בני לנדא מוכר את טכנולוגיית הננו-מטאלוגרפיה ל-ALTANA הגרמנית

27 פברואר, 2017

סכום הרכישה לא נמסר. השיטה החדשנית של לנדא עושה שימוש בדיו ננו-מתכתי שמאפשר הדפסה מתכתית זולה יותר משמעותית וללא פסולת

*[בתמונה: אריזות עם ההדפסה המתכתית של לנדא]

קבוצת לנדא (LANDA), שבבעלותו של  היזם בני לנדא, מכרה את טכנולוגיית המטאלוגרפיה (Landa Nano-Metallography) לחברת הכימיקלים הגרמנית אלטנה (ALTANA AG). סכום הרכישה לא נמסר, אך במסגרת ההסכם קבוצת לנדא תעביר בהדרגה את הפיתוח וההנדסה לחטיבת הציפויים והדבקים לתעשיית האריזות של אלטנה (הנקראת ACTEGA). אלטנה מתכוונת להתחיל בהפצה מסחרית של הטכנולוגיה לשוק במהלך השנים הקרובות.

מודול ההדפסה המתכתית של לנדא

שיטת המטאלוגרפיה של לנדא, שפותחה במעבדות של קבוצת לנדא והוצגה לראשונה בתערוכת הדפוס DROPA שנערכה ביוני האחרון בדיסלדורף גרמניה, משמשת להטבעת כיתוב מתכתי על גבי מוצרי דפוס מסוגים שונים ללא פסולת ובעלות נמוכה ביותר מחצי בהשוואה לתהליכי הטבעה המקובלים על גבי רדיד מתכת. על פי החברה, תהליך הננו-מטאלוגרפיה מייעל ומפשט את תהליך ההדפסה המתכתית ומסייע להגדיל את שולי הרווח של הלקוח.

מנכ"ל אלטנה מרטין באבילס ציין כי "הרכישה פותחת בפני אלטנה הזדמנויות צמיחה חדשות ומחזקות את מעמדנו כספק פתרונות מוביל בתעשיית הדפוס. אנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה ההדוק עם לנדא, ומתכוננים להבאת הטכנולוגיה המבטיחה הזו לשוק".

ד"ר רונלד פטר, נשיא חטיבת הציפויים והדבקים של אלטנה, אמר "טכנולוגיית המטאלוגרפיה של לנדא בעלת פוטנציאל להפוך לטכנולוגיית מקובלת וממשית לדפוס מטאלי, שתהווה תחליף להטבעה על גבי רדיד מתכת עבור יישומים כגון מדבקות ואריזות קרטון. הטכנולוגיית החדשנית היא אטרקטיבית מבחינה כלכלית וידידותית לסביבה, כיוון שהיא חוסכת כמות משמעותית של חומר, עלויות וזמן יצור בהשוואה לטכנולוגיה הקיימת."

יו"ר קבוצת לנדא, בני לנדא, התייחס למכירה ואמר: "אנו שמחים מאד שאטלנה אימצה את הטכנולוגיה המטאלוגרפית שלנו, כיוון שמדובר בחברה עם אמצעים, ניסיון וידע רב בתעשיית הדפוס".

דיו ננו מתכתי חוסך בעלויות ובפסולת

הטכנולוגיה של לנדא כוללת זרוע מדפיסה, שניתן להתקינה כתוספת במדפסות פלקסוגרפיות קיימות ומכבשי דפוס, ודיו ננומטרי ייחודי שעוביו קטן מ-50 ננו הקרוי Landa Nano-Flake Metal. בניגוד לטכנולוגיה ההדפסה המטאלית הקונבנציונאלית, שבה נעשה שימוש בדפי מתכת גדולים שרק בחלק קטן מאוד מהם (פחות מ-0.01%) נעשה בסופו של דבר שימוש לצורך הדפסת הכיתוב עצמו ורובם נותר כפסולת, בטכנולוגיה של לנדא הזרוע המדפיסה מטביעה את כיתוב המתכת במדויק באמצעות הדיו הננו-מתכתי, ממש כפי שמדפסת דיו רגילה מטביעה במדויק את האותיות על גבי דף נייר. כך למעשה, השיטה של לנדא חוסכת את הבזבוז החומרי הגדול הכרוך בשיטה המסורתית והופכת את התהליך לחסכוני וזול מידה ניכרת.

הננו-מטאלוגרפיה של לנדא משתלבת בכל טכנולוגיות הדפוס הקונבנציונליות, ובכלל זה פלקסו בפורמט צר ורחב, אופסט בהזנת גיליונות וגלילים, דפוס שקע ודפוס משי, ודפוס דיגיטלי לייצור תוויות, אריזות קרטון, אריזות גמישות, ספרים ומגזינים ומוצרי דפוס אחרים. הטכנולוגיה מאפשרת להשיג מגוון רחב של אפקטים מתכתיים, כגון הדפסה שטוחה או מוגבהת, יצירת משטחים מבריקים או בעלי מרקמים שונים אחרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות