סאטקום צומחת על גלי מהפיכת האינטרנט והסלולר באפריקה

20 נובמבר, 2017

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2017 עלו ב-27% ל-31.7 מיליון דולר. שוק האינטרנט והסלולאר באפריקה, שנמצא בצמיחה מטאורית בשנים האחרונות, היה אחראי לכ-90% מהכנסות סאטקו

אפריקה ממשיכה להוביל את הצמיחה של חברת סאטקום מערכות (Satcom) מקבוצת יורוקום, המספקת שירותי תקשורת לוויינית. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו הכנסותיה של החברה ב-27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-31.7 מיליון דולר. ברבעון השלישי צמחו הכנסות סאטקום ב-16% ל-10.7 מיליון דולר.

הכנסות החברה מתחום תקשורת הנתונים, המהווים כ-80% מכלל ההכנסות, עמדו על 25.3 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, וזאת בהשוואה ל-21.05 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2016. בתחום התקשורת הלוויינית עלו ההכנסות מ-3.1 מיליון דולר ל-5.8 מיליון דולר. הרווח הגולמי בתקופה זו הסתכם ב-7.6 מיליון דולר. עם זאת, בשל הוצאות השיווק, המכירה והשכר הגבוהות הסתכם בשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה ב-887 אלף שקל בלבד.

מהפכת האינטרנט והסלולאר של אפריקה

הדו"ח מגלה כי מקור ההכנסות העיקרי, וכמעט הבלעדי, של החברה הוא השוק האפריקאי, שאחראי לכ-90% מהכנסות החברה. אפריקה היא היבשת עם הגישה הנמוכה ביותר בעולם לרשת האינטרנט ולתקשורת סלולארית, וזאת בהיעדר תשתיות. עם זאת, בעשור האחרון, הודות ליכולת לספק גישה לאינטרנט באמצעות תקשורת לוויינית, שוק האינטרנט באפריקה נמצא בצמיחה מטאורית. בין שנת 2000 לשנת 2017 התרחבה הגישה לאינטרנט ביבשת אפריקה, על פי internetworldstats, מ-4 מיליון איש בלבד ל-388 מיליון איש. גם הגישה לתקשורת סלולארית גדלה באופן חד, ובסוף 2015, על פי מחקר של GSMA, בסוף שנת 2015 עמד מספר מנוי הסלולאר באפריקה על כ-557 מיליון איש, כמעט 46% מכלל האוכלוסייה.

סאטקום מספקת תחנות לווין זעירות (VSAT-Very Small Aperture Terminal) המשמשות מפעילים סלולאריים וספקי אינטרנט כדי לספק תשתית תקשורת שאינה תלויה בקווים פיזיים כגון כבלי סיבים אופטיים.

סאטקום פעילה ביבשת אפריקה בין היתר באמצעות מיזם O3B (ראשי תיבות של [The] Other 3 Billion], שמטרתו לספק גישה לאינטרנט ולתקשורת סלולארית באמצעות תקשורת לוויינית למדינות ואזורים שבהם אין תשתית אינטרנט המבוססת על סיבים אופטיים. במסגרת הפרויקט, סאטקום מספקת שירותי לווין למפעיל סלולרי ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. פעילות ה- O3Bממשיכה לצמוח בקצב משביע רצון."

ההשתתפות בפרויקט O3B, שאליו הצטרפה סאטקום בנובמבר 2016, מהווה אחד הנדבכים של החדירה של החברה בשנה האחרונה ליבשת אפריקה, שהפכה לשוק היעד האסטרטגי המרכזי של החברה. בחודש יוני 2017 חתמה החברה על הרחבה פעילותה במסגרת הפרויקט, שמניב לה כעת הכנסות שנתית בהיקף של כ-9.5 מיליון דולר. כמו כן, מתחילת השנה חתמה החברה על עסקאות חדשות וממשיכות בהיקף מצטבר של כ-45 מיליון דולר עם מדינות באפריקה כגון בקניה, אוגנדה, זמביה, גאנה וקונגו.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תקשורת