מלאנוקס צונחת ב-14% בעקבות תוצאות ותחזיות נמוכות מהמצופה

27 אפריל, 2017

החברה רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 189 מיליון דולר, ירידה של 4%, בעיקר בשל ירידה בתחום האינפיניבנד ובגלל עיכובים באספקת מעבדי הדור החדש של חברת אינטל

מנייתה של חברת מלאנוקס (Mellanox) מיקנעם צנחה אמש במסחר המאוחר בנסד"ק ב-12% וזאת לאחר שהתוצאות הכספיות לרבעון הראשון והתחזיות לרבעון השני, שפרסמה אמש החברה, היו נמוכות מתחזיות האנליסטים.

הכנסותיה של מלאנוקס ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו ב-189 מיליון דולר, ירידה של 4% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל ב-2016, וזאת בעוד האנליסטים צפו גידול של 4% בהכנסות ל-205 מיליון דולר.

הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) עמד על 14.7 מיליון דולר, לעומת 39 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במונחים חשבונאיים (GAAP) החברה רשמה הפסד נקי של 12 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הפער הגדול בין הרווח המתואם לרווח החשבונאי נובע בעיקר מההוצאות של מלאנוקס על תגמולי מניות ורכישות, שהעיקרית שבהן היא רכישת חברת איזיצ'יפ (EZchip) מיקנעם תמורת 811 מיליון דולר, שאותה השלימה מלאנוקס בתחילת 2016.

גם תחזית המכירות איכזבה את האנליסטים

במבט קדימה, מלאנוקס פרסמה צופה כי ההכנסות שלה ברבעון השני יהיו בטווח של בין 205-215 מיליון דולר, בעוד תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 223 מיליון דולר. זהו הרבעון השני ברציפות שבו דוחותיה הכספיים של החברה מאכזבים את המשקיעים, כאשר בעקבות פרסום התוצאות לרבעון הרביעי של 2016 צנחה מניית החברה ביום הפרסום ב-14%. מלאנוקס נסחרת כעת בנסד"ק לפי שווי שוק של 2.5 מיליארד דולר.

מלאנוקס מפתחת פתרונות חיבוריות לרשתות אינפיניבאנד ואית'רנט, הדורשות קצבי תעבורה גבוהים. הגידול בפעילות העסקית של החברה מתבסס על העלייה בצורך בקישוריות בקצבים גבוהים עבור תחומים כגון בינה מלאכותית, למידה עמוקה, תשתית ענן, מחשוב על, ביג דאטה וחוות שרתים.

מייסד ומנכ"ל החברה, איל וולדמן, התייחס לתוצאות וציין כי ההכנסות מתחום האינפיניבנד ירדו בהשוואה לשנה שעברה בעקבות עיכובים בזמינות של הדור החדש של מעבדי x86 מתוצרת אינטל, מגמות עונתיות בתחום מיחשוב העל ושינויים טכנולוגיים אצל חלק מהלקוחות של החברה והמשתמשים הסופיים. "אנו מאמינים כי האינפיניבנד ישמור על נתח השוק שלו בתחום מחשוב העל, ומצפים כי תהיה צמיחה מתמשכת בהכנסות ברבעונים הבאים, בהתבסס על צבר ההזמנות והזדמנויות נוספות". לגבי תחום האת'רנט אמר וולדמן כי "ההכנסות צמחו בכל משפחת המוצרים שלנו, כשמה שדחף את הצמיחה היה אימוץ של הפתרונות שלנו במהירות 25/50/100 ג'יגה ביט. אנו מצפים כי 2017 תהיה שנת צמיחה בעבורנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תעשייה ישראלית , תקשורת