה לתחנות הטעינה הקיימות כיום. נבחרת החברות איננה מבזבזת זמן, וצופה כי התחנות ראשונות תפרסנה כבר במהלכה של שנת 2017.

בשלב הראשון זיהו החברות 400 אתרים באירופה בהם יותקנו עמדות הטענה מהירות, כאשר הכוונה היא להאיץ ולהרחיב את המיזם לקראת שנת 2020, בה מקוות השותפות להשלים את פריסתן של "אלפי" עמדות שכאלה. 2020 איננה מועד מקרי – בשנה זאת צפויות יצרניות רבות לשחרר דגמים חשמליים סדרתיים חדשים, שתשתית הטענה מתאימה מהווה דרישה ראשונית להצלחתם המסחרית.

עמדות ההטענה שיפרוס המיזם המשותף יתבססו על טכנולוגיה המכונה מערכת הטענה מאוחדת (CCS). מדובר בשיטת טעינה אשר מסוגלת להטעין סוללות לכדי 80% מההספק במהירות גבוה בהרבה מהטכנולוגיות המשמשות כיום להטענת רכב חשמלי. עם זאת, היצרניות לא מסרו פרטים על הסוללות התואמות לעמדות החדשות, ומה תהיה הקיבולת שלהן.

האתגר –  סטנדרטיזציה בתחום טעינת הרכב החשמלי

גם המבנה העסקי של המיזם עוד לוט בערפל. ארבע השותפות חולשות יחדיו על כשליש מייצור המכוניות העולמי, הסכימו על אחוזי ההשתתפות הראשוניים במיזם, והשאירו את הדלת פתוחה לחברות נוספות. הסינרגיה יוצאת הדופן של כמה מחברות הרכב הגדולות בעולם עשויה להוביל להצלחה של המיזם לא רק מבחינה כלכלית – אלא גם בסטנדרטיזציה של תחום הרכב החשמלי, שבתורה עשויה להוביל לאימוץ מהיר הרבה יותר הרכב החשמלי כפתרון מרכזי בתחום הרכב.

מקורות בתחום תעשיית הרכב בגרמניה מציינים כי המיזם המשותף זכה כבר להתעניינות משמעותית מצד יצרניות רכב אירופאיות נוספות, ורמזו כי יתכן ואלה יודיעו על חבירה למיזם כבר במפגש ראשי תעשיית הרכב האירופים שייערך בקרוב בבריסל. ממשלת גרמניה מצידה הודיע על תמיכה כלכלית ניכרת בתחום הרכב החשמלי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות