זיילינקס חשפה רכיב FPGA ענק הכולל 6.8 מיליארד טרנזיסטורים

30 אוקטובר, 2011

הרכיבים המיתכנתים החדשים מיוצרים בגיאומטריה של 28 ננומטר ובנויים ממספר שבבים המחוברים אחד לשני בתוך המארז. הם כוללים 2 מיליון תאים לוגיים, שהם שווי-ערך לכ-20 מיליון שערים לוגיים ברכיבים ייעודיים (ASIC)

להערכת החברה, הרכיב יכול לחסוך עד 50 מ' ד' מעלויות פיתוח רכיבים חדשים

Virtex-7 2000T FPGAחברת זיילינקס (Xilinx) הכריזה על זמינותם של רכיבי ה-FPGA הראשונים במשפחת Virtex-7 2000T FPGA. החברה הודיעה שמדובר ברכיב הלוגי המיתכנת הגדול בעולם. הוא מיוצר בגיאומטריה של 28 ננומטר וכולל 6.8 מיליארד טרנזיסטורים. הם משמשים לבניית 2 מיליון תאים לוגיים, שהם שווי-ערך ל-20 מיליון שערים לוגיים ברכיבים ייעודיים (ASIC).

החברה השיגה את הקיבולת הגבוהה באמצעות טכנולוגיית Stacked Silicon Interconnect, המאפשרת לקשר את מרכיבי הסיליקון באמצעות מחברים זעירים בתוך מארז הרכיב. הטכנולוגיה קיבלה גם את הכינוי 2.5D מכיוון שהיא מאפשרת לייצר רכיבים הדומים לרכיבים תלת-מימדיים.

Xilinx FPGA
טכנולוגיית Stacked Silicon Interconnect מאפשרת להשתמש במספר שבבים בתוך מארז יחיד

הדמיית העתיד

סגן נשיא קבוצת פיתוח הפלטפורמות המיתכנתות בחברה, ויקטור פנג, אמר שטכנולוגיית SSI מאפשרת ללקוחות להשיג רמות צפיפות המקבילות לאפשרויות הטמונות בדור הבא של ייצור שבבים, מבלי להמתין לפיתוחו. "המוצר החדש מאפשר להם להשתמש ברכיב FPGA אחד ליישומים שדרשו קודם 3-5 רכיבים. ניתן גם להשתמש בהם לפיתוח והדמיית מוצרים עתידיים, מתוך הנחה שהם ייוצרו בעתיד בטכנולוגיות ייצור חדשות שעדיין לא הבשילו".

החברה הודיעה שמשפחת הרכיבים המיתכנתים החדשה יכולה להחליף רכיבי ASIC רבים. להערכתה השימוש ברכיב מיתכנת במקום בתכנון והעברה לייצור של רכיב ASIC בגיאומטריה של 28 ננומטר, יכול לחסוך עד 50 מיליון דולר בהוצאות הפיתוח של רכיבים חדשים.

חברת Xilinx מספקת רכיבים דיגיטליים מיתכנתים (FPGA) למגוון רחב של יישומים. הטכנולוגיה מאפשרת לשנות או לשדרג את התכונות והפונקציות של מוצרים "תוך כדי עבודה" (on-the-fly) על-מנת לקצר את זמן היציאה לשוק, לבדל מוצרים ולהפחית עלויות. החברה הוקמה ב-1984 ומעסיקה כיום 3,500 עובדים. בשנת 2010 הסתכמו מכירותיה בכ-1.8 מיליארד דולר.

חברת Xilinx ישראל מתמקדת בשיווק ומכירות, באופן ישיר ובאמצעות המפיצים אבנט ישראל וניסקו ישראל. מנכ"ל  Xilinx העולמית הוא משה גבריאלוב הישראלי. מנכ"ל Xilinx ישראל הוא גדעון קדם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים