TDK היפנית רוכשת את InvenSense ב-1.3 מיליארד דולר

26 דצמבר, 2016

חברת InvenSense מארה"ב מייצרת חיישני תנועה מתקדמים. העיסקה נועדה לסייע ל-TDK להתרחב בתחומי ה-IoT והרכב

יצרנית האלקטרוניקה היפנית TDK רוכשת את יצרנית השבבים האמריקנית InvenSense. על-פי הסכם המיזוג, TDK תרכוש את כל מניותיה של InvenSense תמורת 1.3 מיליארד דולר, במחיר של 13 דולר למניה. העסקה אושרה פה אחד בידי מועצות המנהלים של שתי החברות, אך עדיין ממתינים לקבלת אישורים רגולטוריים. שתי החברות מעריכות שהמיזוג יתבצע בסוף הרבעון הראשון של 2018.

חברת InvenSense הוקמה בשנת 2003 ונמצאת בסן חוזה, קליפורניה. החברה מייצרת חיישני תנועה המשמשים במגוון מוצרי אלקטרוניים כמו סמארטפונים, רחפנים, התקנים לבישים, משחקים ומצלמות. חיישני התנועה של InvenSense מצויים במכשירי הגלקסי של סמסונג ובאייפון 6 של אפל, בקונסולת המשחקים Nintendo Wii ובמשקפי המציאות המדומה Oculus Rift.

טכנולוגיית CMOS-MEMS

בשנים האחרונות החברה התרחבה ופיתחה פתרונות נוספים בתחומי מדידת התאוצה, חישת הסביבה, מיקרופונים וחיישנים קוליים. החברה פועלת פועלת במתכונת של חברת Fabless (ללא מפעל ייצור משלה), ומפתחת את החיישנים שלה בטכנולוגיית CMOS-MEMS. כיום היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד דולר. בעבר היא הוגדרה על-ידי חברת המחקר IHS כ"חברת הסטרט-אפ המצליחה ביותר אי פעם בתחום ה-MEMS", ואולם שולי הרווח של החברה הלכו והצטמקו בשנים האחרונות, מה שהפך אותה ליעד להשתלטות.

באמצעות רכישת Invensense, מתכוונת TDK להרחיב את קו מוצרי ה-MEMS שלה. TDK מכוונת לשני תחומים עיקריים שבהם קיים צורך גובר בחיישני תנועה ומדי תאוצה: תחום ה-IoT והתחום של יישומי רכב אוטונומי ומערכות עזר בטיחותיות (ADAS). חברת TDK מייצרת חיישנים מגנטיים, חיישני לחץ, חיישני טמפרטורה וחיישנים מיקרופוניים. היא הודיעה שהיא תשלב את הטכנולוגיה והאלגוריתמים של InvenSense בקו המוצרים שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס