יצרנית השבבים הממונעים Autotalks גייסה 30 מיליון דולר

22 מרץ, 2017

החברה מכפר נטר נחשבת לאחת מחלוצות תחום השבבים לתקשורת בין מכוניות ובינן לבין תשתיות הדרך (V2X). עד היום היא גייסה כ-70 מיליון דולר. המנכ"ל חגי זיס: "מערכי השבבים שלנו מוכנים לייצור המוני"

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר המפתחת ברכיבי תקשורת בין כלי-רכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות דרך (V2X – Vehicle to Everything), גייסה 30 מיליון דולר במזומן במסגרת סבב גיוס הון רביעי (Series D). ההון מיועד לממן את הרחבת פעילות החברה בעולם והאצת הפריסה של טכנולוגיות עבור כלי-רכב אוטונומיים. בסך הכל, עד היום גייסה החברה כ-70 מיליון דולר ממשקיעים.

מנכ"ל Autotalks, חגי זיס

סבב גיוס ההון של אוטוטוקס מגיע לאחר פרסום הוראת NPRM – Notice of Proposed Rulemaking של משרד התחבורה של ארה"ב (USDOT) שתחייב להתקין מערכות תקשורת בין כלי רכב (V2V – Vehicle to Vehicle) על בסיס תקשורת DSRC, בכל המכוניות החדשות שיימכרו בארה"ב החל משנת 2023. ההוראה נועדה לשפר את הבטיחות בכבישים. פריסת מערכות V2V בכלי-רכב חדשים צפויה להתחיל כבר בשנת 2019, כדי שהיצרנים יוכלו לעמוד ביעד הזה.

תקשורת מצילת חיים

חברת אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008 על-ידי ניר ששון ואון הרן. לשני המייסדים רקע מתחום תעשיית השבבים. ששון הגיע מחברת טקסס אינסטרומנטס, שאליה הגיע לאחר ש-TI רכשה את ליבית הישראלית. הרן שימש כטכנולוג הראשי (CTO) של חברת פסעבה, שנמכרה ל-PMC Sierra תמורת כ-300 מיליון דולר. החברה פועלת במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless) ומתחילת דרכה היא עובדת על פיתוח ערכת שבבי V2X בשיתוף פעולה עם יצרניות רכב גדולות.

הרכיבים מתוצרתה מיוצרים על-ידי חברת STMicroelectronics. החברה מנוהלת על-ידי חגי זיס, שכיהן בעבר כסמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. הטכנולוגי הראשי של החברה הוא און הרן. החברה מעסיקה 65 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

טכנולוגיית V2X, בה מתמחה אוטוטוקס, מאפשרת תקשורת אלחוטית בין כלי-רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (V2M) ובין כלי רכב להולכי רגל (V2P). תקשורת V2X משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראייה ישיר (non-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן נחשבת לטכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל, ותאונות ברכב אוטונומי בפרט. לדברי חגי זיס: "החזון  שלנו, של אספקת טכנולוגיה מצילת חיים בכלי-רכב, מאומץ כעת בידי הרגולטורים ויצרני הרכב המובילים. מערכי השבבים שלנו מוכנים לייצור המוני ואני מאמין שבקרוב הם יהוו חלק מרוב כלי הרכב החדשים ברחבי העולם".

קונסורציום Car-2-Car האירופי

בסבב הגיוס ההון החדש כולל את המשקיעים הגדולים הקיימים של אוטוטוקס: Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui Global Fund, Amiti Fund, Liberty Ventures ודלק מוטורס, לצד משקיעים פיננסיים חדשים הכוללים את Fraser McCombs Ventures, קרן השקעות הממוקדת בחברות צמיחה בענף הרכב; Vintage Investment Partners המשקיעה בחברות צמיחה ו-Samsung Catalyst Fund הפועלת מקליפורניה, לונדון ותל אביב, ומשקיעה בחברות סטארט-אפ חדשניות.

החברה פעילה באחד מהגופים המובילים בתחום הרכב המקושר: קונסורציום Car-2-Car האירופי אשר הוקם על-ידי 12 יצרניות רכב אירופאיות כדי לפתח ביחד פתרונות מתואמים לתחבורה חכמה עבור השוק האירופי. המטרה היא לקיים תקשורת בין המכוניות לבין עצמן ובין המכוניות לתשתיות הכביש, כדי להפחית את מספר התאונות. בקונסורציום חברות יצרניות הרכב הגדולות באירופה, בהן: אאודי, רנו, ב.מ.וו, פולקסווגן, וולוו, הונדה, MAN ודיימלר. בנוסף אליהן, קיימת בקונסורציום קבוצה גדולה של יצרניות שבבים הנחשבות כחברות נילוות. בהן: רנסאס, NXP, NEC, היטאצ'י, סימנס ועוד.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית