אורביט קיבלה הזמנה ראשונה מסוכנות החלל האירופית: תספק אנטנת מעקב להורדת תמונות מלווייני צילום

25 יולי, 2011

תספק מערכת עקיבה ותקשורת עבור לווייני הצילום של ESA, אשר תותקן ב-ESTEC, המרכז הטכנולוגי של הסוכנות הפועל מהעיר נורדוויק בהולנד. המנכ"ל כהן: "המשמעות האמיתית של החוזה היא שהשגנו דריסת רגל בשוק החלל האירופאי הענק"

סוכנות החלל האירופית לוויינים תקשורת אנטנות ESA
המרכז הטכנולוגי ESTEC בהולנד

אורביט התמודדה על המכרז באמצעות אורביט אירופה הפועלת מבריטניה

חברת אורביט טכנולוגיות (Orbit), קיבלה הזמנה ראשונה מסוכנות החלל האירופית (ESA). מנכ"ל ונשיא אורביט, אבי כהן, אמר שבחודשים האחרונים החברה מרחיבה את היקף הפעילות שלה באירופה, במיוחד בתחומי חישה מרחוק ותצפיות מהחלל.

"החוזה עם סוכנות החלל האירופית מהווה הכרה טכנולוגית חשובה מגוף מוביל בעולם. המשמעות האמיתית של החוזה היא שהשגנו דריסת רגל בשוק החלל האירופאי. זהו שוק ענק בהיקף של  מיליארדי דולרים בשנה".

מנוע צמיחה מפתיע

אורביט התמודדה במכרז ESA באמצעות החברה-הבת אורביט אירופה, הפועלת מבריטניה. היא תספק אנטנת מערב אחר לווייני תצפיות כדור הארץ (Earth Observation) שמפעילה סוכנות החלל האירופית. האנטנה תותקן במרכז הפיקוח והבקרה של ESA בעיר נורדוויק בהולנד, ותשמש להורדת קבצים גדולים בתדר רחב-הפס X-Band.

לוויינים חלל תקשורת אנטנות מעקב
גבריאל רקח

מנהל השיווק של אורביט, גבריאל רקח, הסביר שמדובר בהצלחה בעלת חשיבות רבה מאוד מבחינתה של החברה. "מעבר לדריסת הרגל שהשגנו בתוך סוכנות החלל האירופית, שוק אנטנות העקיבה אחר לווייני צילום נמצא כיום בתנופת צמיחה ואנחנו מתייחסים אליו כאל מנוע צמיחה מכיוון שמתפתחת כלכלה שלמה של תחנות עצמאיות המקבלות גישה ישירה אל הלוויין.

"הן רוכשות אנטנת קליטה, ומורידות מהלוויין את התמונות שהן מוכרות לחברות מסחריות כמו קבלני בניין, חקלאים, חברות תשתית ועוד. לווייינים מסחריים מספקים כיום תמונות ברזולוציה של חצי מטר, ויש עלייה במספר המשימות האזרחיות המקבלות גישה אליהן".

מעניין לציין שהמודל העסקי החדש מאומץ בהתלהבות גם על-ידי בעלי הלוויינים, שכן הוא מבטיח להם הכנסות מכל הקפה שהלוויין מבצע מסביב לכדור הארץ. לווייני צילום נעים במסלול הקפה נמוך (בגובה של כ-400-600 קילומטרים מעל האדמה) ולכן הם זקוקים לתחנות קליטה רבות כדי לקבל את התמונות שהם מצלמים במהלך מסלול ההקפה.

תצפיות כדור הארץ לוויין ESA אורביט עקיבה תקשורת
לוויין התצפית ERS-2 של סוכנות החלל האירופית

הפתרון של ImageSat

סוכנות החלל האירופית אחראית על תוכניות החלל של 21 ממדינות האיחוד האירופי. הסוכנות חיפשה פתרון מוכח ומדויק למעקב אחר לוויינים נמוכי מסלול (Low Earth Orbit), והיא בחרה במערכת של אורביט לאחר תהליך הערכה והשוואת ביצועים עם מערכות מתחרות ובדיקות איכות מחמירות. מדובר בלקוח השני של אורביט מתחום החלל. כיום היא מספקת מערכת עקיבה אחר שידורי הטלמטריה ומערכת עקיבה והורדת תמונות של לוויייני חברת ImageSat הישראלית.

אורביט הינה ספקית של מערכות תקשורת לוויינית ניידות, פתרונות מעקב וטלמטריה ומערכות לניהול תקשורת. מוצרי החברה מיועדים לשימוש בתחומי הים, החלל, התעופה ויישומים בתחום הביטחון וה-Homeland Security. בין לקוחות החברה: כ-20 ציים ימיים, אינטגרטורים גדולים כגון איירבאס, בואינג, לוקהיד מרטין, נורת'רופ גרומן ורוקוול קולינס, וכן ספקי תקשורת כגון Selex, Telespazio, Eutelsat, Newsat, גילת ועוד.

לאחרונה החברה דיווחה על עלייה של 18% במכירות ברבעון הראשון של 2011, להיקף של 14.3 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-1 מיליון דולר וההון העצמי של החברה צמח ל -19.2 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית , תקשורת