חברת Karamba גייסה 12 מיליון דולר להגנת מחשבי הרכב

16 מאי, 2017

החברה המציאה את Carwall: פתרון אבטחה חדש המונע את ניסיון הפריצה עוד לפני שמתבצעת חדירה אל תוך מערכות המחשוב של הרכב. לאחר הגיוס הנוכחי סך הגיוסים של החברה עומד על 17 מיליון דולר

cyber automotive karamba

[מימין לשמאל: אסף הראל, עמי דותן, טל בן-דוד ודוד ברזילי. צילום: אורלי לנדאו]

חברת Karamba Security, המפתחת פתרונות אבטחת סייבר לכלי רכב מקושרים ולמכוניות אוטונומיות, הודיעה היום על השלמת גיוס הון בהיקף של 12 מיליון דולר בסבב גיוס B, בהובלת הקרנות YL Ventures ו-Fontinalis Partners, ובהשתתפות גלנרוק ישראל וארבעה משקיעים אסטרטגיים חדשים: Paladin Capital Group, Liberty Mutual Strategic Ventures, Presidio Ventures, Liberty Mutual ופונטינליס פרטנרס. קרמבה מסרה שהגיוס המהיר נבע מהתלהבות המשקיעים ממספר הלקוחות הגדול שהחברה צברה מאז השקת המוצר שלה, Carwall.

על רקע ההתפתחות המהירה בתחום הרכב המקושר והרכב האוטונומי, גם תחום אבטחת הסייבר לרכב הנמצא בחיתוליו, צפוי לצמוח בשנים הקרובות באופן מואץ. לפי הערכת חברת המחקר GSMA, השוק העולמי של תחום אבטחת הסייבר לכלי רכב צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 102% ולהגיע להיקף של 1.1 מיליארד דולר בשנת 2020.

שינוי פרדיגמה בתחום אבטחת הסייבר לכלי רכב

חברת Karamba Security פיתחה פתרון אבטחה מפני פריצות סייבר לכלי רכב אשר חוסם ניסיונות החדירה העויינים לרכיבי מחשב בקרת המנוע (ECU) המקושרים לרשת החיצונית. הפיתרון של קרמבה מבטיח שרק מה שהוא חלק מקוד הגדרות היצרן יוכל להפעיל את מערכות הרכב. כאשר מערכת ההגנה מזהה קוד זר, או ניסיון למתקפת in memory, היא מונעת את התקיפה כבר בשלב ניסיון החדירה לרכב, עוד לפני שעשויה להיגרם פגיעה בבטיחות הנוסעים והנהג.

רכב אוטונומי אבטחה CYBER

בקרמבה מכנים את הרעיון בשם "גישה דטרמניסטית". הוא שונה מפתרונות אבטחת הסייבר שהותאמו עד כה לעולם הרכב המקושר, מכיוון שהם מתבססים לרוב על מודלים סטטיסטיים. לטענת קרמבה, מודלים אלה חשופים להתרעות שווא (false positive), אשר עלולות לסכן חיים. כך למשל כאשר הוראה לגיטימית של מחשב הרכב להפעלת הבלמים מזוהה בטעות כניסיון פריצה זדוני אשר נחסם, הדבר עלול להוביל להשבתת הבלמים, כאשר הנהג מנסה לבלום.

עמי דותן, מייסד משותף ומנכ"ל קרמבה סקיוריטי, אמר שמניעה היא המפתח לאבטחה הממונעת. "הגישה הדטרמיניסטית שלנו עומדת בניגוד מוחלט לפתרונות מבוססי רשת המתבססים על הסתברויות וסטטיסטיקות בניסיונם לזהות פצחנים לאחר שהם כבר חדרו לרכב, לדווח על המתקפות ולנסות לעצור אותן , תוך יצירת סיכון של התרעות שווא".

פיתרון מניעתי ללא התרעות שווא

קרמבה נוסדה ב-2015 על-ידי המנכ"ל עמי דותן, היו"ר דודי ברזילי, סגן נשיא למו"פ טל בן-דוד והטכנולוג הראשי אסף הראל. החברה, שהציגה את פיתרון האבטחה שלה באפריל 2016, הגיעה להתקשרויות עם 16 יצרניות רכב וספקיות ציוד ליצרני הרכב. הפיתרון של קרמבה הוכתר על-ידי חברת המחקר פרוסט & סאליבן  כמוצר החדשני ביותר בענף הרכב לשנת 2017. החברה נכללה ברשימת פורבס של 10 חברות הסייבר סקיוריטי המבטיחות ביותר. עד היום החברה גייסה 17 מיליון דולר.

יואב לייטרסדורף, שותף מנהל ב-YL Partners וחבר מועצת המנהלים של קרמבה ציין שהחברה פותרת בעיה מהותית בתעשייה ומבטלת את הסיכון של התרעות שווא. "קרמבה שינתה את הפרדיגמה של אבטחת הסייבר לרכב". כריס תומס, מייסד שותף ב-Fontinalis Partners שגם כן משמש כחבר במועצת המנהלים של קרמבה, אמר שעד קרמבה, לא היו פתרונות מניעתיים ללא התרעות שווא, והיה ספק אם ניתן להגיע לכך. "כעת, כשהתעשייה והמשקיעים מודעים לכך שניתן להגיע לפתרון של מניעה, הם בוחרים בקרמבה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחה , גיוסי הון , רכב אוטונומי