הייקון גייסה 20 מיליון דולר לטכנולוגיית אריזות מהפכנית

28 יוני, 2017

הטכנולוגיה של החברה הופכת את תהליך החיתוך ויצירת קווי הקיפול של האריזות לדיגיטלי ואוטומטי. גם בני לנדא השקיע בחברה. JVP: "אנחנו מאמינים כי הייקון תהיה הענקית הישראלית הבאה בעולם הדפוס"

חברת הייקון (HighCon) מיבנה, המפתחת מכונות דפוס לחיתוך ויצירה אוטומטית של קווי קיפול באריזות קרטון לאחר הדפסתן, השלימה סבב גיוס הון בהיקף של 20 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן JVP –  Jerusalem Venture Partners, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה: לנדא ונצ'רס של מייסד אינדיגו בני לנדא, שהשקיע בחברה כבר בשנת 2010, קבוצת ההשקעות LR וכן  OurCrowd ו-Go Capital. ההון שגויס ישמש את החברה להשלמת פיתוח דור חדש של מכונות להכנת אריזות ולהרחבת מערך השיווק ברחבי העולם. החברה, שהוקמה ב-2009, גייסה עד כה כ-40 מיליון דולר.

אריזה מתוחכמת המיוצרת במכונה של הייקון. "מהפיכה בתחום שלא התחדש כמה עשורים"

הייקון פיתחה מכונת דפוס המייצרת אריזות, כרטיסי ברכה וחומרי פרסום בתהליך דיגיטלי ואוטומטי המתבסס על אלגוריתמים מתקדמים והנדסת חומרים. הוא נועד להחליף את השיטה הנהוגה כיום, המתבססת על לוח עץ ומתכת וחיתוך ידני. לטענת הייקון, שלב החיתוך ויצירת קווי הקיפול (die-cutting) מתבצע כיום בטכנולוגיה שכמעט ולא התחדשה כבר כ-150 שנה, ומהווה צוואר הבקבוק הגדול ביותר בתעשיית הדפוס, אשר מאריך את תהליכי התכנון והייצור ומגדיל את העלויות.

אריזה דיגיטלית

הטכנולוגיה של הייקון, הקרויה Digital Adhesive Rule, למעשה יוצרת את קווי הקיפול באמצעות הזרקת חומר פולימרי על גליל מתכת מסתובב, כאשר החיתוך של הקווים מתבצע באופן מדויק באמצעות לייזר. על פי החברה, המכונות שלה מקצרות את תהליך ייצור האריזות משבועות וחודשים לשעות ספורות בלבד.

הייקון מציעה שלוש מכונות, שפותחו כדי להתאים לדרישות ייצור ולקוחות שונים. כמו כן, החברה מציעה מערכת אינטרנטית שבה הלקוח יכול לעצב ולהזמין אריזות לפי דרישה. הפלטפורמה הדיגיטלית של הייקון מאפשרת לתכנן באופן גמיש ויצירתי את האריזות ומוצרי הדפוס ולערוך בהם שינויים בקלות בכל רגע.

"הענקית הישראלית הבאה בתעשיית הדפוס"

חברת הייקון הוקמה בשנת 2009 על-ידי רצמן ומיכאל צימר, והיא מעסיקה כיום כ-100 עובדים, 80 מהם במרכז החברה ביבנה וכ-20 עובדים נוספים ברחבי העולם. מאז שהשיקה את מכונת הדפוס הראשונה שלה בתערוכת דרופה 2014, מכרה הייקון כ-50 מכונות ללקוחות ברחבי העולם. חברת המחקר Smithers Pira מעריכה ששוק אריזות הקרטון, שנאמד ב-2012 ב-140 מיליארד דולר, אמור לצמוח ב-2018 ל-184 מיליארד דולר.

מנכ"ל ומייסד-שותף של הייקון, אביב רצמן, אמר כי תעשיית הדפוס הבינלאומית נשלטת כבר כמה עשורים על-ידי טכנולוגיה ישראלית. "אנחנו ממשיכים את המסורת הזו ומביאים את תעשיית הדפוס לשלב הבא", אמר. מנהל שותף בקרן JVP, קפי קסטן, אמר שלהערכתו הייקון תהיה הענקית הישראלית הבאה בעולם הדפוס. "טכנולוגיית הדפוס הדיגיטלית המוכחת של הייקון מביאה עימה שינוי בתחום שלא הציג חדשנות רבה מזה כמה עשורים. הפתרונות שלהם מאפשרים ליצור מוצרים מותאמים אישית שיקרצו מהמדף לצרכנים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות