Keysight רכשה את Ixia תמורת 1.6 מיליארד דולר

6 פברואר, 2017

חברת IXIA מספקת מערכות המדמות את כל מאפייני הפעילות ברשת, כדי לבדוק ציוד חדש ורשתות הנמצאות בהקמה. העיסקה מרחיבה את שוק היעד של Keysight ב-2.5 מיליארד דולר

חברת Keysight Technologies רוכשת את חברת Ixia בעיסקת מזומן בהיקף של כ-1.6 מיליארד דולר. הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העיסקה והיא צפויה להסתיים עד לחודש אוקטובר 2017. על-פי תנאי העיסקה שנחתמה לפני שבוע, בעלי המניות של איקסיה יקבלו במזומן 19.65 דולר למנייה, המעניק להם פרמיה של 45% על מחיר המנייה. בעקבות העיסקה זינקה מניית איקסיה בנסד"ק למחיר היעד והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-1.61 מיליארד דולר.

מנכ"ל איקסיה ישראל, אדר איל

"רכישת איקסיה תואמת לאסטרטגיה שלנו לארגן את קיסייט באופן שיהפוך אותה לחברה צומחת, והיא מהווה השלמה מושלמת לעסקים שלנו כיום", אמר נשיא ומנכ"ל קיסייט, רון נרסאסיאן. "השילוב של שתי החברותמייצר מנוע חדשנות שיזין את הצמיחה. הוא ירחיב את טווח הפתרונות מוכווני התוכנה שלנו. ביחד נספק פתרונות מובילים בתחומי תקשורת ורשתות צומחים, כמו IoT, 5G ואבטחה".

בדיקה באמצעות הדמיית רשת

חברת Ixia הוקמה בשנת 1997 ומספקת מערכות המדמות את כל מאפייני הפעילות ברשת, החל מרמת ה-IP וכלה ברמת התקשורת הסלולרית וה-Wi-Fi. הפתרונות שלה מדמים תנאים של עולם אמיתי על-ידי יצירת טווח רחב של פרוטוקולים בכל שכבות הרשת ותנועת משתמשים ביישומי מדיה עשירה, על-מנת לוודא ביצועים ברמה גבוהה, תאימות ואבטחת מחשוב ענן, ליבת רשת, מרכזי נתונים ורשתות אלחוטיות. בין לקוחותיה בעולם ניתן למנות את 15 יצרני הציוד הגדולים בעולםסיסקו, ג'וניפר, NTT ואחרות, 47 מתוך 50 חברות הטלקום הגדולות בעולם ו-77  ארגונים מרשימת Fortune 100.

בסוף 2011 היא פתחה סניף בישראל, המנוהל על-ידי אדר איל, לשעבר סגן נשיא למכירות עולמיות ושיתופי פעולה בחברת רדקום, מנהל מכירות אזורי בקומברס, ומנהל קבוצת הטלקום של HP בישראל. עם פתיחת הסניף בישראל אמר מי שהיה אז מנכ"ל החברה, אטול באטנגאר, שהתעשייה בישראל מגוונת מאוד, ולכן היא הלקוחה הגדולה ביותר באירופה של מוצרי Ixia, עם וקטור צמיחה ברור מאוד. "כאשר אנחנו באים לישראל, אנחנו עובדים עם חברות שהן הטובות מסוגן בעולם". כיום החברה מעסיקה 12 עובדים בישראל.

בחודש נובמבר 2016 היא מינתה את חברת ההפצה זברה טכנולוגיות, כמפיצת פתרונות אבטחת המידע, הבדיקות וניראות הרשת (Visibility) שלה. במסגרת ההסכם מפיצה זברה את הפתרונות של IXIA באמצעות רשת של מאות שותפים עסקיים וטכנולוגיים. כיום מעסיקה איקסיה כ-1,700 עובדים בעולם. מעניין שעבור חלק מהם העיסקה עם קיסייט, מחזירה אותם הביתה, שכן בעבר היא רכשה את חטיבת הבדיקות N2X IP של חברת Agilent Technologies, ממנה יצאה קיסייט.

העיסקה מעניקה לקיסייט מספר יתרונות טכנולוגיים: פתרונות בדיקה לשכבות התקשורת בשכבות 1-7 המאפשרים הערכת ביצועים מרמת המכשיר הנייד הבודד, ועד לחוות השרתים והענן. כוח אדם בתחום התוכנה והרחבת שוק היעד של קיסייט בכ-2.5 מיליארד דולר. קיסייט העריכה ששילוב שתי החברות ישפר את המאזן הפיננסי שלה ויביא לחיסכון בהוצאות של 60 מיליון דולר בשנה. העיסקה צריכה לקבל את אישור אספית בעלי המניות. חברת קיסייט מסרה שהיא חתמה על הסכם הצבעה עם יו"ר החברה, ארול גינסברג ועם קרן  Katelia Capital Group, המחזיקים ביחד בכ-23% ממניותיה.

מניית קיסייט בניו-יורק עלתה בדולר אחד בעקבות העיסקה לכ-37 דולר, וכיום היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-6.49 מיליארד דולר.

בתמונה למעלה: מערכת הבדיקות Ixia's Novus 10/1

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ציוד בדיקה