פורסייט מצטרפת לדואליות: נסד"ק אישרה את בקשת הרישום

8 יוני, 2017

המסחר במניות החברה בנאסד"ק יחל תוך מספר ימים, תחת הסימול FRSX. שווי החברה כיום בבורסת תל אביב: 690 מיליון שקל

כעת זה רשמי: פורסייט (Foresight) מצטרפת למועדון הדואליות. החברה, המפתחת מערכות ADAS וטכנולוגיות למכונית אוטונומית, מודיעה הבוקר כי בורסת נאסד"ק אישרה את הבקשה שהגישה החברה לפני כחודש לרישום ניירות הערך של החברה למסחר בבורסה. בפורסייט מעריכים כי המסחר במניותיה בנאסד"ק, שיתנהל תחת הסימול FRSX, יחל בתוך מספר ימים. המסחר במניות פורסייט בנסד"ק יתבצע באמצעות ADR (תעודת פיקדון), כאשר כל תעודה תייצג 5 מניות רגילות של החברה. בחברה מציינים כי הרישום בנאסד"ק לא יכלול גיוס הון, וכן מתחילת המסחר בארצות הברית תעבור החברה למתכונת דיווח בהתאם לחוקי ניירות הערך בארצות הברית.

בעקבות הדיווח מזנקת הבוקר מנייתה של פורסייט בבורסת תל אביב ביותר מ-9% ונסחרת לפי שווי שוק של 690 מיליון שקל. מרבית מניותיה של פורסייט, בשיעור של 58.86%, נמצאות בידי הציבור, ואילו יתרת המניות, כאשר 36.56% ממניותיה מוחזקות בידי חברת האם של פורסייט, חברת מגנא שבשליטת חיים סיבוני, המכהן גם כמנכ"ל פורסייט.

חשיפה לשוק הבינלאומי

כבר בפברואר 2016 הודיעה פורסייט על כוונתה להנפיק את החברה בנסד"ק, וזאת במטרה לגייס הון נוסף לפיתוח מוצריה ולהשיג חשיפה וגישה לקהילת המשקיעים הבינלאומית. בחודשים האחרונים ביצעה פורסייט שורה של גיוסי הון בהיקף כולל של 43 מיליון דולר, וזאת במטרה לעמוד בדרישות הסף של הנסד"ק.

מערכת ה-ADAS התלת-מימדית מתחרה במובילאיי

בחודש ינואר 2017 השיקה פורסייט את גרסת האלפא של מוצר הדגל של החברה לסיוע לנהג ומניעת תאונות דרכים. ייחודיותה של טכנולוגיית ה-ADAS של פורסייט היא העובדה כי המערכת מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית.

בחודשים האחרונים ערכה החברה סדרה של ניסויים שכללו נסיעות ארוכות בכבישי הדרום והמרכז, ביום ובלילה, ובתנאי מזג האוויר ותאורה משתנים ומאתגרים. בחברה דיווחו כי הניסויים עברו בהצלחה, ואף ציינו כי להערכתם המערכת הציגה ביצועים טובים יותר בהשוואה למערכות מתחרות, כאשר הרמיזה היא ככל הנראה למערכת של המתחרה העיקרית, מובילאיי.

המפתח של פורסייט – חדירה לשוק הסיני

בשנה האחרונה חתמה החברה על שני הסכמים לשיתוף פעולה עם יצרניות רכב גדולות בסין (אחת מהן היא JAC Motors), ונראה כי השוק הסיני מהווה את אחד משוקי היעד המרכזיים של החברה להחדרת המוצר שלה. כמו כן, באוקטובר 2016 החברה גם הודיעה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית רכב בצרפת.

להערכת חברת המחקר אדיסון – המפרסמת במסגרת יוזמה של בורסת תל אביב אנליזות על שורה של חברות טכנולוגיה וביומד – פורסייט, למרות כניסתה המאוחרת לשוק, תוכל להשיג עד לשנת 2025 נתח של כ-3% מהשוק העולמי. בחברה אף מציינים כי שוק היעד העיקרי של החברה יהיה בסין, שם צפוי נתח השוק שלה להגיע לכ-6%. בשאר העולם יעמוד נתח השוק שלה על כ-2%. באדיסון מציינים כי פורסייט עשויה לרשום רווח נקי כבר בשנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי