סופית: אינטל השלימה את רכישת מובילאיי

8 אוגוסט, 2017

מובילאיי תפעל כחברה בת של אינטל ותהיה אחראית על תחום הנהיגה האוטומטית. היא תנוהל על-ידי פרופ' אמנון שעשוע שיתמנה לסגן נשיא באינטל העולמית. מייסד משותף ומנכ"ל מובילאיי, זיו אבירם, פורש מהחברה. ההחלטה האופרטיבית הראשונה לאחר השלמת המיזוג: "נתחיל בייצור צי של 100 מכוניות ניסוי אוטונומיות"

Intel Mobileye

[בתמונה למעלה מימין לשמאל: יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל, פרופ' אמנון שעשוע מנכ"ל ומייסד שותף במובילאיי, מקסין פסברג הממונה על המיזוג בין אינטל למובילאיי, וזיו אבירם נשיא ומייסד שותף במובילאי]

חברת אינטל (Intel) הודיעה היום על על השלמת הרכישה של 84% מהון המניות הבלתי נפרע של מובילאיי (Mobileye). אינטל מאריכה את המכרז לשארית המניות הנסחרות עד ה-21 באוגוסט, שלאחריו היא תשלם אוטומטית גם לבעלי מניות שלא קיבלו את ההצעה, והחברה תהיה בבעלותה המלאה. כעבור 10 ימים צפוייה מובילאיי לצאת מהבורסה של ניו יורק (NYSE). זוהי אחת מהעיסקאות הגדולות בתולדות אינטל, אשר צפויה לשלם סכום כולל של כ-15.3 מיליארד דולר עבור החברה הישראלית.

חברת מובילאיי תמשיך לפעול מישראל, כחברה בת של אינטל, בהנהגת פרופ' אמנון שעשוע שיתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה על-ידי אינטל, יפרוש מהחברה. במקביל, תמוזג קבוצת הנהיגה האוטומטית של אינטל (Automated Driving Group  – ADG) עם מובילאיי, כאשר הארגון הממוזג יוביל את מאמצי אינטל בתחום הנהיגה האוטומטית וייהנה מתמיכה מלאה של משאבי וטכנולוגיות אינטל עבור ההגדרה והאספקה של פתרונות מהענן עד למכונית.

תוכנה של מובילאיי עם חומרה של אינטל

בהודעתה אינטל מסרה שהמיזוג בין אינטל ומובילאיי יאפשר למומחיות של מובילאיי בתחום הראייה הממוחשבת להשלים את המומחיות של אינטל בתחום המיחשוב והקישוריות, וליצור פתרונות נהיגה אוטומטיים מהענן עד למכונית. אינטל מעריכה את היקף שוק מערכות הרכב, כולל נתונים ושירותים, בכ-70 מיליארד דולר עד לשנת 2030. מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ, אמר שביחד עם מובילאיי, אינטל צהיה החברה המובילה בטכנולוגיות נהיגה אוטונומית. "זהו אתגר הנדסי מסעיר והזדמנות צמיחה עצומה לאינטל. עוד יותר מרגש הוא הפוטנציאל של המכוניות האוטונומיות לחולל מהפך בענפים שלמים ולשפר את חברת האדם".

EYEQ

סימן שאלה סביב עתידו של EyeQ

"הנהיגה האוטונומית מצריכה שילוב של מוצרי תוכנה חדשניים וקנייניים עם פלטפורמות חומרה בעלות מערכות פתוחות המאפשרות ללקוחות ושותפים ליצור פתרונות מותאמים," אמר פרופ' אמנון שעשוע. "לראשונה יש לתעשיית הרכב שותף אחד המחזיק במומחיות מעמיקה ובמורשת תרבותית בשני התחומים". יכול להיות שהוא רומז על שינוי נוסף: מעבר של מובילאיי משימוש בפלטפורמת הסיליקון שלה EyeQ, המבוססת על ארכיטקטורת MIPS, לפלטפורמה של אינטל. על-פי ההודעה של אינטל, "מובילאיי תתמוך ותתבסס על הטכנולוגיה הקיימת וקשרי הלקוחות שלה עם יצרני מכוניות, ספקים מובילים ושותפים מתחום המוליכים למחצה".

ייצור צי של 100 מכוניות ניסוי אוטונומיות

בתוך כך, לאחר השלמת העסקה, הודיעו היום (ה') שתי החברות על תחילת ייצור של צי של 100 מכוניות אוטונומיות לחלוטין (SAE ברמה 4), שישמשו לצורך סדרה ניסויים שייערכו בישראל, ארצות הברית ואירופה.

אמנון שעשוע ציין כי אספקה מהירה של כ-100 מכוניות ניסוי תמחיש שהמערכת ההיברידית של החברות ניתנת להתאמה לצורכי הלקוח. "ייצור ובדיקת מכוניות בתנאים אמיתיים יספקו משוב מיידי ויאיצו את אספקת הטכנולוגיות והפתרונות למכוניות אוטונומיות במידה רבה", הוסיף שעשוע.

ההחלטה לערוך את ייצור המכוניות ואת נסיעות המבחן במספר מקומות בעולם נובע מן העובדה כי לאזורים שונים יש סגנונות נהיגה שונים וגם תנאי כביש ושילוט אחרים. "המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיית רכב אוטונומית שניתן יהיה לפרוס בכל מקום. משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים לבדוק ולהכשיר את המכוניות במיקומים שונים," ציין אמנון שעשוע.

הצי יכלול מותגים וסוגי מכוניות שונים, כדי להמחיש שהטכנולוגיה אינה תלויה בפלטפורמה זו או אחרת. צי המבחן יאפשר לפתרונות היברידיים, המבוססים על טכנולוגיות של מובילאיי ואינטל, להדגים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים את הביצועים בתנאי אמת וגם ישמש כבסיס לאינטראקציה ישירה עם הרגולטורים. הוא ימחיש קונספטים חדשניים של מיפוי ותיקוף בטיחות, שיהיו ניתנים להרחבה.

ייצור צי המכוניות הוא ביטוי ראשון של שילוב הכוחות בין אינטל למובילאיי. "אף אחת מהחברות לא יכלה לעשות זאת לבדה", הסביר שעשוע. "בהתחשב במערכי הכישורים של שתי החברות, אפשר לייצר צי עצמאי של מכוניות מבחן כמעט מיד. פעילויות אלו לא יבואו במקום הפעילויות של הלקוחות, אלא בנוסף להן. לקוחותינו יפיקו תועלת מיכולתנו להשתמש בצי להאצת פיתוח הטכנולוגיה. אנחנו רוצים לאפשר ליצרני המכוניות לספק מכוניות ללא נהג מהר יותר, תוך הפחתת עלויות. הנתונים שנאסוף יחסכו ללקוחותינו כסף."

הישות החדשה של אינטל, שתבדוק את המכוניות החדשות, תשלב יכולות טכנולוגיות של מובילאיי כמו ראיית מחשב, חיישנים, היתוך נתונים (Fusion) מיפוי ומדיניות נהיגה, יחד עם פלטפורמות המחשוב הפתוחות של אינטל ומומחיותה במרכזי נתונים וטכנולוגיות תקשורת G5, כדי לספק מערכת שלמה "מהענן למכונית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי