אלביט תובעת את ממשלת גיאורגיה בבית המשפט העליון בבריטניה

10 אפריל, 2011

מדובר במספר חוזים שנחתמו בשנת 2007. אלביט טוענת שהיא סיפקה את המוצרים, אולם ממשלת גיאורגיה עדיין לא שילמה את מלוא תמורתם וחייבת לה 100 מיליון דולר

התביעה מתייחסת למספר חוזים שונים שנחתמו במהלך שנת 2007

Techtime Elbit Georgiaחברת אלביט מערכות (Elbit) הגישה תביעה בהיקף של 100 מיליון דולר נגד ממשלת גיאורגיה בבית הדין הגבוה לצדק בבריטניה. בהודעה לקונית שפירסמה היום מסרה אלביט שהתביעה הוגשה עקב הפרה של ממשלת גיאורגיה בתשלום חובות לאלביט, בגין אספקות הקשורות למספר חוזים שנחתמו בשנת 2007. בחברת אלביט סירבו למסור פרטים נוספים. ניתן היה ללמוד מהחברה שמדובר במספר פרוייקטים שונים שמסיבות משפטיות החברה לא מעוניינת למסור את פרטיהם.

ישראל נחשבה בעבר כספקית חשובה של ציוד ביטחוני עבור צבא גיאורגיה, ואלביט הוזכרה במקורות זרים כספקית של מל"טים מסוג הרמס 450 לגיאורגיה. מל"טים אלה השתתפו במלחמה שפרצה ב-2008 בין גיאורגיה לבין רוסיה. לפי פרסומים זרים הרוסים התרשמו מביצועי המל"טים במהלך הלחימה, ובשנת 2009 התפרסמו ידיעות לפיהן הם מעוניינים לרכוש מל"טים מתוצרת ישראל.

הודעתה של אלביט אינה רומזת על עיסקת המל"טים. יחד עם זאת, ראוי לציין שבשנתיים האחרונות חלה ירידה משמעותית בהיקף העיסקאות הביטחוניות בין ישראל לבין גיאורגיה, בעקבות לחץ רוסי. בעיתונות הזרה והישראלית דווח מספר פעמים על כך שרוסיה דורשת מישראל להפסיק למכור ציוד ביטחוני לגיאורגיה, אם היא רוצה שרוסיה לא תספק טילי נ"מ מתקדמים לאיראן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית